Tak som sa stal šťastným majiteľom kotúčového magneťáku Revox B77.
Dávam si ho pomaly dohromady a mám pár otázok.
1. Treba nutne meniť elektrolytické kondenzátory? Videl som pár magneťákov a tam ich ľudia z princípu pomenili. Ja sa však obávam, aby dnešné nové neboli po 10 rokoch zrelé na výmenu. Ja som všetky elektrolyty premeral "zajícometrom" a všetky majú ESR podľa tej jeho tabuľky v hornej tolerancii. Proste ok, k mojej spokojnosti by ESR mohlo byť "o jednu ledku" menšie, ale tak furt to neni úplne mimo. Bojím sa že s výmenou zabijem kopu času a za pár rokov budem s ESR na dnešných hodnotách. Akurát som našiel na internete že sa doporučuje vymeniť fóliové kondenzátory (môžu byť popraskané) prípadne keramické (môžu byť pri poklepe "mikrofonické").
2. Mažú sa niečím čapy v brzdách? Pri výmene ložísk v unášačoch došlo na demontáž brzd a tie čapy sú totálne suché. Nikde nevidno ani len vyschnuté mazivo. Má to fakt chodiť úplne nasucho železo na železo? Čo som tak zbežne kukol servisný manuál, tam som o brzdách nenašiel nič. Iba že klzné ložisko capstanovej hriadele sa maže olejom Isoflex PDP nejaké číslo. Ten olej mám. Ale o mazaní čapov nikde nič. Prikladám foto, čo mám na mysli.
Revox B77
Moderátor: Moderátoři
- Ivan_Ryger
- Příspěvky: 1265
- Registrován: 02 bře 2005, 01:00
- Bydliště: Bratislava, Petrzalka
Ja by som zbytocne kondenzatory nemenil, v REVOXoch byvali pouzite kvalitnejsie, nez dnes kupite.
Urcite by som ale preventivne vymenil odrusovacie kondenzatory v privode sietoveho napajania. Tie su zaliate v priehladnej (epoxidovej?) zivici, po rokoch zvyknu prasknut a vedie to k teatralnemu plamenu vyslahnutemu z nich, vsetko navokol je potom od nich zababrane a smrdi.
Tie urcite nahradit novymi X2 kategorie.
Urcite by som ale preventivne vymenil odrusovacie kondenzatory v privode sietoveho napajania. Tie su zaliate v priehladnej (epoxidovej?) zivici, po rokoch zvyknu prasknut a vedie to k teatralnemu plamenu vyslahnutemu z nich, vsetko navokol je potom od nich zababrane a smrdi.
Tie urcite nahradit novymi X2 kategorie.
U revoxa akurát pozor na elyty fy Frako, ja som ich mal vo svojom konkrétnom kuse 2x natvrdo skratované - prizvukujem hlinikové elyty, nie tantaly a to neskoršie B77 už boli tantalmi osadzované bohate. Našťastie tie vadné fraká som mal v signálovej časti, takže iba nefungoval jeden z kanálov, ale boli osadené i ako filtrácia za mostíkový usmerňovač, takže som napokon vymenil všetky. Plus sieťový filtrák RIFA. Ak strelí, mašina zasmradí a bude sa krútiť ďalej, lenže ako už Ivan spomenul, ťažko sa to odtiaľ čistí.
No a po tých dekádach už môžu byť zoxidované i trimre naspodu, takže opatrne - inak ich budeš potrebovať nahradiť, čo sa bez kalibračného pásku, škopíka a generátora funkcií nezaobíde. Ergo, "odtiaľ potiaľ", bezbrehé štelovanie a rýpanie nie, "don't fix what ain't broke" aplikované s mierou. Jo a možno ešte počítadlo nepôjde, plastový ozubený náhon bude nacimprcampr
BTW tie čapy som tiež ničím nemazal a nechal jak to je, akurát som osadil nové pružiny brzd a vzorovo vypucoval styčné plochy perchloretylenom.
Jediné, kde som doplnil viskoznu kvapalinu, je ľavý "tape guide" (vodítko pásky - audiofili, zlatokáblari a iní labužníci dajú ten správny slovenský preklad), pretože neplnilo tlmiacu funkciu a pri rýchloposuve viditeľne škubalo aj s páskou
No a po tých dekádach už môžu byť zoxidované i trimre naspodu, takže opatrne - inak ich budeš potrebovať nahradiť, čo sa bez kalibračného pásku, škopíka a generátora funkcií nezaobíde. Ergo, "odtiaľ potiaľ", bezbrehé štelovanie a rýpanie nie, "don't fix what ain't broke" aplikované s mierou. Jo a možno ešte počítadlo nepôjde, plastový ozubený náhon bude nacimprcampr
BTW tie čapy som tiež ničím nemazal a nechal jak to je, akurát som osadil nové pružiny brzd a vzorovo vypucoval styčné plochy perchloretylenom.
Jediné, kde som doplnil viskoznu kvapalinu, je ľavý "tape guide" (vodítko pásky - audiofili, zlatokáblari a iní labužníci dajú ten správny slovenský preklad), pretože neplnilo tlmiacu funkciu a pri rýchloposuve viditeľne škubalo aj s páskou