Zátěžový měřič akumulátoru
Moderátor: Moderátoři
Zátěžový měřič akumulátoru
Zátěžový voltmetr - viz. obrázek - používá na spuštění zátěžového testu proudem cca 100 A kolébkový přepínač.
Otázka, prosba: Počítám, že proud 100 A neběží tím přepínačem, zřejmě se spíná buď relé, nebo polovodičová obdoba relé. Kuchnul to někdo ? Jak to tam mají udělané ? Díky.
Otázka, prosba: Počítám, že proud 100 A neběží tím přepínačem, zřejmě se spíná buď relé, nebo polovodičová obdoba relé. Kuchnul to někdo ? Jak to tam mají udělané ? Díky.
Stejně, při proudech v řádu 100A bych počítal, že i spojovací vodiče se budou navrhovat tak, aby měly samy o sobě minimální přídavnou imprdelanci vůči hlavnímu měřicímu bočníku. V opačným případě jsou významným zkreslujícím prvkem a takovej "měřák" bych nazval spíš indikátorem než měřicím přístrojem. Každopádně, pokud bych autobaterku měl testovat na startovací proud, použiju jako připojovací kabely něco jako 25mm² Cu lana a svorky odpovídajícího průřezu a pořádnej stykač nebo několik automobilovejch relátek paralelně, rozhodně ne "cysynu dvaapůlku" a obyčejnej 10A kolíbkáč jako na těch fotkách - to opravdu měří "číňanský ampéry" a ne něco skutečně použitelnýho k nějakýmu hodnocení (ne)použitelnosti baterky ... Jenomže co chtít od konstruktérů, který jsou na tom s vědomostma stejně jako "3991" alias "IDKFA2022" (mám podezření, že to je zkratka ze slov "Idyjot", "🤐", "🤐", "Festovně" a "Akreditovanej" ...)
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Jo asi určitě to nebude na nějaké pořádné měření. Já se v tom taky zas tak nevyznám. Já to dostal, jak jsem psal a opravdu to doma nepoužiji více jak 2x do roka. Kouknu zda rafička drží a když padá tak je baterka v pr...i. Asi tak to beru. Jinak já bych si to nekoupil. Ale darovanému koni na zuby .... V práci to tenkrát dostávali za odběr baterek a šéfovi skladu jsem něco dělal tak mi to dal.
Výňatek z návodu:
Tester připojte stejným způsobem jako v případě testování akumulátoru.
Zapněte zátěžový spínač, v důsledku čeho bude zatěžovacím odporem téct proudu 100 A.
Pozor! Spínač držte stlačený maximálně 10 sekund. Po uvolnění spínače dojde k okamžitému odpojení zátěže. Delší přidržení spínače může způsobit nadměrné zvýšení teploty zatěžovacího odporu, což může způsobit popáleniny a dokonce požár a vede k nevratnému poškození testeru. Po každém testu je třeba počkat 5 minut, aby mohl tester vychladnou. Až poté lze přistoupit k dalšímu testu.
- hajeklubos
- Příspěvky: 447
- Registrován: 01 kvě 2008, 02:00
- Bydliště: Praha 5
Jako zátěžový V metr na autobaterie považuji 100A za dost málo. Ale na rychlý náhled lepší než nic. Také bych se zbavil jak píšou kluci všech zbytečných spínačů. Připojím kleště na baterku, prskne to ,5sec měření, odpojit. Není co řešit.Přepínače, jenom další přechoďáky a už měříš kraviny. Pro 100Ah baterku používám cca 300A. Po asi 2s to klesne na 250A protože zatěžovací odpor je z Fe. Tedy podobně jako se chová starter. Je pravda, že je to bedna 15x15x35cm, no a co. Ještě se nestalo že by tento zátěžák nepoznal slabou baterku. Kleště pro 500A a kabel 25mm2. Přes to nejede vlak.
Do toho měřáku co je na obrázku bych se pokusil dát přívodní licny alespoň 10mm2, když by se vešla 16mm2 tím lépe. Přepínání pryč.Tak z toho bude použitelný měřák. Hlavně změřit skutečné zatížení. Nic bych nedal za to že kecaj.
Luboš
Do toho měřáku co je na obrázku bych se pokusil dát přívodní licny alespoň 10mm2, když by se vešla 16mm2 tím lépe. Přepínání pryč.Tak z toho bude použitelný měřák. Hlavně změřit skutečné zatížení. Nic bych nedal za to že kecaj.
Luboš
- petula
- Příspěvky: 836
- Registrován: 22 kvě 2016, 02:00
- Bydliště: Čelákovice / Brandýs n.L / Stará Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
Zcela jistě to lze použít v noci na Silvestra k produkci ohňostroje.JiriTom píše:Zátěžový voltmetr - viz. obrázek - používá na spuštění zátěžového testu proudem cca 100 A kolébkový přepínač.
Ale vážně, zátěž a měření 100A pro napětí 12-15V lze samodomo udělat.
Odpor 150 mOhm pro proud přes 100 A lze vyrobit. Stačí přesně měřit a mít RLC můstek Snímání proudu například 4-drátovým halovým snímačem a k němu stačí připojit obyčejný voltmetr- Halův snímač dává signálv poměru 1:10-