Novela totiž zavádí poměrně zjednodušené pravidlo, kdy bude platit, že pokud není vada na věci už při jejím převzetí, nelze zboží reklamovat,“ upozornila ředitelka spotřebitelské organizace dTest Eduarda Hekšová.
Nová pravidla pro reklamace.
Moderátor: Moderátoři
Nová pravidla pro reklamace.
https://www.novinky.cz/clanek/finance-p ... a-40414992
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
Buď klidný, většina zde prodávaného či nabízeného zboží z třetích zemí má vadu už při odběru.
To, že to zjistíš až doma, to na funkci rostlináře opradu nemá vliv.
To, že to zjistíš až doma, to na funkci rostlináře opradu nemá vliv.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Dle vzrušené debaty za oním článkem to bude vskutku zajímavé, jak pozoruji.
A z onoho článku:
A z onoho článku:
To může (pesimistickým laickým pohledem) znamenat defacto zkrácení záruky na jeden rok.Na první pohled to vypadá, že dochází k výraznému posílení postavení zákazníka. Ovšem, jak dTest upozorňuje, není jasné, co se bude dít v situaci, kdy podnikatel bude tvrdit, že vada na zboží v době převzetí nebyla a vyskytla se až později.
„Dosud mohli spotřebitelé reklamovat vadu, která se vyskytla u zboží do dvou let od převzetí. Po novelizaci však podnikatel reklamaci může zamítnout s tvrzením, že při převzetí bylo zboží bez vad. Novela totiž zavádí poměrně zjednodušené pravidlo, kdy bude platit, že pokud není vada na věci už při jejím převzetí, nelze zboží reklamovat,“ upozornila ředitelka spotřebitelské organizace dTest Eduarda Hekšová.