Nabíjení autobaterie bez odpojení

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#16 Příspěvek od rnbw »

Klasicky pripad overengineeringu. Je to zlozity kram monitorujuci milion zbytocnych udajov a "vdaka" nemu ma bateria mensiu zivotnost...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#17 Příspěvek od EKKAR »

Tak kdyby to jenom monitorovalo příjem/výdej energie do/z baterky a podle toho to udržovalo baterku v optimálním režimu nabití, bylo by to OK. Jenomže on ten battery managorment slouží k něčemu úplně jinýmu - kvůli ekoteroristickým ychtylům to naopak omezuje dobíjení z důvodu zcela marginálního snížení spotřeby paliva a tím snižuje životnost baterky ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#18 Příspěvek od Sandal »

BOBOBO píše: Nehledě na to odpojením instalace odpojíš všechny jednotky , což se může negativně projevit .
Myslím, že dneska už se to negativně neprojeví. Jestli se se teda budeme bavit o vymazání adaptivních hodnot, tak to u motoru nehrozí, a maximálně bude třeba naučit okna do koncových poloh. Jinak to odpojení aku asi ničemu nevadí. Jednotky v autě jsou dobře chráněný proti zničení.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
Behemot
Pod dozorem moderátorů
Pod dozorem moderátorů
Příspěvky: 1598
Registrován: 01 lis 2013, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Behemot »

neřeš to, veškerá elektronika musí zvládat minimálně 16 V (rozumně dimenzovaná i 20 na případ odešlé regulace altíku) a pokud to má nějakej pulzní průběh, akuna to vyhladí jako takovej pomalejší kondenzátor

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#20 Příspěvek od PixelOrgy »

Normalne jsem takto nabijel/dobijel nekolikrat i u auta plnyho elektroniky (nabijecka Ctek MXS) a bez problemu. Dokonce to bylo i v doporuceni vyrobce, pokud se auto na delsi dobu odstavi, pripojit nabijecku. Taky k - terminalu BMS, ne primo k baterce.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#21 Příspěvek od rnbw »

Ano, len sa musi pouzit slusna nabijacka a nie nieco postavene na kolene pred 50 rokmi z nahodneho trafa, co dava naprazdno 30V.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#22 Příspěvek od EKKAR »

Mám trafo, co dává na prázdno po usměrnění 35V - a klidně ho napojím natvrdo k neodpojený autobaterce. Víš proč? Protože je to signálkovej TAH-2 ....
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Jenyk
Příspěvky: 57
Registrován: 25 led 2015, 01:00

#23 Příspěvek od Jenyk »

Já tedy při nabíjení baterii odpojuji vždy. Mám na autech odpojovače baterie, je to na pár vteřin. Nabíječky mám nějaké dnešní obyčejné, jedna je také z Lidlu. Jediné, co se tak na mých autech vymaže, je čas na hodinách :) Nijak vědecky to zdůvodněné nemám. Jen tak mám lepší pocit. Nechce se mi připojovat nabíječku na elektroniku aut.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#24 Příspěvek od EKKAR »

rnbw píše:Ano, len sa musi pouzit slusna nabijacka a nie nieco postavene na kolene pred 50 rokmi z nahodneho trafa, co dava naprazdno 30V.
Von ze sebe "duhovej" jen dělá jedince používajícího jedině techniku mladší 10 let, protože všecko starší je "zpozdilý a zpátečnický a pokrok se prostě musí respektovat". hovno hovno, slavnej soude - odmítat používat něco, co je sice starší, ale pořád bezpečně funkční je maximálně tak snobárna. A pochybuju, že by někdo, kdo si sám v minulosti stavěl nabíječku na autobaterku, k tomu použil náhodný trafo jen tak na blind někde sebraný ve sběrným dvoře nebo vytažený z bedny s elektrošrotem - naopak, vždycky se takovej člověk snažil sehnat si o tom trafu nějaký info a dobrat se odbornějšího názoru o vhodnosti/nevhodnosti zrovna tohohle trafa. Prakticky nikdo totiž DŘÍV nebyl takovej ydyjot jako IDKFA2022 vulgo 3991, aby se slušně nezeptal někoho zkušenějšího ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Behemot
Pod dozorem moderátorů
Pod dozorem moderátorů
Příspěvky: 1598
Registrován: 01 lis 2013, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od Behemot »

navíc lidi co si stavěli nabíječku trochu víc než že usměrňovač a gáble, tam snad dali i nějakej ten tranzistour jakožto (aspoň linární) regulátor, ne?

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#26 Příspěvek od rnbw »

EKKAR píše:
rnbw píše:Ano, len sa musi pouzit slusna nabijacka a nie nieco postavene na kolene pred 50 rokmi z nahodneho trafa, co dava naprazdno 30V.
Von ze sebe "duhovej" jen dìlá jedince používajícího jedinì techniku mladší 10 let, protože všecko starší je "zpozdilý a zpáteènický a pokrok se prostì musí respektovat". hovno hovno, slavnej soude - odmítat používat nìco, co je sice starší, ale poøád bezpeènì funkèní je maximálnì tak snobárna.
Fetujes?
Mam napr. 26-rocne auto. Ale nie kazde 26-rocne auto je dobre. Ked je nieco zle uz od vyroby, tak to nebude dobre ani o 10 ani o 50 rokov.

Ide o to, ze pred 50 rokmi sa v Skode 100 nedalo nabijackou nic znicit. Takze domaca nabijacka sa dala urobit takmer z hocicoho. V modernejsom aute odpalis nejaku riadiacu jednotku raz-dva. Aj v tom mojom 26-rocnom su 3.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#27 Příspěvek od EKKAR »

Behemot píše:navíc lidi co si stavěli nabíječku trochu víc než že usměrňovač a gáble, tam snad dali i nějakej ten tranzistour jakožto (aspoň linární) regulátor, ne?
No, spíš ne než jo, ale takovej člověk buď sám věděl co a jak má udělat, protože už tenkrát byli bastlíři a troufám si říct, že mnohem lepší než dneska, anebo si to "ti míň znalí" dali podobnýmu člověku "ufušovat" jako nějakej melouch. Minimálně se prostě zašli poradit třeba na elektroúdržbu svýho podniku nebo prostě k nějakýmu známýmu, zabejvajícímu se problematikou blíž s dotazem stylem: "hele, mám tohle a chci s tím dělat támhleto - pude to nebo to nepude?" ...
Vyslovený diletanti v drtivý většině shořeli jak papírovej čert ještě dřív, než se dostali k tomu ten svůj výtvor někam zapojit - což dneska vůbec nemusí hrozit, takovej člověk může svoje (ne)moudra rozptylovat po netu v mezích jeho "world-wide" dostupnosti doslova kudy chce ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
dvorak
Příspěvky: 1887
Registrován: 25 dub 2013, 02:00
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

#28 Příspěvek od dvorak »

Byl jsem v servisu poučen, že akumulátory v autech, které používají právě např. ten system stop & go , nelze nabíjet běžnými nabíječkami. Tedy jakými ?

Uživatelský avatar
davemh
Příspěvky: 327
Registrován: 02 črc 2016, 02:00
Bydliště: Český ráj

#29 Příspěvek od davemh »

Přece těmi, které vám za poplatek zapůjčí v onom servisu.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#30 Příspěvek od p32 »

Přesně tak! :lol:
Na to dobíjení normální autobaterie stačí starý adaptér pro NB na 16V. Samozřejmě se ty konce připojí napřed na plus a mínus neodpojené baterie a potom se teprve zapne adaptér. S měřákem napětí během půl hodinky vidíte, jak je na tom ta baterie doopravdy. Pokud ji to trvá než to napětí klesne, tak je pomalu na odchodu a je čas se dívat po nové.
Nic ale nebrání tomu, aby si to každý dělal podle svého, jiného a lepšího přesvědčení. Tzn. nutné pravidelné dobíjení autobaterie stejně znamená výměnu za novou do půl roka.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“