Regulátor pro 3f alternátor s perm. magnety a bez usměrnění
Moderátor: Moderátoři
Regulátor pro 3f alternátor s perm. magnety a bez usměrnění
sháním schema vnitřního zapojení alternátoru československé výroby,
mám totiž alternátor 3-fázový, bez vnitřního usměrnění
(usměrňovač v regleru-3 dráty jdou z alternátoru-z každého vynutí),
chtěl bych to přepojit na naše reglery
kdyby se našel obrázek , díky všem
mám totiž alternátor 3-fázový, bez vnitřního usměrnění
(usměrňovač v regleru-3 dráty jdou z alternátoru-z každého vynutí),
chtěl bych to přepojit na naše reglery
kdyby se našel obrázek , díky všem
Naposledy upravil(a) RADAR-06 dne 26 led 2008, 19:32, celkem upraveno 1 x.
Pokud jde o normalni altik PAL, tak schema je v "Regulátory_dynama_alternátoru.pdf"
http://diskuse.elektrika.cz/index.php?t ... 9.msg37644
a neco
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=380
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=167
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=70
http://diskuse.elektrika.cz/index.php?t ... 9.msg37644
a neco
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=380
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=167
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=70
díky, alternátor je na traktoru a je to pravý čínský výrobekpepik9 píše:Pokud jde o normalni altik PAL, tak schema je v "Regulátory_dynama_alternátoru.pdf"
http://diskuse.elektrika.cz/index.php?t ... 9.msg37644
a neco
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=380
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=167
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=70
Já tam baterku mám, chci spínač který sepne alternátor, když napětí baterky klesne na 13,2V a rozepne když se neúměrně zvýší.honza_jan píše:U tohoto alternátoru toho moc nenareguluješ. Na každý vývod se připojuje jedna žárovka s předepsaným výkonem. Přední světla jsou každé samostatně a koncové paraelně na třetí svorku. Takhle byla udělaná elektrika na všech ruských samohybech, co se startovaly pomocným motorem. Napětí tam sice lítá, ale je to měký zdroj a maximální proud je omezený reaktancí příslušného vinutí. Jestli chceš předělat eletriku na traktoru, tak musíš dát i jiný alternátor a přidat i baterku, aby se nabudil.
Tak jsem to proměřil, a při plném knedlu to vypotí 14V, při středních otáčkách to má 11V, z toho plyne jediné, dám tam altík ze Š 120 a bude po prdeli, jen ta montáž bude ořech, je tam sakra málo místa a ještě to musím vytáhnou z příruby na kliku.
Včera jsem koukal na provedení alternátoru na ČZ 150/352, je to sakra jednoduchý, ale nikdy s tím problém nebyl.
Díky za vyčerpávající výklad, ale soudruzi z Číny to nějak nezmákli, takl to zmákne altík z ČSR
Včera jsem koukal na provedení alternátoru na ČZ 150/352, je to sakra jednoduchý, ale nikdy s tím problém nebyl.
Díky za vyčerpávající výklad, ale soudruzi z Číny to nějak nezmákli, takl to zmákne altík z ČSR
No jo sakra to jsem blb, to mě hned nedocvaklo, že se usměrněním zvýší napětí, takže pohoda. Měril jsem to proti kostře každé ze třech vinutí dává okolo 11V AC na volnoběh na prázdno a cca 14V AC na plný plyn.
Ale to jsme u dalšího problému, abych se dostal k alternátoru, tak musím celý traktor rozpůlit, několik fotek pro představu (je mezi převodovkou a motorem na setrvačníku):
Ale to jsme u dalšího problému, abych se dostal k alternátoru, tak musím celý traktor rozpůlit, několik fotek pro představu (je mezi převodovkou a motorem na setrvačníku):
kdybych nějakou fotku alternátoru měl, tak ji sem dám, ale je problém, že jsem ho nikdy neviděl, protože je schovaný v útrobách traktoru, někde ve spoji té tmavě zelené a oranžové části a musel bych ho celý rozebrat (není poháněn klínovým řemenem!!!!, v traktoru není ani jeden klínový řemen!!!!), katalog náhradních dílů mám, ale soudruzi tam tohle místo vůbec nenakreslili !!!
zkusit nějakej regler, nebo tam dát alternátor ze škodárny, na hřídel uloženou v ložiscích a napojenou na vývod na kliku (je to ta díra vpředu), s tím že by se musel vyřezat kryt atd., ale bylo by to 100% spolehlivé
A s tím podojením, to co vidíš je 50% dostavba (světla, konce blatníků, kompletní elektro, a bůhví co ještě)-je to celý blbě-nedbale řešený
zkusit nějakej regler, nebo tam dát alternátor ze škodárny, na hřídel uloženou v ložiscích a napojenou na vývod na kliku (je to ta díra vpředu), s tím že by se musel vyřezat kryt atd., ale bylo by to 100% spolehlivé
A s tím podojením, to co vidíš je 50% dostavba (světla, konce blatníků, kompletní elektro, a bůhví co ještě)-je to celý blbě-nedbale řešený