Přesně. Tohle by se mělo tesat do kamene.Cust píše:Ono je to jedno. Když škola není radost a jen robotismus pro budoucí práci, tak je to stejné, jako toho mladého člověka propíchnout kudlou.
GES skončil (insolvence)
Moderátor: Moderátoři
Ale o to tady vůbec nejde. Jde o to, že ve škole by se měli seznamovat s aktuálními součástkami, zatímco v kroužku můžou klidně bastlit s elektronkama, když je to bude bavit.Cust píše:Ono je to jedno. Když škola není radost a jen robotismus pro budoucí práci, tak je to stejné, jako toho mladého člověka propíchnout kudlou.
Uz vidim jakou maji decka radost, kdyz je ucitele nuti delat s nejakymi vykopavkami o kterych uz predem vi ze je v zivote nepouzijou. Proste se to budou snazit nejak pretrpet doufajice ze v pristim rocniku snad budou pracovat i s necim zajimavym. Tedy ty, u kterych je aspon na zacatku predpoklad ze by je to mohlo bavit. Tem ostatnim je to jedno.
Myslet si, ze z takove prace muze mit nekdo radost je naprosto odtrzene od reality a podle toho nase odborne skolstvi taky vypada. Decka jsou schopne se bez problemu ucit novym vecem, ty nezamrznou u obsolete vykopavek z minuleho stoleti jako je videt u sposty zdejsich clenu. Z prace s MH7404 budou mit stejnou radost jako z ponozek z ovci vlny pod vanocnim stromkem Ani trochu. Ac si fousati rodicove ve svych predstavach mysli pravy opak.
Myslet si, ze z takove prace muze mit nekdo radost je naprosto odtrzene od reality a podle toho nase odborne skolstvi taky vypada. Decka jsou schopne se bez problemu ucit novym vecem, ty nezamrznou u obsolete vykopavek z minuleho stoleti jako je videt u sposty zdejsich clenu. Z prace s MH7404 budou mit stejnou radost jako z ponozek z ovci vlny pod vanocnim stromkem Ani trochu. Ac si fousati rodicove ve svych predstavach mysli pravy opak.
Termite, ty jsi fakt fatalista. Já malé děti učím a vím, že když z "látky" mají radost a ten obvod ukazují doma rodičům a "hrají" si s ním do večera, tak je to super. Vůbec s nimi neřeším, jestli ten šváb má na sobě vypáleno MH7400 nebo 74LVC2G00.
Taky starší děcka zaměstnávám a čas od času školím diplomanty/doktorandy. Nejhorší jsou ti, kteří z práce nemají radost.
Taky starší děcka zaměstnávám a čas od času školím diplomanty/doktorandy. Nejhorší jsou ti, kteří z práce nemají radost.
Dovolím si oponovat. mě na učňáku mistr ještě učil elektronky, spojitá regulece se řešila amplidynem apod. kromě dvou let po učňáku jsem nikdy v oboru nepracoval. A s tím, co mě naučili si dokážu leccos ubastlit a leccos opravit. A díky elektronkám jsem pochopil nejen FETy.termit256 píše:Uz vidim jakou maji decka radost, kdyz je ucitele nuti delat s nejakymi vykopavkami o kterych uz predem vi ze je v zivote nepouzijou. Proste se to budou snazit nejak pretrpet doufajice ze v pristim rocniku snad budou pracovat i s necim zajimavym. Tedy ty, u kterych je aspon na zacatku predpoklad ze by je to mohlo bavit. Tem ostatnim je to jedno.
Myslet si, ze z takove prace muze mit nekdo radost je naprosto odtrzene od reality a podle toho nase odborne skolstvi taky vypada. Decka jsou schopne se bez problemu ucit novym vecem, ty nezamrznou u obsolete vykopavek z minuleho stoleti jako je videt u sposty zdejsich clenu. Z prace s MH7404 budou mit stejnou radost jako z ponozek z ovci vlny pod vanocnim stromkem Ani trochu. Ac si fousati rodicove ve svych predstavach mysli pravy opak.
Nicméně uznávám, že mladí ještě nemají dost moudrosti na to, aby pochopili, a těm jednodušším to nedojde nikdy. Vždycky se najde někdo, kdo tvrdí, že to šlo udělat líp a nejvíc těchto keců mají ti, kdo to nikdy ani nezkusili.
Jo, mne ty elektronky ucili taky. Zabity pulrok na praxi vyvazovanim kabelovych svazku v elektronkovych usmernovacich a podobnych kravinach. Presel jsem kvuli tomu do jine skupiny kde nabity kondik prizabil blondynu a vyucujici rekl ze se zavrit nenecha a navzdory osnovam se na tyhle hovadiny vykaslal a zacli jsme pracovat rovnou s polovodici. A kdo myslis ze na tom byl po skole s lip? :-)
Kdyz chci pochopit jak funguje fet, je ponekud efektivnejsi ucit se o fetech nez o elektronkach.
Kdyz chci pochopit jak funguje fet, je ponekud efektivnejsi ucit se o fetech nez o elektronkach.
Dostala pecku, svihla sebou o zem a mela popaleny prst. Kdyz neveris tak si zkus nabit filtracni kondik na 400V a hrabni na nej :-)
Za rec nestoji myslenka typu ted se decka naucte tohle, ale v praxi se s tim stejne nikdy nesetkate, protoze dnes uz se to vubec nepouziva a ani takove soucastky nesezenete, dnes se dela s timhle, ale to nemame v osnovach. To jde pak kazdy do uceni s velkou radosti...
Jsi odtrzeny od reality stejne jako ti ucitele. Pak tu vsichni fnukate, jake vyjdou ze skol nepouzitelne jelita a ze se vsechno musi ucit znovu.
Je to stejne jako s tema ponozkama pubertakovi pod stromecek. Vzdyt jsou z prave ovci vlny, po generace krasne hrejou, on z toho bude mit obrovskou radost :-)
Za rec nestoji myslenka typu ted se decka naucte tohle, ale v praxi se s tim stejne nikdy nesetkate, protoze dnes uz se to vubec nepouziva a ani takove soucastky nesezenete, dnes se dela s timhle, ale to nemame v osnovach. To jde pak kazdy do uceni s velkou radosti...
Jsi odtrzeny od reality stejne jako ti ucitele. Pak tu vsichni fnukate, jake vyjdou ze skol nepouzitelne jelita a ze se vsechno musi ucit znovu.
Je to stejne jako s tema ponozkama pubertakovi pod stromecek. Vzdyt jsou z prave ovci vlny, po generace krasne hrejou, on z toho bude mit obrovskou radost :-)
Když nabiju kondík 1pF na 400V a šáhnu si, nestane se nic. Stejně tak mi na učňáku nikdo nevěřil, že když si šáhnu na nabitý kondík 1G/30V nic se mi nestane, přestože čistý zkrat vyvolá pořádný výboj.
Nejsem odtržený od reality, naopak, jen jsem pochopil. proč vlastně existuje škola? Co tě má naučit? A co se máš naučit sám?
Škola tě naučí nezbytný základ. Slečna si už taky bude pamatovat, že na nabitý kondík se nešahá.
Dále tě škola naučí pracovat. A dále používat hlavu. Např. matematika - kdy v praxi použiješ dvojitý integrál, nebo diferenciální rovnice? pro tebe nepochopitelné a zbytečné. A my, co jsme pochopili víme, že nás naučili řešit neznámé problémy. Mám příklad, musím najít řešení, musím si něco nastudovat, musím si zvolit postup, který bude fungovat a mám řešení.
Chytrému napověz hloupého kopni. No a ve tvém případě doporučuji napsat si to křídou na fošnu, a požádat někoho, ať tě tou fošnou každou hodinu vezme přes hlavu. Třeba ti to dojde.
Nejsem odtržený od reality, naopak, jen jsem pochopil. proč vlastně existuje škola? Co tě má naučit? A co se máš naučit sám?
Škola tě naučí nezbytný základ. Slečna si už taky bude pamatovat, že na nabitý kondík se nešahá.
Dále tě škola naučí pracovat. A dále používat hlavu. Např. matematika - kdy v praxi použiješ dvojitý integrál, nebo diferenciální rovnice? pro tebe nepochopitelné a zbytečné. A my, co jsme pochopili víme, že nás naučili řešit neznámé problémy. Mám příklad, musím najít řešení, musím si něco nastudovat, musím si zvolit postup, který bude fungovat a mám řešení.
Chytrému napověz hloupého kopni. No a ve tvém případě doporučuji napsat si to křídou na fošnu, a požádat někoho, ať tě tou fošnou každou hodinu vezme přes hlavu. Třeba ti to dojde.
Krize a bankroty, úpadky firem...nejsou tragédii a "vymoženosti"
vyspělého kapitalismu (tloukli nám do palic v hodinách politekonomie)
je to ozdravný a očistný proces, varovný signál "že něco není v pořádku"
špatné vedení, zlé investice, nevhodný sortiment apod.
bohužel, bohužel ! prospěcháři a korupčníci dostanou novou šanci
v bankách, fondech či vládě. Okamžitě. A to je co mě tu sere nejvíc.
vyspělého kapitalismu (tloukli nám do palic v hodinách politekonomie)
je to ozdravný a očistný proces, varovný signál "že něco není v pořádku"
špatné vedení, zlé investice, nevhodný sortiment apod.
bohužel, bohužel ! prospěcháři a korupčníci dostanou novou šanci
v bankách, fondech či vládě. Okamžitě. A to je co mě tu sere nejvíc.
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Prave ze jsi odtrzeny od reality a nepochopils vubec nic. Pekne to vystihl ondraN "svet podle termita, nic pro mne"DukeNuke píše: Nejsem odtržený od reality, naopak, jen jsem pochopil. proč vlastně existuje škola? Co tě má naučit? A co se máš naučit sám?
Škola tě naučí nezbytný základ....
Jenze to neni zadny svet podle termita ci co, to je dnesni realita ve ktere vsichni zijeme. Svet se meni a kdo se neprizpusobi vyhyne. To platilo od zacatku sveta. Pak ti to jednoho krasneho dne dojde, ale to uz nas cinani davno prevalcujou a tobe nezbude nez nadavat v hospode jak to mohla vlada dopustit (jak nam hezky predvedl konosuke v predchozim prispevku)
Myslis ze cinske studenty krmi nejakyma kravinama o elektronkach nebo 40let starych logickych obvodech? Ti nemaji skurpule stare sracky oznacit starymi srackami a hnout se dopredu. Proto je tam takovy vzestup jaky je.
Nasledny problem se ziskanim spatnych navyku ucenim se s obsolete soucastkami je analogicky videt na fenomenu arduino. Na jednu stranu je pekne, ze to pritahlo k elektronice spoustu lidi, na druhou stranu vetsina z nich chytne takove navyky jako kresleni schemat stylem barevne cary na fotkach soucastek, programovani stahovanim a lepenim knihoven k sobe, o tom arduino enginu nemluve. A kdyz se pak maji posunout dal, musi se prakticky vsechno ucit znovu, coz uz se chce malokomu, viz treba tvuj pripad.
Úmyslně ne. Ale už jsem dostal tuším 300u/350V. Nabitý kondík z fotoblesku. Dostal jsem i 20kV z VN trafa TV. Jo, bolí to, škubneš sebou a v místě výboje máš spáleninu. A to je tak všechno.rnbw píše:A siahnes aj na 390uF/450V?DukeNuke píše:Když nabiju kondík 1pF na 400V a šáhnu si, nestane se nic. Stejně tak mi na učňáku nikdo nevěřil, že když si šáhnu na nabitý kondík 1G/30V nic se mi nestane, přestože čistý zkrat vyvolá pořádný výboj.
Aby tě tohle zabilo, musel by výboj projít přes srdce a musel by mít dost velkou energii, aby ten výboj stačil na zastavení.
Naposledy upravil(a) DukeNuke dne 04 led 2023, 13:40, celkem upraveno 1 x.