Chlazení pikouša

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#16 Příspěvek od EKKAR »

Spousta kchárů navíc "učůrává" z vejfuku, kde zkondenzuje vodní pára ze spalin na studenejch stěnách a pak při akceleraci na světlech ji proud plynů vyfuní na asfalt ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#17 Příspěvek od BOBOBO »

Já nevím , Karle do pr d e le od začátku píšu o rozpáleném městě . To ti tak kape z makovice a ne z vejfuku . :roll: :roll:

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#18 Příspěvek od EKKAR »

Jo, hochu, to by ses divil, kolik kondenzátu vylítá za katalyzátorem během prvních pár kilometrů, než se ohřeje i roura za katem a sekundární rezonanční tlumič - to jsou decky vody ... Mám u Drobka na konci koleno obrácený dolů k asfaltu. A klidně může bejt 30°C ve stínu, pokud ve stínu nějakou tu hodinu stojí i to auto a natočím ho, nechám minutu blafat na volnoběh a pak mu na fleku prohrábnu rošty 2x-3x až "k červenýmu" neboli nad 4000RPM, normálně mám pod vejfukem mokro jako bych tam vychrstnul sklenici vody.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Behemot
Pod dozorem moderátorů
Pod dozorem moderátorů
Příspěvky: 1598
Registrován: 01 lis 2013, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Behemot »

EKKAR píše:
má to udanej počátek 83 a konec (teda maximální otevření) lehce přes 100

žádnej domek tam není, rve se to do kombinovanýho držáku, na němž je přímo namontovaná pumpa, a přes to příruba, jediný těsnění je kroužek na přírubě, o kousek větší, než termostat - přes termostat samotnej těsnění není, ten zaleze do držáku a nemá kroužek ani pod sebou, ani nad sebou, tlačí příruba přímo na něj

odhaduju, že dost toho tepla pude od oleje, ostatně to mělo interval 7k5/10k km, takže olej asi dostával zabrat slušně

malej okruh je tendlencten obtok, když to tak chceš nazývat, je furt vodevřenej a furt to jde to radiátoru topení (to je celkem běžný řešení, topení/chlazení se řeší klapkou co reguluje kolik vzduchu jde kudy - přímo/radiátor/výparník klimy, pokud v tom je)
rezis píše:Tam může být více problémů.
Jestliže jsou hadice k chladiči teplé (mírně i spodní) tak je ko termostat - ten bych vyměnil určitě, protože už jsem měl takový co někdy sedl dobře a někdy tak nějak divně zešikma a netěsnil.
Problém vaření - může být zarostlý chladič. Může být v háji vodní pumpa nebo čidlo větráku na chladiči. (nevím jestli ve tvém případě nemá dokonce dvě rychlosti)
ee sahara je celkem malá, jednorychlostní, v kolonách apod. spíná a teplotu to drží zhruba do stovky, pozorování vysoké teploty lezoucí ke 110 je výhradně mimo město ve vyšší rychlosti a plyn na podlaze několik minut (zpravidla dlouhý stoupání), z čehož usuzuju, že chladič je studenej, jinak by spínala sahara, ale je jím malej průtok - proto sem to tipoval na termostat; že by byl chladič zarostlej, no asi to možnost je

co se týče kondenzátu, několik garážníků nezávisle potvrdilo že do tlumičů malou dírku dole a nastříkat žáruvzdornou barvou nebo něčím podobným; hlavně, že když tam ten jeden naposled ten střední díl dával, tak nic takovýho neudělal, a slavně tyll začal profukovat ve švu už po půl roce, a teď je ten střední tlumič děravej jako prase! koupil sem pro změnu slovince, očividně tlumič z tlustějšího matrošu, ale kulatej, ne zploštělej, a stál o třetinu míň, tak schválně :roll:

Uživatelský avatar
Behemot
Pod dozorem moderátorů
Pod dozorem moderátorů
Příspěvky: 1598
Registrován: 01 lis 2013, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Behemot »

150 km na dalnici a po vymene termostatu a pretesneni prirub se rafika drzi asi na 93 stupnich jak prilepena nehlede na cokoli (vychylka tak +-2 stupne)

Venku je -2 az 3.

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#21 Příspěvek od pepik9 »

Před nějakými 10-12 lety jsem koupil přímo v Nebovidech u Tylla výfuk na citroena a byl to MTS. Teď jsem se podíval na jeho stránky a vidím, že se nic nezměnilo. On vyrábí hlavně pro Škodovky.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#22 Příspěvek od Celeron »

Freedy píše:Jestli se jedná o Citroen Picasso
Taky nevím, o kterej auťák se jedná. Picasso bylo Xsara a C4. Měl jsem (mám) obojí a ani jeden nemá měřák teploty o kterým tady píše. :roll:
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
Behemot
Pod dozorem moderátorů
Pod dozorem moderátorů
Příspěvky: 1598
Registrován: 01 lis 2013, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od Behemot »

Proc tu zaclanite citronama? :?:

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#24 Příspěvek od EKKAR »

Protože je nenapadlo žádný další vysvětlení/asociace s pojmem "pikouš", než některej z Citroenů Píčaso - a ty byly f u c k t jen Xára a C4 ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
keemo
Příspěvky: 4996
Registrován: 10 zář 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava, Bratislava

#25 Příspěvek od keemo »

na ja, my si mame vycucat z te hatmatilky co vlastne ma na mysli :D kto ma vesteckou kouli nebo vi o jakou plechovici se jedna at zvedne pazuru :D

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#26 Příspěvek od EKKAR »

Netěsnej termostat se může týkat veškerýho vozatajstva s výjimkou tatrovek, es-pětek, vejtřasů, prostě všeho kapalinou chlazenýho motorstva. Jestli to je "pikouš" nebo "mates", je pro otázku termostatu celkem vedlejší.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Behemot
Pod dozorem moderátorů
Pod dozorem moderátorů
Příspěvky: 1598
Registrován: 01 lis 2013, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od Behemot »

A? Sak thermostat byla jenom jedna varianta (nakonec, zrejme, spravna, ale uvidime v lete na dalnicich).

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od Hubert_79 »

No, mně když se u Escorta pos... termostat, tak to mělo za následek přesně to, že se to neohřálo a ručka teploměru nepřelezla půlku. To bylo tak podivně kalibrovaný, pětina "dole" červená, pak tři pětiny "NORM" a pětina "nahoře" zas červená. No a s blbým termostatem to nepřelezlo polovinu. "Bonusem" bylo to, že to chlastalo jak nějaký ruský křáp.
Oprava za pár šupů, vyměnil jsem termostat (stál asi dvě kila) a čidlo teploty pro ŘJ, když už jsem se v tom vrtal. To stálo asi kilo. Náplň do chlazení, půl jarního odpoledne a problém vyřešen.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
Behemot
Pod dozorem moderátorů
Pod dozorem moderátorů
Příspěvky: 1598
Registrován: 01 lis 2013, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od Behemot »

Stejně mě ta fašistická jebka akorát tak už sere :evil: zase zhánět startér, 🤐 doprdele, dědek votrokovickej tam má báby co ani neumijou vyřídit vobjednáfku.

To čuráci nemůžou udělat werk co buď funguje, nebo nefunguje, místo že se jebka tváří jak hrozně startuje uf uf a leda pěkný hovno, točí to jak chcíplej důchoďák a evidentně nedochází k adiabatické kompresi, ale ke sračkakompresi a směs není schopná chytnout. A to je kůrva už ai nádrž vymytá a čistej 100% dehet s aditívem.

Du napsat do bazaru na nejaký vobří trafo a udělám si bůster, na todle nemám nervy kurvadrát.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“