Vrácení zboží.

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
dzinzlahve
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 158
Registrován: 07 pro 2022, 01:00

Vrácení zboží.

#1 Příspěvek od dzinzlahve »

V případě, že jste spotřebitel, máte dle § 53 odst. 7 občanského zákoníku právo zakoupené zboží vrátit bez udání důvodu, a to do 14 kalendářních dnů od data převzetí zboží.
Takže když si koupím boty přes "altisport.cz", budu to moci vrátit - ikdyž je to zboží vyjmuté z uzavřeného obalu (https://www.dtest.cz/clanek-4536/pravo- ... atit-nelze) nebo je v tom nějaká zrada?

Uživatelský avatar
adakar
Příspěvky: 212
Registrován: 16 zář 2020, 02:00

#2 Příspěvek od adakar »

Pokiaľ nie sú ťahané z plastového blistra ako fleška, nemal by to byť problém, topánky bývajú obyčajne v krabici, ktorá sa dá bez poškodenia otvoriť/zatvoriť. Nepoškodený tovar je možné vrátiť. Myslím že zaplatený je aj obal. Zbytok je na vôli predajcu.

Uživatelský avatar
Yarda1
Příspěvky: 2372
Registrován: 11 úno 2009, 01:00

#3 Příspěvek od Yarda1 »

Teď se o tom IMHO dost diskutuje.
Třeba tady:
https://www.mesec.cz/clanky/vraceni-zbo ... -prodejcu/
Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický

Uživatelský avatar
dzinzlahve
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 158
Registrován: 07 pro 2022, 01:00

#4 Příspěvek od dzinzlahve »

Yarda1 píše:Teď se o tom IMHO dost diskutuje.
Třeba tady:
https://www.mesec.cz/clanky/vraceni-zbo ... -prodejcu/
Jo, proto sem píšu dotaz.

Napadlo mě to u bot, ale co.

Když otevřu ESD sáček, taky např. grafárnu vystavím špíně a hrozbě ESD. 8O

Takže mluvnej obchodník by dokázal zázraky.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#5 Příspěvek od p32 »

Naopak – pokud jde například o oblečení, obuv, vysavač apod., které lze běžně vyzkoušet i v kamenné prodejně, je zcela na místě, že pokud si zboží objednáváte domů, budete si ho chtít vyzkoušet. A je to zcela v pořádku. Zákon vám dává právo vyzkoušet si vlastnosti a funkčnost objednaného zboží. Pokud bude obchodník v těchto případech trvat na svém, zkouší na vás spíše trik a nedejte se.

Uživatelský avatar
ransom
Příspěvky: 924
Registrován: 19 črc 2020, 02:00
Bydliště: Náchod

#6 Příspěvek od ransom »

Co se týče oblečení a obuvi, tak seriózní prodejci rovnou počítají s tím, že mnoho kupujících bude vracet. Mají k tomu už vratné formuláře, kolonku na webu nebo v nákupní aplikaci, ti nejlepší dokonce zrovna přiloží nálepku k odeslání kurýrem zdarma.
Znám lidi, co bežně kupují hadry i boty na e-shopu, všecko třeba ve dvou-třech velikostech, a nevyhovující po vyzkoušení hned vracejí.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#7 Příspěvek od p32 »

Přesně tak, ti prodejci počítají s tím, že se jim to vrátí a že budou posílat to samé, ale větší či menší. V zájmu kšeftu a jména víc udělat už nemůžou. :wink:
A jak je v tom odkazu, tak co si mohu vyzkoušet v obchodě, tak asi vracet nebudu. Pokud ale mám až doma vybalovat TV, abych ji pustil a je s ní problém, tak prodejce taky řekne vyzkoušejte a případně ji dovezte (vyměníme za stejnou funkční hned nebo s příplatkem za jinou. Je třeba rozlišovat vracení nevhodného např. dárku či zboží jako takového po dobu inzerovanou prodejcem, výměnu za jiné stejné ještě ten či druhý den a potom reklamaci.

Uživatelský avatar
Bernard
Příspěvky: 3614
Registrován: 27 kvě 2005, 02:00

#8 Příspěvek od Bernard »

Místní kamenná prodejna obuvi mě informovala, že boty zakoupené v e-shopu jejich značky mohu vrátit v jejich prodejně. To se mi líbí.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#9 Příspěvek od p32 »

Ano, a dokonce je pravidlem u všech slušných eshopů, že objednané zboží můžeš vybírat v jejich kamenných prodejnách bez poštovného. Pro zákazníka to má smysl i proto, že si je tam může vyzkoušet a případně řešit výměnu přes ně hned.

Odpovědět

Zpět na „Poradna“