Zátěžový měřič akumulátoru

Problémy s měřícími přístroji, detektory fyzikálních veličin, detektory kovů a další

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
JiriTom
Příspěvky: 1199
Registrován: 26 dub 2017, 02:00

Zátěžový měřič akumulátoru

#1 Příspěvek od JiriTom »

Zátěžový voltmetr - viz. obrázek - používá na spuštění zátěžového testu proudem cca 100 A kolébkový přepínač.
Otázka, prosba: Počítám, že proud 100 A neběží tím přepínačem, zřejmě se spíná buď relé, nebo polovodičová obdoba relé. Kuchnul to někdo ? Jak to tam mají udělané ? Díky.
Přílohy
Screenshot_20221230-193245_Gallery.jpg

Uživatelský avatar
doktor365
Příspěvky: 1848
Registrován: 28 led 2006, 01:00

#2 Příspěvek od doktor365 »

Žádné relé tam není, měnil jsem ten spínač doma i v práci. Rozpadl se. Když najdu fotky tak sem dám.

Uživatelský avatar
JiriTom
Příspěvky: 1199
Registrován: 26 dub 2017, 02:00

#3 Příspěvek od JiriTom »

Díky za rychlou reakci. Udělal jsem zátěž 0,12 ohmů / hodně W a spínat to asi budu přes auto relé 200 A. Tak jsem pro zajímavost položil dotaz.
Ty měřáky z obrázku jsou zřejmě na pár použití, pokud to tam spíná přímo ten kolébkový přepínač... :)

Uživatelský avatar
doktor365
Příspěvky: 1848
Registrován: 28 led 2006, 01:00

#4 Příspěvek od doktor365 »

JiriTom píše:
Ty měřáky z obrázku jsou zřejmě na pár použití, pokud to tam spíná přímo ten kolébkový přepínač... :)
V práci to máme kolik roků a měnil jsem ho jednou. Doma ho použiju 2x za rok. Jinou fotku nemám. Dělal jsem pořádek a vše jsem vymazal. Nic tam není. Spínač, spirála a budík.
Přílohy
IMG_20220209_120355.jpg

Uživatelský avatar
Kvicala_r
Příspěvky: 3221
Registrován: 19 led 2005, 01:00
Bydliště: Haná / N.J.

#5 Příspěvek od Kvicala_r »

To už snad ten spínač musí mít tak významný přechoďák, že to nejde ani se spirálou rozumně ocejchovat...

Uživatelský avatar
jezevec
Hlavní moderátor
Hlavní moderátor
Příspěvky: 5414
Registrován: 13 čer 2004, 02:00
Bydliště: Břeclavsko
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od jezevec »

Když vidím ty tenké vodiče, tak to bude určitě na 100 čínských ampér, v reálu tak 10-15A normálních.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#7 Příspěvek od rnbw »

Predpoklada sa, ze 10 sekund to vydrzi.

Uživatelský avatar
doktor365
Příspěvky: 1848
Registrován: 28 led 2006, 01:00

#8 Příspěvek od doktor365 »

rnbw píše:Predpoklada sa, ze 10 sekund to vydrzi.
V nějakém návodu píšou , že se má měřit 10 vteřin. Já ho dostal, nějaký rok už to je.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#9 Příspěvek od EKKAR »

Stejně, při proudech v řádu 100A bych počítal, že i spojovací vodiče se budou navrhovat tak, aby měly samy o sobě minimální přídavnou imprdelanci vůči hlavnímu měřicímu bočníku. V opačným případě jsou významným zkreslujícím prvkem a takovej "měřák" bych nazval spíš indikátorem než měřicím přístrojem. Každopádně, pokud bych autobaterku měl testovat na startovací proud, použiju jako připojovací kabely něco jako 25mm² Cu lana a svorky odpovídajícího průřezu a pořádnej stykač nebo několik automobilovejch relátek paralelně, rozhodně ne "cysynu dvaapůlku" a obyčejnej 10A kolíbkáč jako na těch fotkách - to opravdu měří "číňanský ampéry" a ne něco skutečně použitelnýho k nějakýmu hodnocení (ne)použitelnosti baterky ... Jenomže co chtít od konstruktérů, který jsou na tom s vědomostma stejně jako "3991" alias "IDKFA2022" (mám podezření, že to je zkratka ze slov "Idyjot", "🤐", "🤐", "Festovně" a "Akreditovanej" ...)
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
doktor365
Příspěvky: 1848
Registrován: 28 led 2006, 01:00

#10 Příspěvek od doktor365 »

Jo asi určitě to nebude na nějaké pořádné měření. Já se v tom taky zas tak nevyznám. Já to dostal, jak jsem psal a opravdu to doma nepoužiji více jak 2x do roka. Kouknu zda rafička drží a když padá tak je baterka v pr...i. Asi tak to beru. Jinak já bych si to nekoupil. Ale darovanému koni na zuby .... V práci to tenkrát dostávali za odběr baterek a šéfovi skladu jsem něco dělal tak mi to dal.

Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od kulikus »

Jsem přesvedčen, že ten kolébkáč zapíná napájení pro vnitřní elektroniku (asi jen měřák) a je tam zbytečný. Těch 100A teče bočníkem dokud obsluha drží kabel na svorkách, měřákem přes kolíbkáč jde max 1mA.

Uživatelský avatar
JiriTom
Příspěvky: 1199
Registrován: 26 dub 2017, 02:00

#12 Příspěvek od JiriTom »

Výňatek z návodu:
Tester připojte stejným způsobem jako v případě testování akumulátoru.
Zapněte zátěžový spínač, v důsledku čeho bude zatěžovacím odporem téct proudu 100 A.
Pozor! Spínač držte stlačený maximálně 10 sekund. Po uvolnění spínače dojde k okamžitému odpojení zátěže. Delší přidržení spínače může způsobit nadměrné zvýšení teploty zatěžovacího odporu, což může způsobit popáleniny a dokonce požár a vede k nevratnému poškození testeru. Po každém testu je třeba počkat 5 minut, aby mohl tester vychladnou. Až poté lze přistoupit k dalšímu testu.

Uživatelský avatar
otakarv
Příspěvky: 3657
Registrován: 30 srp 2008, 02:00
Bydliště: Čierne pri Čadci
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od otakarv »

kulikus píše:Jsem přesvedčen, že ten kolébkáč zapíná napájení pro vnitřní elektroniku (asi jen měřák) a je tam zbytečný.
doktor365 to napsal jasně a srozumitelně. :wink:
doktor365 píše:Nic tam není. Spínač, spirála a budík.

Uživatelský avatar
hajeklubos
Příspěvky: 447
Registrován: 01 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Praha 5

#14 Příspěvek od hajeklubos »

Jako zátěžový V metr na autobaterie považuji 100A za dost málo. Ale na rychlý náhled lepší než nic. Také bych se zbavil jak píšou kluci všech zbytečných spínačů. Připojím kleště na baterku, prskne to ,5sec měření, odpojit. Není co řešit.Přepínače, jenom další přechoďáky a už měříš kraviny. Pro 100Ah baterku používám cca 300A. Po asi 2s to klesne na 250A protože zatěžovací odpor je z Fe. Tedy podobně jako se chová starter. Je pravda, že je to bedna 15x15x35cm, no a co. Ještě se nestalo že by tento zátěžák nepoznal slabou baterku. Kleště pro 500A a kabel 25mm2. Přes to nejede vlak.
Do toho měřáku co je na obrázku bych se pokusil dát přívodní licny alespoň 10mm2, když by se vešla 16mm2 tím lépe. Přepínání pryč.Tak z toho bude použitelný měřák. Hlavně změřit skutečné zatížení. Nic bych nedal za to že kecaj.
Luboš
Přílohy
elo.JPG
budík.JPG

Uživatelský avatar
petula
Příspěvky: 836
Registrován: 22 kvě 2016, 02:00
Bydliště: Čelákovice / Brandýs n.L / Stará Boleslav
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od petula »

JiriTom píše:Zátěžový voltmetr - viz. obrázek - používá na spuštění zátěžového testu proudem cca 100 A kolébkový přepínač.
Zcela jistě to lze použít v noci na Silvestra k produkci ohňostroje.

Ale vážně, zátěž a měření 100A pro napětí 12-15V lze samodomo udělat.
Odpor 150 mOhm pro proud přes 100 A lze vyrobit. Stačí přesně měřit a mít RLC můstek Snímání proudu například 4-drátovým halovým snímačem a k němu stačí připojit obyčejný voltmetr- Halův snímač dává signálv poměru 1:10-

Odpovědět

Zpět na „Měřící přístroje, detektory fyzikálních veličin“