? zapojeni motoru
Moderátor: Moderátoři
Tento spúšťač môžeš použiť. Potom by si mal zmerať alebo nechať zmerať skutočný odoberaný prúd motora a podľa tejto hodnoty nastaviť spúšť.
Ak už máš prívod istený C 40A, tak o poistkách sa nemá ďalej význam baviť.
EDIT: BOBOBO vyššie hodnoty už na tých stránkach SEZ neponúka. Ale dal by sa použiť spúšťač od Schneidera GV3P40 s rozsahom 30A až 40A.
Ak už máš prívod istený C 40A, tak o poistkách sa nemá ďalej význam baviť.
EDIT: BOBOBO vyššie hodnoty už na tých stránkach SEZ neponúka. Ale dal by sa použiť spúšťač od Schneidera GV3P40 s rozsahom 30A až 40A.
-
- Příspěvky: 2551
- Registrován: 13 zář 2005, 02:00
Tak, jestli je na výrobním štítku vyražen trojúhelníček a vedle toho 380, tak předpokládám, že každá statorová cívka je určena k připojení sdruženého napětí dvou fází, tedy 380V. Pokud by svorkovnice neobsahovala 6 svorek, znamenalo by to, pevné zapojení cívek do trojúhelníku (čehož jsem se obával). Pokud lze ty tři cívky na svorkovnici propojit i do hvězdy, pak by pro plný výkon v Y musela mít síť napětí kolem 660 V. A protože to nemá, motor se bude při zapojení Y rozbíhat a pracovat s nižším výkonem…
Na štítku je jasně uvedeno D (trojúhleník) 380V takže i dnes kdy máme v síti sdružené napětí 400V lze tento motor připojit na D.petrfilipi píše:Ano, 6 vývodu lze zapojit na rozběh Y/D. Ale to, že tam je těch 6 vývodu ještě neznamená, že to lze zapojit do D na 400V. Pozor na to. Záleží na konkrétním motoru, na jaké napětí má Y a na jaké D.
PF
Dříve se tyto motory s větším výkonem takto označovaly, napětí pro hvězdu se v takovém případě neuvádělo. To se značilo pouze u menších motorů kdy bylo uvedeno napětí zvlášť pro Y a D, v tom případě tam bylo vyraženo Y/D 380/220V, takový motor pak v dnešních podmínkách přepínat nelze.
Pro ILUSTRACI je na připojeném obrázku uvedeno dřívější značení motorů s menším výkonem.
Během 45 leté praxe provozního elektrikáře jsem se o tomhle snad něco málo dověděl. Takže nějaké bludy o tom, že je potřeba ještě zjistit napětí cívek pro Y ignoruji. Nejdříve si o tom něco nastuduj a pak teprve někomu dávej rady.
-
- Příspěvky: 2551
- Registrován: 13 zář 2005, 02:00
Petrfilipi:
Co si pamatuji ze školy, kdysi platilo, že asynchronní motory s výkonem (tuším) nad 7 kW, musí být provedeny tak, aby měly možnost rozběhu s nižším zatížením sítě. Řešilo se to právě přepínáním statorových cívek, dimenzovaných na sdružené napětí 3x380V, napřed Y, po rozběhu D. A protože se v té době síť 3x660/380V u nás nepoužívala, stačilo označení jmenovitého napětí 380V. (U současné produkce motorů, lze již na štítcích vidět i údaj 690/400V)
Pro malé motory však bylo výhodné, statorové cívky dimenzovat na 220V. Zapojením do Y, byly použitelné v naší průmyslové síti 3x380/220V a při zapojení do D, pak i v síti 3x220/127V, která se ještě v některých našich regionech používala a bylo to výhodné i pro export do zemí, kde se používala síť 3x220V.
Co si pamatuji ze školy, kdysi platilo, že asynchronní motory s výkonem (tuším) nad 7 kW, musí být provedeny tak, aby měly možnost rozběhu s nižším zatížením sítě. Řešilo se to právě přepínáním statorových cívek, dimenzovaných na sdružené napětí 3x380V, napřed Y, po rozběhu D. A protože se v té době síť 3x660/380V u nás nepoužívala, stačilo označení jmenovitého napětí 380V. (U současné produkce motorů, lze již na štítcích vidět i údaj 690/400V)
Pro malé motory však bylo výhodné, statorové cívky dimenzovat na 220V. Zapojením do Y, byly použitelné v naší průmyslové síti 3x380/220V a při zapojení do D, pak i v síti 3x220/127V, která se ještě v některých našich regionech používala a bylo to výhodné i pro export do zemí, kde se používala síť 3x220V.