Regulátor pro 3f alternátor s perm. magnety a bez usměrnění

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
RADAR-06
Příspěvky: 272
Registrován: 15 lis 2006, 01:00
Bydliště: Pardubicko

Regulátor pro 3f alternátor s perm. magnety a bez usměrnění

#1 Příspěvek od RADAR-06 »

sháním schema vnitřního zapojení alternátoru československé výroby,

mám totiž alternátor 3-fázový, bez vnitřního usměrnění
(usměrňovač v regleru-3 dráty jdou z alternátoru-z každého vynutí),

chtěl bych to přepojit na naše reglery

kdyby se našel obrázek 8), díky všem
Naposledy upravil(a) RADAR-06 dne 26 led 2008, 19:32, celkem upraveno 1 x.


Uživatelský avatar
RADAR-06
Příspěvky: 272
Registrován: 15 lis 2006, 01:00
Bydliště: Pardubicko

#3 Příspěvek od RADAR-06 »

díky, alternátor je na traktoru a je to pravý čínský výrobek

Uživatelský avatar
RADAR-06
Příspěvky: 272
Registrován: 15 lis 2006, 01:00
Bydliště: Pardubicko

#4 Příspěvek od RADAR-06 »

potřeboval bych schema regler pro 3f, neusměrněný alternátor, není usměrněn diodami (v alternátoru), jdou z něj 3 dráty, bez jakéhokoliv označení

přemýšlel jsem jestli by nepasoval regler z J 350

předem díky všem

Uživatelský avatar
honza_jan
Příspěvky: 425
Registrován: 22 lis 2007, 01:00
Bydliště: Doma

#5 Příspěvek od honza_jan »

U tohoto alternátoru toho moc nenareguluješ.
Naposledy upravil(a) honza_jan dne 22 lis 2009, 08:46, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
RADAR-06
Příspěvky: 272
Registrován: 15 lis 2006, 01:00
Bydliště: Pardubicko

#6 Příspěvek od RADAR-06 »

honza_jan píše:U tohoto alternátoru toho moc nenareguluješ. Na každý vývod se připojuje jedna žárovka s předepsaným výkonem. Přední světla jsou každé samostatně a koncové paraelně na třetí svorku. Takhle byla udělaná elektrika na všech ruských samohybech, co se startovaly pomocným motorem. Napětí tam sice lítá, ale je to měký zdroj a maximální proud je omezený reaktancí příslušného vinutí. Jestli chceš předělat eletriku na traktoru, tak musíš dát i jiný alternátor a přidat i baterku, aby se nabudil.
Já tam baterku mám, chci spínač který sepne alternátor, když napětí baterky klesne na 13,2V a rozepne když se neúměrně zvýší.

Uživatelský avatar
honza_jan
Příspěvky: 425
Registrován: 22 lis 2007, 01:00
Bydliště: Doma

#7 Příspěvek od honza_jan »

Viděl bych to potom tak, že vyrobíš...
Naposledy upravil(a) honza_jan dne 22 lis 2009, 08:45, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
RADAR-06
Příspěvky: 272
Registrován: 15 lis 2006, 01:00
Bydliště: Pardubicko

#8 Příspěvek od RADAR-06 »

Tak jsem to proměřil, a při plném knedlu to vypotí 14V, při středních otáčkách to má 11V, z toho plyne jediné, dám tam altík ze Š 120 a bude po prdeli, jen ta montáž bude ořech, je tam sakra málo místa a ještě to musím vytáhnou z příruby na kliku.
Včera jsem koukal na provedení alternátoru na ČZ 150/352, je to sakra jednoduchý, ale nikdy s tím problém nebyl.

Díky za vyčerpávající výklad, ale soudruzi z Číny to nějak nezmákli, takl to zmákne altík z ČSR

Uživatelský avatar
honza_jan
Příspěvky: 425
Registrován: 22 lis 2007, 01:00
Bydliště: Doma

#9 Příspěvek od honza_jan »

Pro další pokus nutno...
Naposledy upravil(a) honza_jan dne 22 lis 2009, 08:47, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
RADAR-06
Příspěvky: 272
Registrován: 15 lis 2006, 01:00
Bydliště: Pardubicko

#10 Příspěvek od RADAR-06 »

No jo sakra to jsem blb, to mě hned nedocvaklo, že se usměrněním zvýší napětí, takže pohoda. Měril jsem to proti kostře každé ze třech vinutí dává okolo 11V AC na volnoběh na prázdno a cca 14V AC na plný plyn.

Ale to jsme u dalšího problému, abych se dostal k alternátoru, tak musím celý traktor rozpůlit, několik fotek pro představu (je mezi převodovkou a motorem na setrvačníku):

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
honza_jan
Příspěvky: 425
Registrován: 22 lis 2007, 01:00
Bydliště: Doma

#11 Příspěvek od honza_jan »

Pěkný traktůrek...
Naposledy upravil(a) honza_jan dne 22 lis 2009, 08:48, celkem upraveno 1 x.
Všechno jde, jenom chcíplá koza ne.

Uživatelský avatar
RADAR-06
Příspěvky: 272
Registrován: 15 lis 2006, 01:00
Bydliště: Pardubicko

#12 Příspěvek od RADAR-06 »

kdybych nějakou fotku alternátoru měl, tak ji sem dám, ale je problém, že jsem ho nikdy neviděl, protože je schovaný v útrobách traktoru, někde ve spoji té tmavě zelené a oranžové části a musel bych ho celý rozebrat (není poháněn klínovým řemenem!!!!, v traktoru není ani jeden klínový řemen!!!!), katalog náhradních dílů mám, ale soudruzi tam tohle místo vůbec nenakreslili !!!

zkusit nějakej regler, nebo tam dát alternátor ze škodárny, na hřídel uloženou v ložiscích a napojenou na vývod na kliku (je to ta díra vpředu), s tím že by se musel vyřezat kryt atd., ale bylo by to 100% spolehlivé

A s tím podojením, to co vidíš je 50% dostavba (světla, konce blatníků, kompletní elektro, a bůhví co ještě)-je to celý blbě-nedbale řešený

Uživatelský avatar
honza_jan
Příspěvky: 425
Registrován: 22 lis 2007, 01:00
Bydliště: Doma

#13 Příspěvek od honza_jan »

Tak nech starý alternátor být a vymysli pohon od klikovky zepředu.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“