Jak na opravy zakoupených přístrojů po záruce?
Moderátor: Moderátoři
Furt si pleteš pojmy s dojmy. Prodejce vůbec nemusí znát schéma výrobku, protože ho to nemusí zajímat. Nemá většinou ani tu kvalifikaci na jeho opravu. To je buď autorizovaný servis v záruce, kam to prodejce je povinen zadat na opravu či reklamaci, nebo po záruce normální servisák, co má na to papíry.
Kdybys přišel v záruce za mnou, že jsem ti něco prodal a že jsou uvnitř neoznačené součástky, tak bych s tebou sepsal reklamační protokol spolu s tím, jak jsi to zjistil (neoprávněně lezl do výrobku), vzal bych to do reklamace a za 30 dnů bych ti to vrátil jako neoprávněnou reklamaci, protože co tam je uvnitř, tak je věcí jen výrobce a má na to s největší pravděpodobností i nějakou právní ochranu, a tvůj zásah do výrobku je hrubé porušení záruky.
Nebo bych tě jednoduše odkázal přímo na autorizovaný servis či výrobce a poraď si jak umíš přesně podle OZ.
Jde jen o to, aby ses někde neztrapňoval a zbytečně. Nepleť si prodejce s výrobcem. Někdy samozřejmě výrobce může být i prodejce, ale tak jsi to asi nemyslel, že?
Kdybys přišel v záruce za mnou, že jsem ti něco prodal a že jsou uvnitř neoznačené součástky, tak bych s tebou sepsal reklamační protokol spolu s tím, jak jsi to zjistil (neoprávněně lezl do výrobku), vzal bych to do reklamace a za 30 dnů bych ti to vrátil jako neoprávněnou reklamaci, protože co tam je uvnitř, tak je věcí jen výrobce a má na to s největší pravděpodobností i nějakou právní ochranu, a tvůj zásah do výrobku je hrubé porušení záruky.
Nebo bych tě jednoduše odkázal přímo na autorizovaný servis či výrobce a poraď si jak umíš přesně podle OZ.
Jde jen o to, aby ses někde neztrapňoval a zbytečně. Nepleť si prodejce s výrobcem. Někdy samozřejmě výrobce může být i prodejce, ale tak jsi to asi nemyslel, že?
Chystá se podstatná změna ohledně reklamací v záruční době. A sice - v prvních 12-ti měsících musí dokazovat prodejce, že při nákupu bylo zboží bezvady a v dalších 12-ti měsících musí naopak prokazovat kupující, že zboží mělo v době nákupu vadu. To je ale na palici, proč by vůbec někdo kupoval vadné zboží ? Takže to ve finále defacto znamená konec bezplatných záručních oprav, výměnu zboží či vrácení peněz v záruční době.
Alespoň tak tomu rozumím, před chvílí to běželo na ČT 24.
Alespoň tak tomu rozumím, před chvílí to běželo na ČT 24.
- jirka5
- Příspěvky: 564
- Registrován: 27 zář 2014, 02:00
- Bydliště: Very Stupid District, hned vedle okresu Postřižiny
Na palici je to úplně celé (rád bych věděl, jestli se na této zákonné úpravě podílel někdo, kdo má aspoň minimální zkušenost s vyřizováním reklamací nebo prováděním záručních oprav). Ani právníci se nemůžou dohodnout na jednotném výkladu, viz článek zde:
https://www.penize.cz/reklamace/412513- ... to-polepsi
Na ČT24 jsem to nenašel, tak aspoň tento odkaz.
https://www.penize.cz/reklamace/412513- ... to-polepsi
Na ČT24 jsem to nenašel, tak aspoň tento odkaz.