![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Pøebuzeni alternátoru
Moderátor: Moderátoři
Pøebuzeni alternátoru
Zdravim, Nevi nekdo z vas jak prebudit alternator z plusove regulace na minusovou? Prebudil jsem ho z minusove regulace na plusovou tak, ze jsem odpojil vodic kontrolni žárovky ze svorky D+, pomocnym vodicem pak propojilsvorky D+ a B+, nastartoval a nechal motor chvilku bezet ve zvysenych otackach, pote jsem odpojil pomocnej vodic a na svorku D+ zpatky zapopjil kontrolni zarovku. Dobijeni ted fungovalo na plusovy regulator. Jakale prebudit altik zpatky na minusovou regulaci? Diky predem, ja sem na to neprisel ![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
- Příspěvky: 34
- Registrován: 10 zář 2004, 02:00
- Bydliště: Severni morava
- Kontaktovat uživatele:
ALTERNATOR nic jednoduchsiho
Alternator je v podstate 3fazovy generator usmerneny 6 diodami zapojenymi v mustku .tim je dano jake napeti (polarita ) bude na ktere svorce.kdyz by jsi prehodil diody v mustku protoze maji stejna pouzdra ale ruznou polaritu tak teoreticky to jde prehodit a k regulatoru ten ma ref napeti budto z dalsi serie 3 diod nebo si bere ref napeti ze site autombilu nerkuli ma napeti z vykonoveho obvodu usmernovace a pritom si hlida toto napeti .Tech zapojeni je nekolik a je to podle vyrobce alternatoru.Asi nejednoduchsi je BOSCH , SKODA , Magnet Mareli ,Potom jeto firma Valeo ty jsou uz hlidane palubnim napeti.A pak prichazeji jednoduche Japonsko Korejske hruzy.Ale to neni mozno v kratkosti vysvetlit.Jak co funguje.
Zapomnel jsem dodat ze se jedna o alternator z Favorita, do ktereho se ze zacatku vyroby montovaly(a mozna i dele) regulatory WNC 914 (Tesla) a nemcky regulator DLR2P, ktere maji minusovou regulaci. Dnes prodavane regulatory do tohoto alternatoru maji regulaci plusovou, tudis se altik musi prebudit na plusovou regulaci. Az do ted jsem pochodil, kdyz jsem ale vratil zpatky minusovy regulator, alternator nedobijel. Jak tedy prebudit alternator zpet na pouziti minusoveho regulatoru?