nová pojezdová brána

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
milosak
Příspěvky: 425
Registrován: 27 lis 2018, 01:00
Bydliště: Praha zapad

nová pojezdová brána

#1 Příspěvek od milosak »

Zdravím místní mechaniky a uživatele pojezdových (posuvných) bran

Můj požadek je brána nesená, šířka 4,5 m, dále nevim jaký materiá AL, nebo FE ??
Mám několik nabídek, které se moc cenou neliší, tak fakt nevim ....

U nás hodně fouká, původní brána je na kolejnici a v zimě když padal sníh, nebo
mrzlo, tak jsme v noci nechávali otevřeno :lol:

Pokud máte nějaké zkušenosti, tak jsem vám vděčný .

Uživatelský avatar
Cowley
Příspěvky: 3087
Registrován: 04 úno 2005, 01:00

#2 Příspěvek od Cowley »

Budeš mít místo na pozemku na "protiváhu" ?

Uživatelský avatar
milosak
Příspěvky: 425
Registrován: 27 lis 2018, 01:00
Bydliště: Praha zapad

#3 Příspěvek od milosak »

Protiváha to je ten beton kvádr do země ? musim někde zjisti jak má být velký

Teď jsem zjistil, že nesená brána je max. do 3,5 m

Uživatelský avatar
JirkaZ
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1429
Registrován: 26 úno 2021, 01:00

#4 Příspěvek od JirkaZ »

Poslal jsem SZ.

Uživatelský avatar
Cowley
Příspěvky: 3087
Registrován: 04 úno 2005, 01:00

#5 Příspěvek od Cowley »

Protiváha je ten "trojúhelník" co je na vratech vždy na straně mimo silnici.

U kolejnicové brány může být přesah de facto jenom šířka motoru, u nesené je to protiváha+šířka motoru :)

Máme nesenou bránu i 6m šířky průjezdu :)

Pěkné fotky mají i na www.kovopolotovary.cz nebo zde v obrázcích.
Přílohy
Foto z internetu...
Foto z internetu...
www.e-pohony.cz
www.e-pohony.cz

Uživatelský avatar
milosak
Příspěvky: 425
Registrován: 27 lis 2018, 01:00
Bydliště: Praha zapad

#6 Příspěvek od milosak »

Cowley
díky za info, musim to promyslet, protože zrovna v onom místě se mně spojuje
dešt. kanalizace .

Uživatelský avatar
JirkaZ
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1429
Registrován: 26 úno 2021, 01:00

#7 Příspěvek od JirkaZ »

Pokud není k tomu spoji potřebný trvalý přístup, tak jistě není problém ho zalít do toho betonového bloku.

Resp. ne přímo (aby to třeba šlo ještě někdy vytáhnout), ale trubky obalit třeba Mirelonem a na něj ev. ještě napasovat něco tvrdšího (není to nutné).

V betonu se tak pro trubky vytvoří volné lože, které umožní pozdější příp. zásahy.

No a pokud by se tím blok měl nějak významněji narušit (ve smyslu takto vzniklých tenkých spojů mezi jednotlivými částmi), tak není problém ho v těch místech vyztužit ocelí.

Uživatelský avatar
milosak
Příspěvky: 425
Registrován: 27 lis 2018, 01:00
Bydliště: Praha zapad

#8 Příspěvek od milosak »

prostě se to přeloží o 1,5 metru dál od toho betonu pro bránu, jiná volba neni
to věčný vometání kolejnice a nedejbože když zapomenu bránu na noc otevřít
a manželka ráno nemůže vyjet do práce (v zimě) už NECHCI zažívat !!

Uživatelský avatar
JirkaZ
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1429
Registrován: 26 úno 2021, 01:00

#9 Příspěvek od JirkaZ »

Jo jo, mně ještě před realizací před bránou na zemní kolejnici kde kdo varoval.

A ani nemusel, on to dá zdravý rozum...

Uživatelský avatar
Chenzee
Příspěvky: 464
Registrován: 26 čer 2007, 02:00
Bydliště: Vysočina

#10 Příspěvek od Chenzee »

Ahoj, já posuvnou bránu nesenou dělal před 14ti lety, od té doby spokojenost. Koupil jsem tehdy u jedné nejmenované firmy set, kde byl C profil, vozíky, koncová kapsa, vodící kladky (olivy) a kolečko do kraje C profilu a pak z Polska motor s hřebenem (HATO). Vodící kladky jsem nakonec udělal nové, původní řízení motoru jsem vyhodil a vyrobil/naprogramoval svoji ŘJ + vyrobil/naprogramoval klávesnice na místní otevírání, koupil dvoukanálové DO - jeden kanál otevřít/zavřít, druhý otevřít a zavírá po projetí čidly - bombastické - otevřu, projedu autem a nikdy nezůstane otevřeno :-) . Plot jsme tehdy dělali nový, takže základ pod vozíky je součástí mixem vylitého celého plotového základu. Od té doby to chodí jak loď a po úvodním odladění programu (což je vždy u nově vyvíjeného SW) vše chodí bez jediné závady už těch 14 let. Max. spokojenost a doporučuji každému - v létě, zimně, pořád to chodí. Asi jednou jsem neotevřel - když byla tak silná ledovka, že jsem stejně nakonec ani nikam nejel - bylo to "vo hubu".
Brána 3,9 m čistý průjezd, celkem její délka 5,8 m, výška rámu 101 cm + 6 cm "C" profil, rám jekl 80x60x3, 3 vzpěry 60x60x2, navařené "L" na horní vedení kladkami, v zavřeném stavu dole kapsa, nahoře kladka na držáku, jinak s tím v zavřeném stavu dost lomcoval vítr. Takto je klid :-).
Jak říkám, bez jediného problému. Asi ty profily jsou trochu předimenzované, ale nechtěl jsem je zase podcenit, aby se zkroutila nebo snesla. Omlouvám se za slohovku :-)
Žádnej učenej z nebe nespadl ...

Uživatelský avatar
milosak
Příspěvky: 425
Registrován: 27 lis 2018, 01:00
Bydliště: Praha zapad

#11 Příspěvek od milosak »

Ta je hodně nízká (brána) já mám představu výšku 2 m, ale vítr je svi-ě !!
U nás fouká fest .

Uživatelský avatar
PetrTT
Příspěvky: 93
Registrován: 16 pro 2018, 01:00
Bydliště: Police nad Metují

#12 Příspěvek od PetrTT »

Zdravím bastlíře a obracím se na vás s prosbou o jakoukoliv radu nebo názor.Nechci zakládat nové téma,tak využiji toto,protože se týká také pojezdové brány.
Máme pojezdovou bránu s motorem a ovládáním ROAD 400.Vše funguje v pohodě,ale jakmile přijdou mrazy třeba -5st. a více tak se někdy (někdy dosti často) stane to,že bránu otevřeme DO a brána se třeba otevře jen 0,5m a hned se přepne směr a zase se zavře.Na další pokus už třeba otevře 1m a stejný efekt,reverz a zavře se.Takže někdy je třeba 8-10 pokusů,než brána dojede na koncový spínač a zůstane otevřená.Jakmile jednou dojede na koncák,tak už můžeme DO bránu otevřít a zavřít třeba 10x a vždy už to bude OK.Když pak je brána třeba celou noc v klidu tak ranní otevírání zase se stejnými problémy.
Podotýkám,že pojezdy jsou namazané,C profil čistý,hlídací čidla také čisté,nikde se nic nezadírá,nepomůže ani změna nastavení sily motoru (máme 3 stupně).Koncové spínače jsou předělané na jiné spolehlivé s krytím IP 64.V těch 100% problém není.Kontaktoval jsem firmu,kde jsem pohon kupoval,no jejich vysvětlení a rady tady radši nebudu publikovat.Po 15 minutovém rozhovoru jsem už byl skoro od nich přesvědčen,že by pomohl nový nátěr brány.... :D

Uživatelský avatar
ondraN
Příspěvky: 209
Registrován: 16 srp 2022, 02:00
Bydliště: Roztoky

#13 Příspěvek od ondraN »

Zkus před prvním otevřením nahřát fénem nebo horkovzduškou s regulací bednu s elektronikou. Asi tam teplotně něco ujede. Pokud to nepomůže, je problém jinde.

Uživatelský avatar
JirkaZ
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1429
Registrován: 26 úno 2021, 01:00

#14 Příspěvek od JirkaZ »

Tak tak. A ještě bych dodal, že takový problém se řeší klasicky metodou "půlení intervalů", neboli rozpojí se soustava (řetěz) a hledá se, ve které půlce je problém.

Pak s vadnou polovinou znova totéž....atd. až do nálezu vadného místa.
Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.

Ze dvou možností často volím tu třetí.

Uživatelský avatar
PetrTT
Příspěvky: 93
Registrován: 16 pro 2018, 01:00
Bydliště: Police nad Metují

#15 Příspěvek od PetrTT »

na ten ohřev jsem již také myslel,ale mám strach jestli tam není nějaká součástka úplně OK aby to po ohřevu nezkolabovalo úplně.Spíš bych možná dal pod kryt nějakou malou žárovku,třeba 12V/5W,ta by ten prostor mohla také ohřívat a nějaká změna by se mohla projevit.Dnes bylo u nás -3st a brána fungovala normálně.

Odpovědět

Zpět na „Poradna“