Video VR840
Moderátor: Moderátoři
Video VR840
Po ukončení přehrávání vyskočí kaseta a páska zůstane viset ve videu.
Ukončení provedeno DO.Díky za rady.
Ukončení provedeno DO.Díky za rady.
Otoč lampu tak, ať ti dovnitř nesvítí přímo, případně si nad ním udělej stín - Philipsové jsou na světlo příliš citliví.
Pokud motor capstanu běží, bývá vytahaný řemínek dole pod šasi, ale neškodí vyměnit oba, tedy i ten vzadu u servomotorku (jestli se teda nepletu a je tam mechanika PHI-506 až 508, řemínky mají stejné).
Pro vyzkoušení na každý řemínek kápni kapku Jaru nebo podobného saponátu, vraž tam kazetu a tak dlouho přepínej rychloposuvy dopředu a dozadu, až se to rozleští a řemínky začnou táhnout.
Taky zkontroluj všechny světelné závory a hranoly se světlovody k nim, jestli vidí. Čistí se izopropanolem.
Když ani to nepomůže, patrně je v háji spojka uprostřed mezi unášeči cívek (orig.díl 4822-528 20736).
Pokud motor capstanu běží, bývá vytahaný řemínek dole pod šasi, ale neškodí vyměnit oba, tedy i ten vzadu u servomotorku (jestli se teda nepletu a je tam mechanika PHI-506 až 508, řemínky mají stejné).
Pro vyzkoušení na každý řemínek kápni kapku Jaru nebo podobného saponátu, vraž tam kazetu a tak dlouho přepínej rychloposuvy dopředu a dozadu, až se to rozleští a řemínky začnou táhnout.
Taky zkontroluj všechny světelné závory a hranoly se světlovody k nim, jestli vidí. Čistí se izopropanolem.
Když ani to nepomůže, patrně je v háji spojka uprostřed mezi unášeči cívek (orig.díl 4822-528 20736).
Počkej, Tobě se ve VCR zvedá capstan motor? Myslel jsi asi kladku, viď?
Takže, pokud jsi provedl pokus s ruční kontrolou mechaniky-viz předchozí příspěvek-, pokud je muchanika "turbo", koukni na šnek turba, zda má ta černá vrtulka na jeho hřídeli všechny 4 praporky. Pokud je některý ulomený, můžou se dít věci..
Capstan motor bude snad v pořádku, když Ti žene pásku normálně při Play režimu. Tohle s tím nesouvisí, ale zkontroluj kladku. Ta bývala v Filipsech vždy zatvrdlá. Pak ničí pásek.
Jak už napsal Hill, může být závada ve spojce, je přístupná zespodu mechaniky. Už jsem jich měl pár rozpadlých.
Postupuj bod po bodu vylučovací metodou.
No, teď je to na Tobě, ať se daří!
Takže, pokud jsi provedl pokus s ruční kontrolou mechaniky-viz předchozí příspěvek-, pokud je muchanika "turbo", koukni na šnek turba, zda má ta černá vrtulka na jeho hřídeli všechny 4 praporky. Pokud je některý ulomený, můžou se dít věci..
Capstan motor bude snad v pořádku, když Ti žene pásku normálně při Play režimu. Tohle s tím nesouvisí, ale zkontroluj kladku. Ta bývala v Filipsech vždy zatvrdlá. Pak ničí pásek.
Jak už napsal Hill, může být závada ve spojce, je přístupná zespodu mechaniky. Už jsem jich měl pár rozpadlých.
Postupuj bod po bodu vylučovací metodou.
No, teď je to na Tobě, ať se daří!
..a co shoří, nezhnije..!
omyl, capstan je vo všetkých videach stacionárny, odsúva sa čierny gumový valček zvaný prítlačná kladka a odsúva sa nie od tónovej kladky ale od rotujucej osky capstan motoru. tonova kladka vo videach nieje. s tým rozhadzovaním časovania mechaniky pozor, je to philips a ten je na časovanie a zloženie mechaniky sakra citlivý. ale prajem vela uspechu.FERYACT píše:Mělo být napsáno že:kapstan se odsune od tonové kladky a umožnuje
zpětné navinutí pásky do kasety.To se neprovede.
Du to rozhodit.
Budu-li moci, tak nepřijdu, ale nebudu-li moci, pak určitě přijdu
Skutečně, jak píše durkovic, jsou Filipsové trošku oříškem pro správné nastavení časování mechaniky. Proto jsem Ti již před časem radil, jak vyzkoušet, zda je časování OK. Obecně by mělo platit, že když ručně dostaneš všechny mech. prvky do pracovních poloh a zpět, pak by to měl dokázat i motor. Tedy, pokud je v pořádku náhon (gumička).
Takže: Tzv. Capstan motor, to je ta velká placka, co se točí vespod mechaniky a do páskové dráhy čouhá jen jeho hřídel. A ten je skutečně napevno, ložiskem přichycen k chasiss 3 šroubky.
Podle popisu závady je možné soudit, že v minulosti umřelo turbo a někdo jej "odborně" vyměnil.
Tak napiš, k čemu jsi dospěl. Držím palce!
Takže: Tzv. Capstan motor, to je ta velká placka, co se točí vespod mechaniky a do páskové dráhy čouhá jen jeho hřídel. A ten je skutečně napevno, ložiskem přichycen k chasiss 3 šroubky.
Podle popisu závady je možné soudit, že v minulosti umřelo turbo a někdo jej "odborně" vyměnil.
Tak napiš, k čemu jsi dospěl. Držím palce!
..a co shoří, nezhnije..!
Dochází k informačnímu šumu.Tonová kladka určovala rychlost pohybu pásky pomocí gumového přítlačného válečku-kladky.T.kladka se časem
provdala za kapstan.Kapstan jsem nemohl vidět jestli se točí neboť ho mám schovaný za přítlačnou kladku.Myslel jsem že výraz capstan byl omylem použit pro přítlačnou kladku.Zkonstatoval jsem že se kladka zvedla ze záběru ale páska se nevrátila do kasety.
Omlouvám se ale uvidím li turbo u videa nepoznám to.
Znovu jsem vyčistil všechno na co jsem dosáhl.
Trenoval jsem podle návodu asi 10* ručně vpřed vzad.Bez chyby.
Zpychl jsem a smontoval video a zapojil.Začal jsem hledat program za polovinou pásky a začal rychloposuv.Po stopu zas vyjela páska.
Rozmontoval jsem a sháním řemínek 2*2*75.Ve středu asi bude.
provdala za kapstan.Kapstan jsem nemohl vidět jestli se točí neboť ho mám schovaný za přítlačnou kladku.Myslel jsem že výraz capstan byl omylem použit pro přítlačnou kladku.Zkonstatoval jsem že se kladka zvedla ze záběru ale páska se nevrátila do kasety.
Omlouvám se ale uvidím li turbo u videa nepoznám to.
Znovu jsem vyčistil všechno na co jsem dosáhl.
Trenoval jsem podle návodu asi 10* ručně vpřed vzad.Bez chyby.
Zpychl jsem a smontoval video a zapojil.Začal jsem hledat program za polovinou pásky a začal rychloposuv.Po stopu zas vyjela páska.
Rozmontoval jsem a sháním řemínek 2*2*75.Ve středu asi bude.
Ta spojka pokud není rozpadlá se dá opravit ale je to pokus-omyl hrál jsem si s jednou kamerou VHSC kde nejdříve spojka prokluzovala tak jsem natáhnul pružinku aby bylo větší tření ale potom zase spojka byla tak pevná že mi natahoval pásek v kazetě asi po 3 hodinách a asi dvou zničených kazetách se podařilo tu spojku dát do takového stavu že není ani volná ani moc natěsno.
Spojka nemusí být nutně vadná, vyzkoušej otáčením mezi prsty, zda klade "určitý" odpor. To stačí. Mění se jen rozpadlé spojky. Jinak, jde rozebrat, vyčistit, napružit, složit. A pak chodí.
Stále mi však něco říká, že nemáš v pořádku nastavení časování mechaniky, možná ty dva prvky, které pásek drží kolem CTL hlavy vypadly z trnů a ztratily kontrolu s labyrintovým kolem. Doporučuji vizuální kontrolu se správně nastavenou mechanikou - hlavně oblast kolem turba, tj. labyrintového kola, šneku s "vrtulkou", turbo-náhonem a pastorků výtahové šachty.
Po fóru tady někde běhaly foto mechaniky, tak zkus hledat.
Hodně úspěchů!!!
Stále mi však něco říká, že nemáš v pořádku nastavení časování mechaniky, možná ty dva prvky, které pásek drží kolem CTL hlavy vypadly z trnů a ztratily kontrolu s labyrintovým kolem. Doporučuji vizuální kontrolu se správně nastavenou mechanikou - hlavně oblast kolem turba, tj. labyrintového kola, šneku s "vrtulkou", turbo-náhonem a pastorků výtahové šachty.
Po fóru tady někde běhaly foto mechaniky, tak zkus hledat.
Hodně úspěchů!!!
..a co shoří, nezhnije..!