Nabíjení autobaterie bez odpojení
Moderátor: Moderátoři
Tak kdyby to jenom monitorovalo příjem/výdej energie do/z baterky a podle toho to udržovalo baterku v optimálním režimu nabití, bylo by to OK. Jenomže on ten battery managorment slouží k něčemu úplně jinýmu - kvůli ekoteroristickým ychtylům to naopak omezuje dobíjení z důvodu zcela marginálního snížení spotřeby paliva a tím snižuje životnost baterky ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Myslím, že dneska už se to negativně neprojeví. Jestli se se teda budeme bavit o vymazání adaptivních hodnot, tak to u motoru nehrozí, a maximálně bude třeba naučit okna do koncových poloh. Jinak to odpojení aku asi ničemu nevadí. Jednotky v autě jsou dobře chráněný proti zničení.BOBOBO píše: Nehledě na to odpojením instalace odpojíš všechny jednotky , což se může negativně projevit .
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Já tedy při nabíjení baterii odpojuji vždy. Mám na autech odpojovače baterie, je to na pár vteřin. Nabíječky mám nějaké dnešní obyčejné, jedna je také z Lidlu. Jediné, co se tak na mých autech vymaže, je čas na hodinách
Nijak vědecky to zdůvodněné nemám. Jen tak mám lepší pocit. Nechce se mi připojovat nabíječku na elektroniku aut.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Von ze sebe "duhovej" jen dělá jedince používajícího jedině techniku mladší 10 let, protože všecko starší je "zpozdilý a zpátečnický a pokrok se prostě musí respektovat". hovno hovno, slavnej soude - odmítat používat něco, co je sice starší, ale pořád bezpečně funkční je maximálně tak snobárna. A pochybuju, že by někdo, kdo si sám v minulosti stavěl nabíječku na autobaterku, k tomu použil náhodný trafo jen tak na blind někde sebraný ve sběrným dvoře nebo vytažený z bedny s elektrošrotem - naopak, vždycky se takovej člověk snažil sehnat si o tom trafu nějaký info a dobrat se odbornějšího názoru o vhodnosti/nevhodnosti zrovna tohohle trafa. Prakticky nikdo totiž DŘÍV nebyl takovej ydyjot jako IDKFA2022 vulgo 3991, aby se slušně nezeptal někoho zkušenějšího ...rnbw píše:Ano, len sa musi pouzit slusna nabijacka a nie nieco postavene na kolene pred 50 rokmi z nahodneho trafa, co dava naprazdno 30V.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Fetujes?EKKAR píše:Von ze sebe "duhovej" jen dìlá jedince používajícího jedinì techniku mladší 10 let, protože všecko starší je "zpozdilý a zpáteènický a pokrok se prostì musí respektovat". hovno hovno, slavnej soude - odmítat používat nìco, co je sice starší, ale poøád bezpeènì funkèní je maximálnì tak snobárna.rnbw píše:Ano, len sa musi pouzit slusna nabijacka a nie nieco postavene na kolene pred 50 rokmi z nahodneho trafa, co dava naprazdno 30V.
Mam napr. 26-rocne auto. Ale nie kazde 26-rocne auto je dobre. Ked je nieco zle uz od vyroby, tak to nebude dobre ani o 10 ani o 50 rokov.
Ide o to, ze pred 50 rokmi sa v Skode 100 nedalo nabijackou nic znicit. Takze domaca nabijacka sa dala urobit takmer z hocicoho. V modernejsom aute odpalis nejaku riadiacu jednotku raz-dva. Aj v tom mojom 26-rocnom su 3.
No, spíš ne než jo, ale takovej člověk buď sám věděl co a jak má udělat, protože už tenkrát byli bastlíři a troufám si říct, že mnohem lepší než dneska, anebo si to "ti míň znalí" dali podobnýmu člověku "ufušovat" jako nějakej melouch. Minimálně se prostě zašli poradit třeba na elektroúdržbu svýho podniku nebo prostě k nějakýmu známýmu, zabejvajícímu se problematikou blíž s dotazem stylem: "hele, mám tohle a chci s tím dělat támhleto - pude to nebo to nepude?" ...Behemot píše:navíc lidi co si stavěli nabíječku trochu víc než že usměrňovač a gáble, tam snad dali i nějakej ten tranzistour jakožto (aspoň linární) regulátor, ne?
Vyslovený diletanti v drtivý většině shořeli jak papírovej čert ještě dřív, než se dostali k tomu ten svůj výtvor někam zapojit - což dneska vůbec nemusí hrozit, takovej člověk může svoje (ne)moudra rozptylovat po netu v mezích jeho "world-wide" dostupnosti doslova kudy chce ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Přesně tak!
Na to dobíjení normální autobaterie stačí starý adaptér pro NB na 16V. Samozřejmě se ty konce připojí napřed na plus a mínus neodpojené baterie a potom se teprve zapne adaptér. S měřákem napětí během půl hodinky vidíte, jak je na tom ta baterie doopravdy. Pokud ji to trvá než to napětí klesne, tak je pomalu na odchodu a je čas se dívat po nové.
Nic ale nebrání tomu, aby si to každý dělal podle svého, jiného a lepšího přesvědčení. Tzn. nutné pravidelné dobíjení autobaterie stejně znamená výměnu za novou do půl roka.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Na to dobíjení normální autobaterie stačí starý adaptér pro NB na 16V. Samozřejmě se ty konce připojí napřed na plus a mínus neodpojené baterie a potom se teprve zapne adaptér. S měřákem napětí během půl hodinky vidíte, jak je na tom ta baterie doopravdy. Pokud ji to trvá než to napětí klesne, tak je pomalu na odchodu a je čas se dívat po nové.
Nic ale nebrání tomu, aby si to každý dělal podle svého, jiného a lepšího přesvědčení. Tzn. nutné pravidelné dobíjení autobaterie stejně znamená výměnu za novou do půl roka.