El. zapalování Favorit

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
hafca
Příspěvky: 4401
Registrován: 27 črc 2004, 02:00
Bydliště: 25km na západ od Prahy
Kontaktovat uživatele:

El. zapalování Favorit

#1 Příspěvek od hafca »

Syn dostal zapalovací jednotku 443213221020 a cívku z Favorita. Má představu, že by si to dal do Š1203. Jenže k tomu je prý potřeba ještě rozdělovač, který nemá a i kdyby ho měl, má jiné průběhy podtlakové a odstředivé regulace.
Otázka je, jestli by to mohlo chodit s obyčejným rozdělovačem. Nebo by bylo potřeba spáchat nějaké udělátko na převod úrovní.
Já žádnou zmínku nikde nenašel, neřešil to někdo?
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#2 Příspěvek od rezis »

Podtlaková regulace to jen celé pootáčí. To problém nebude. Dále tam bude i odstředivá regulace. Problém je, že favorit neměl kladívko a kovadlinku- takže tam bude třeba vše přestavět.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
HF_Tech
Příspěvky: 331
Registrován: 25 dub 2022, 02:00

#3 Příspěvek od HF_Tech »

V amáru byla popsána konstrukce el. zapalování pro škodovky, kde se buď upravoval rozdělovač pro optické snímání nebo se právě použila část rozdělovače z favorita.
Kolega to kdysi stavěl a fungovalo to výborně.

Uživatelský avatar
hafca
Příspěvky: 4401
Registrován: 27 črc 2004, 02:00
Bydliště: 25km na západ od Prahy
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od hafca »

Asi jsem to špatně napsal. Originál rozdělovač není, jen ten co tam je původní.
Jde mi o to, když tam pošlu impulsy z normálního rozdělovače, jestli to bude fungovat nebo to umře.
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#5 Příspěvek od BOBOBO »

Inu dej tam ty dva trandy , které činnost zapalování zlepší . Dělalo se to ve velkém , bylo tam SUčko a jedno KD33X a 4? odpory . Jenom se potom obrátilo opotřebení . Více ubýval výstupek na kladívku , než kontakty ...

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od Zaky »

Pokud sežene rodělovač, tak se vymění pružinky odstředivé regulace a případně se vymění i díl s membránou podtlakové regulace, oboje lze, je to se Š120 úplně záměnné. Favorit má pro snímání polohy motoru použitou cívku v proměnném magnetickém poli, je to tedy aktivní generátor impulsů. Pustit do toho signál z kladívka určitě lze po doplnění vhodného napájení, to ale nevím, kolik by mělo být. Rozkreslení schématu vstupní části zapalování napoví, když to nakreslíš, vymyslíme to. A pozor na zelené rezistory v zapalování Favorit, doporučuji je všechny vyměnit, upadávají jim přívody. Zapalování z Favorita jsem měl ve Š120 a byl to výrazný přínos. Problém kladívka je, že předstih lítá plus mínus autobus s každým sepnutím, takže odlehčení kontaktů elektronikou moc nepomůže.
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Hubert_79 »

Jen malý podotek - tazatel píše o Š 1203, nikoli Š 120. U té 1203 bych si záměnností nebyl jist, motor tam je staršího původu, ještě z dob Š 1202, Spartaka apod. a s motorem co byl v 1000 MB až Felicii toho moc společného nemá.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
hafca
Příspěvky: 4401
Registrován: 27 črc 2004, 02:00
Bydliště: 25km na západ od Prahy
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od hafca »

Problém zapalování je, že to komplet zapouzdřené. Je to nějak sbodované a rozebírat se to moc nedá. Našel jsem v AR 1995/1 předělávku rozdělovače na bezkontaktní. Je to optické snímání, ale když si sežene nějaký starý rozdělovač na pokusy...
Přílohy
443213221020.jpg
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#9 Příspěvek od EKKAR »

Ale ty rozdělovače byly rozměrově shodný, sice první 1203 měly ještě úzkej = odvozenej od starýho sedana a tudora, stejný měla i čtveřice spartak-oktávie-felicie-stejšn, myslím že stejnej průměr měla i tisícovka embéčko a první stovky-stodesítky, ale šáde od roku 1976 už měla určitě větší průměr tělesa rozdělovače (a samozřejmě větší víčko a delší palec) - a ten se v rámci inovace "dopasoval" i na novější dvanáctsetrosky. Takže rozdělovač z fanouše by měl jít namontovat do bloku 1203, minimálně by měly jít mechanicky zaměnit regulační prvky a využít snímací cívka k "odpalování" impulsního zapalování. Ještě lepší by bylo sehnat zapaltrafo BOSCH od vstřikový varianty fanouše, mělo integrovanej spínací výkonovej tranzistor a celkově bylo odolnější než původní PAL Magneton varianta s "krabičkou" a oddělenou kulatou zapalovací cívkou, rozměrově shodnou s cívkou od dřívějšího bateriovýho zapalování s "kladívkem" - ALE BACHA, CÍVKA PRO FANOUŠE MĚLA JINÝ ELEKTRICKÝ PARAMETRY A NENÍ PŘÍMO ZÁMĚNNÁ!!!
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#10 Příspěvek od BOBOBO »

Nwm co jsi toho zaky naměřil na rozdělovačích ty , ale jelikož jsem provozoval vícero aut řady Š1XX a mnoho let vlastním stroboskop a často jsem s ním pracoval , tak musím tvoje tvrzení odmítnout . A pokud se bez měřáků začnu vrtat v pružinách tak to je čistá partizánština . Jednodušší je udělat úpravu , kterou jsem nevymyslel já , ale byla tehdá uvěřejněna v mnoha periodikách a která velice zvedla kvalitu zapalování tehdejších aut . Nemá cenu za každou cenu rvát někam škatulku jen proto , že jsem ji dostal . Na druhou stranu jsem se služební 1203kou nalítal tak 100tisíc v létě , v zimě , a nebyl s ní nikdy elektrický problém . Skončila až s prohnilou podlahou nad diferošem s úchyty a protočením nápravy .

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Hubert_79 »

Na tom co BOBOBOBOBOBOBO píše něco je. 1203 se už dá považovat za veterána, tak by spíš byla na místě původnost, ne? Pravdou též je, že z hvna se bič neuplete, tomu motoru nepomůže ani svěcená voda; zastaralé a poddimenzované to bylo už v době vzniku.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
hafca
Příspěvky: 4401
Registrován: 27 črc 2004, 02:00
Bydliště: 25km na západ od Prahy
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od hafca »

Tohle je 1203 s obytnou nástavbou kterou dělali v malé sérii v Trnavě nebo kde. A u toho se už moc dbát na dobovost nedá. Ještě tak z venku, ale uvnitř už moc ne. A protože je to docela těžké, tak se každá troška výkonu bude hodit.
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#13 Příspěvek od EKKAR »

Spíš se jedná o to, že polovodičový zapalko má vyšší energii jiskry a dokáže zapálit směs i s mnohem nižším napětím na baterce daleko spolehlivějc, než původní bateriový zapalko. Ergo kladivo, dá se použít i s katalyzátorem, v případě 1203 klidně i neřízeným, protože bude jiskřit jak o závod a nebude nechávat zbytečný nespálený uhlovodíky. Navíc bude mít stabilnější nastavení předstihu, celkově ten motor získá na běhový stabilitě, startovací spolehlivosti a dlouhodobý stálosti, trošku mu díky lepšímu spalování i přibyde výkon. To všecko bude u motoru 1203 plus - takže pokud ho někdo má a má k němu odpovídající "ustrojení na ven", jen ať si ho tím polovodičovým zapalováním vybaví, motoru to rozhodně neublíží - spíš mu to jen prospěje, i když to samozřejmě neodstraní veškerý neduhy dvanáctsettrosky jako takový.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#14 Příspěvek od BOBOBO »

Nemlich tu samou získáš úpravou uvedenou výše . I tak bude zisk takový , že ho subjektivně stejně nepoznáš .

Uživatelský avatar
hafca
Příspěvky: 4401
Registrován: 27 črc 2004, 02:00
Bydliště: 25km na západ od Prahy
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od hafca »

A máš konkrétní zapojení nebo odkaz na něj? Já nic nenašel, ale možná jsem jen špatně hledal.
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“