K: Lakovaný vodič 25 mm2
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 2551
- Registrován: 13 zář 2005, 02:00
K: Lakovaný vodič 25 mm2
Nazdar všem.
Pro výrobu bodové svářečky z MOTu sháním 5m lakovaného/opředeného Cu vodiče o průřezu cca 25mm². Nejaději bych obdélník např. 3x8 mm.
Moje představa je navinout 6 závitu bifilárně, do okénka by se to mělo v klidu vejít.
Děkuji za případné nabídky.
PF
Pro výrobu bodové svářečky z MOTu sháním 5m lakovaného/opředeného Cu vodiče o průřezu cca 25mm². Nejaději bych obdélník např. 3x8 mm.
Moje představa je navinout 6 závitu bifilárně, do okénka by se to mělo v klidu vejít.
Děkuji za případné nabídky.
PF
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
Moje zkušenost se současnýma lakovanýma drátama je taková, že tvrdej drát 5x5mm určitě jednoduše nenavineš, protože ho neohneš.
To už je lepší svinout 25x1mm².
To už je lepší svinout 25x1mm².
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
petrfilipi: Tohle video jsi předpokládám viděl?
https://youtu.be/svEhATpe6KQ
https://youtu.be/svEhATpe6KQ
-
- Příspěvky: 2551
- Registrován: 13 zář 2005, 02:00
Mám doma zbytek použitého opředeného drátu 3x8mm a zda se mi, že ho lze ohnout celkem v pohodě. Šlo mi o to využít co možná nejvíce plochu v jádru, protože (jak jsem četl v diskuzích) 2-3 závity nejsou nic moc.
A ještě mě napadlo - bylo by možné odfrézovat (odříznout) svár na MOTu, sekundár navinout mimo a po instalaci sekundáru to trafo zase svařit. Šlo by to? K dispozici mám samozřejmě jen COčko.
PF
A ještě mě napadlo - bylo by možné odfrézovat (odříznout) svár na MOTu, sekundár navinout mimo a po instalaci sekundáru to trafo zase svařit. Šlo by to? K dispozici mám samozřejmě jen COčko.
PF
- Matka_Tereza
- Příspěvky: 112
- Registrován: 21 dub 2017, 02:00
- Bydliště: Egerland
-
- Příspěvky: 2551
- Registrován: 13 zář 2005, 02:00
-
- Příspěvky: 2551
- Registrován: 13 zář 2005, 02:00
Ja som použil zelenožltú lícnu 25mm2, izoláciu som odstránil a miesto nej som použil zmršťovaciu bužírku. Len som ju navliekol, nenahrieval. Neviem koľko VA máš mot, ale myslím, že by si mohol použiť aj 30mm2. Dávať 2x25 nemá podľa mňa zmysel. Ja som bodovačku robil z 800VA. https://www.elektrolab.eu/blog/kompaktn ... on-baterii
Trakční motory do lokomotiv se navíjely v ŽOSce opředeným Cu páskem 5x1mm a myslím 8x1,5mm - sekalo se to na kusy dlouhý přibližně 2,5m (míra byla u každýho typu motoru jiná), na kotouči s drátkama se holily konce každýho kusu v dýlce odhadem 40mm, pak se to na speciální šabloně kolem kolíků a válečků předepsanýho průměru ručně naohejbalo do smyček - a neohejbalo se to jen kolmo k menšímu rozměru, ale vytvářely se i ohyby a dokonce smyčky i kolmo k šířce pásku, příslušnej pracovník na to měl asi tak metr a půl dlouhou páku. Výsledný tvary připomínající hodně zúženou buňku fčelího plástu se pak skládaly do drážek ve statorech i rotorech, oholený konce se vkládaly do frézou rozřezanýho špalku komutátoru, respektive se spojovaly pomocí dočasnejch svorek. Zabandážovaný a zaklínovaný vinutí se plamenem a odhadem 4-5mm tlustým "plněným drátem" z pájky a tavidla zapájelo do lamel rotoru, resp. svorkovnic statoru, elektricky odzkoušelo, vakuově vysušilo a naimpregnovalo příslušným kompoundem/lakem a pak se motor kompletoval. Finále byla zkouška běhu na dynamometru, ale to už sem nepatří - to důležitý je, že se za použití správnejch přípravků dá naohejbat Cu pásek klidně i napříč širšího rozměru s dobrou opakovatelností a dodržitelnou přesností. Důležitý je mít vyřešený, jak výslednou cívku složit a případně její části pospojovat do prostoru pro vinutí. Umím si představit i navinutí několika desítek závitů páskem z jednoho kusu ohýbanýho napříč - pokud bude cívkový těleso mít možnost odebrání čela, vinutí se učuní na přesně natvarovaným "špalku" neboli "kopytu" pomocí pákovýho přípravku a pak se na cívku jednoduše axiálně nasune a zafixuje.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Pokud vyžíhat, tak se to musí po žíhání ponořit do vody aby měď opravdu změkla. Nevíš, jak dlouho to vydrží než zase ztvrdne?BOBOBO píše:Takovýhle kousek by šlo i vyžíhat a omotat textilní bandáží a láknout anebo jen navléknout tu bužírku .
Takhle se měděnejma kroužkama těsnily v karteru válce u starejch Škůdek. Ale tam se vyžíhalo, smočilo, navlíklo na válec a šup do bloku, celý hotový za půl minuty.
Mám obavu, že než to zaizoluješ a protaháš MOTem bude měď zase tvrdá.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!