Takže když si koupím boty přes "altisport.cz", budu to moci vrátit - ikdyž je to zboží vyjmuté z uzavřeného obalu (https://www.dtest.cz/clanek-4536/pravo- ... atit-nelze) nebo je v tom nějaká zrada?V případě, že jste spotřebitel, máte dle § 53 odst. 7 občanského zákoníku právo zakoupené zboží vrátit bez udání důvodu, a to do 14 kalendářních dnů od data převzetí zboží.
Vrácení zboží.
Moderátor: Moderátoři
- dzinzlahve
- Zablokován
- Příspěvky: 158
- Registrován: 07 pro 2022, 01:00
Vrácení zboží.
Teď se o tom IMHO dost diskutuje.
Třeba tady:
https://www.mesec.cz/clanky/vraceni-zbo ... -prodejcu/
Třeba tady:
https://www.mesec.cz/clanky/vraceni-zbo ... -prodejcu/
Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický
- dzinzlahve
- Zablokován
- Příspěvky: 158
- Registrován: 07 pro 2022, 01:00
Jo, proto sem píšu dotaz.Yarda1 píše:Teď se o tom IMHO dost diskutuje.
Třeba tady:
https://www.mesec.cz/clanky/vraceni-zbo ... -prodejcu/
Napadlo mě to u bot, ale co.
Když otevřu ESD sáček, taky např. grafárnu vystavím špíně a hrozbě ESD.
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Takže mluvnej obchodník by dokázal zázraky.
Naopak – pokud jde například o oblečení, obuv, vysavač apod., které lze běžně vyzkoušet i v kamenné prodejně, je zcela na místě, že pokud si zboží objednáváte domů, budete si ho chtít vyzkoušet. A je to zcela v pořádku. Zákon vám dává právo vyzkoušet si vlastnosti a funkčnost objednaného zboží. Pokud bude obchodník v těchto případech trvat na svém, zkouší na vás spíše trik a nedejte se.
Co se týče oblečení a obuvi, tak seriózní prodejci rovnou počítají s tím, že mnoho kupujících bude vracet. Mají k tomu už vratné formuláře, kolonku na webu nebo v nákupní aplikaci, ti nejlepší dokonce zrovna přiloží nálepku k odeslání kurýrem zdarma.
Znám lidi, co bežně kupují hadry i boty na e-shopu, všecko třeba ve dvou-třech velikostech, a nevyhovující po vyzkoušení hned vracejí.
Znám lidi, co bežně kupují hadry i boty na e-shopu, všecko třeba ve dvou-třech velikostech, a nevyhovující po vyzkoušení hned vracejí.
Přesně tak, ti prodejci počítají s tím, že se jim to vrátí a že budou posílat to samé, ale větší či menší. V zájmu kšeftu a jména víc udělat už nemůžou.
A jak je v tom odkazu, tak co si mohu vyzkoušet v obchodě, tak asi vracet nebudu. Pokud ale mám až doma vybalovat TV, abych ji pustil a je s ní problém, tak prodejce taky řekne vyzkoušejte a případně ji dovezte (vyměníme za stejnou funkční hned nebo s příplatkem za jinou. Je třeba rozlišovat vracení nevhodného např. dárku či zboží jako takového po dobu inzerovanou prodejcem, výměnu za jiné stejné ještě ten či druhý den a potom reklamaci.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
A jak je v tom odkazu, tak co si mohu vyzkoušet v obchodě, tak asi vracet nebudu. Pokud ale mám až doma vybalovat TV, abych ji pustil a je s ní problém, tak prodejce taky řekne vyzkoušejte a případně ji dovezte (vyměníme za stejnou funkční hned nebo s příplatkem za jinou. Je třeba rozlišovat vracení nevhodného např. dárku či zboží jako takového po dobu inzerovanou prodejcem, výměnu za jiné stejné ještě ten či druhý den a potom reklamaci.