Samsung UE50TU8072 BN41-02756
Moderátor: Moderátoři
Ten odpor 0,9k je tam osadený alebo niečo podobné voči kostre na ľavej polodoske skla. Keď som to naposledy robil, tak som ho dal preč, lebo transily boli ok a zamenil za 10k aby zdroj nebol tak zaťažený.
Osobne nerozumiem načo tam dali takú nízku hodnotu. Odpor je aj na VGH a aj na ešte jednom napätí, už neviem ktorom.
Osobne nerozumiem načo tam dali takú nízku hodnotu. Odpor je aj na VGH a aj na ešte jednom napätí, už neviem ktorom.
Odpory pinů levé poloviny displeje: VGH 5.4kohm ; VSS 1kohm ; CK8 0.9Mohm
Odpory zbylých pinů levé poloviny a odpory pinů právé poloviny jsou v desítkách Mohm. Když vezmu v potaz, že k pinům VGH a VSS jsou připojeny paralelní odpory 2x 2k7 a 1kohm tak jsou tyto piny OK. Co tedy provést nyní s podezřelým pinem CK8 ?
Odpory zbylých pinů levé poloviny a odpory pinů právé poloviny jsou v desítkách Mohm. Když vezmu v potaz, že k pinům VGH a VSS jsou připojeny paralelní odpory 2x 2k7 a 1kohm tak jsou tyto piny OK. Co tedy provést nyní s podezřelým pinem CK8 ?
A ako vieš, že sú ok ak si tie odpory nedával dole aby si meral odpor potom?zvaty píše:Odpory pinů levé poloviny displeje: VGH 5.4kohm ; VSS 1kohm ; CK8 0.9Mohm
Odpory zbylých pinů levé poloviny a odpory pinů právé poloviny jsou v desítkách Mohm. Když vezmu v potaz, že k pinům VGH a VSS jsou připojeny paralelní odpory 2x 2k7 a 1kohm tak jsou tyto piny OK. Co tedy provést nyní s podezřelým pinem CK8 ?
V mrtvom stave (myslím bez napätia) nekonečný a to s pripojenými rezistormi 1k a 5k4 na ľavej doske k zemi akosi nezistíš...
Viac sa s ohmetrom zistiť nedá.
Iba sa dá zistiť pramo pri prevádzke čí má rozdiel v úbytkoch na vystupoch zdroja v porovnaní v režime naprázdno vz len ľavá strana vz pravá strana.
A po pripojení cez mA meter z ext. zdroja, ktorá strana stahuje / alebo má podozrivo vysoký odber, čo je väčšinou príčinou, prečo multimenič na MB vypne a následne sa TV reštartuje.
Viac sa s ohmetrom zistiť nedá.
Iba sa dá zistiť pramo pri prevádzke čí má rozdiel v úbytkoch na vystupoch zdroja v porovnaní v režime naprázdno vz len ľavá strana vz pravá strana.
A po pripojení cez mA meter z ext. zdroja, ktorá strana stahuje / alebo má podozrivo vysoký odber, čo je väčšinou príčinou, prečo multimenič na MB vypne a následne sa TV reštartuje.
Ani jedna metóda ti nemusí dať žiaden rezultát, lebo vypnutý displej si predstav ako stovky alebo tisíce N-FETOV zapojených Drainami na napr. VGH a ak je jeden prerazený nemusíš na VGH namerať nič ohmetrom ani meraním polovodičov, keďže niesú source týchto N-FETOV zapojené priamo na GND ale do lcd skla a prípadne na ďaľšie obvody o ktorých nikto nič nevie, je to ako keby si meral nejaký IO o ktorom nič nevieš ako je vnútorne zapojený.
Ideálne by bolo vyhodiť zaťažovacie odpory z ľavej dosky a vyrobiť si medzikus na LVDS kábel a tiež medzikus na kábel medzi pravou a ľavou polovicou lcd.
A na ten medzikus by si osadil do cesty každého pinu (teda stačí medzi VGH, VSS, a všetky CK a čo tam ešte je) trimer povedzme 1k a jumper na prípadné úplné rozpojenie daného pinu.
To znamená, že najprv by si nastavil všetky trimre na povedzme 10R a skúšal zapnúť TV ak by sa tento reštartoval, tak by si skúšobne zvyšoval všetky odpory trimrov na 100R a ak by sa prestal reštartovať, hladal by si, ktorý trimer musí mať 100R aby sa TV udržal zapnutý bez reštaru a zároveň s nejakým obrazom a na ktorom pine to je a takto by si ohraničil zdroj zvodu na konkrétny pin, prípadne aké nižšie napätie by tam malo byť oproti pôvodnému aby lcd fungoval čo najlepšie a či tento zvod je na ľavej alebo pravej strane.
Totižto môže sa stať, že zvody sú aj na oboch straná pričom na každej strane na inom pine a ak zistíš kde a čo pomocou týchto prípravkov, vieš LCD spojazniť s čo najlepším výsledkom a pomerne rýchlo.
Samozrejme, že na to potrebuješ zohnať príslušné typy konektorov a páskové vodiče aby si si to zhotovil, ale zase to snáď nie je také strašné nájsť u tiňťona konektory s príslušným rastrom a paskače sa daným počtom vývodov, prípadne skanivbalizuješ staré tcony a rárohy zo starých teliek.
Ideálne by bolo vyhodiť zaťažovacie odpory z ľavej dosky a vyrobiť si medzikus na LVDS kábel a tiež medzikus na kábel medzi pravou a ľavou polovicou lcd.
A na ten medzikus by si osadil do cesty každého pinu (teda stačí medzi VGH, VSS, a všetky CK a čo tam ešte je) trimer povedzme 1k a jumper na prípadné úplné rozpojenie daného pinu.
To znamená, že najprv by si nastavil všetky trimre na povedzme 10R a skúšal zapnúť TV ak by sa tento reštartoval, tak by si skúšobne zvyšoval všetky odpory trimrov na 100R a ak by sa prestal reštartovať, hladal by si, ktorý trimer musí mať 100R aby sa TV udržal zapnutý bez reštaru a zároveň s nejakým obrazom a na ktorom pine to je a takto by si ohraničil zdroj zvodu na konkrétny pin, prípadne aké nižšie napätie by tam malo byť oproti pôvodnému aby lcd fungoval čo najlepšie a či tento zvod je na ľavej alebo pravej strane.
Totižto môže sa stať, že zvody sú aj na oboch straná pričom na každej strane na inom pine a ak zistíš kde a čo pomocou týchto prípravkov, vieš LCD spojazniť s čo najlepším výsledkom a pomerne rýchlo.
Samozrejme, že na to potrebuješ zohnať príslušné typy konektorov a páskové vodiče aby si si to zhotovil, ale zase to snáď nie je také strašné nájsť u tiňťona konektory s príslušným rastrom a paskače sa daným počtom vývodov, prípadne skanivbalizuješ staré tcony a rárohy zo starých teliek.