Prednost pri otacani vs. odbocovani vlavo
Moderátor: Moderátoři
Tak trochu skomplikujme situaciu (priblizme realite).
Otacam sa v smere modrej sipky. Otocim sa teda dolava priblizne o 90
stupnov a zastavim, lebo davam prednost autam, co idu rovno (zhora) v smere zelenej sipky.
Zatial prijde z pravej vedlajsej cesty zlte auto (chce pokracovat na lavu vedlajsiu cestu) a zastavi vpravo odo mna (tiez dava prednost zelenym autam).
No a teraz prijde zhora auto, ktore chce odbocit v smere cervenej sipky. Postavi sa pred zlte auto a zacne na mna trubit.
Otacam sa v smere modrej sipky. Otocim sa teda dolava priblizne o 90
stupnov a zastavim, lebo davam prednost autam, co idu rovno (zhora) v smere zelenej sipky.
Zatial prijde z pravej vedlajsej cesty zlte auto (chce pokracovat na lavu vedlajsiu cestu) a zastavi vpravo odo mna (tiez dava prednost zelenym autam).
No a teraz prijde zhora auto, ktore chce odbocit v smere cervenej sipky. Postavi sa pred zlte auto a zacne na mna trubit.
Správně, úmysl odbočit musí být zřejmý nejen z blikajícího blinkru, takže pořád je třeba počítat s tím, že blinkr je zapomenutý, a radši se nikam necpat a pustit toho, kdo jen odbočuje.
Za to žluté auto bývám na Olšanské u pošty, protože tam je přes tramvajové koleje přejížděcí pruh a za ním se řadím vlevo k Želivského. Ještě se mi nestalo, že bychom tam já, někdo odnaproti, nebo oba museli trčet, než přijede některá tramvaj. Vždycky nás nejpozději třetí pustil, i když tak mohl prošvihnout zelenou na téčku u nákladového nádraží.
Na normální silnici s jedním jízdním pruhem v každém směru pro změnu není obvykle místo, abych se otočil před odbočujícím, tak radši zvolním, aby měl čas odbočit, protože budu potřebovat nejspíš celou úhlopříčku křižovatky na otočení. Někdy je to otočení stejně možné jen pomocí zacouvání do vedlejší silnice, samozřejmě zase musím dát mimořádného bacha, jestli po ní někdo nepřijíždí, protože bez ohledu na počet pruhů otáčení je vždycky až to poslední, s čím ostatní účastníci silničního provozu pohybující se v kterémkoli směru můžou počítat.
A k tomu vjíždění na vícepruhovou hlavní: i když jsem minul značku a, jestli tam byla, přejel čáru, pořád ještě přijíždím z vedlejší. Tedy musím dát přednost vozidlům na hlavní. Jestli ten jedoucí po hlavní uprostřed křižovatky hodí blinkr, že chce do pravého pruhu, je pořád na hlavní a má přednost. Když ten blinkr vidím, zdravý rozum mi velí necpat se tam, protože se nemůžu spolehnout na zdravý rozum toho, kdo je přesvědčený, že je na hlavní, a proto má přednost.
Teprve v případě, že v tom pravém pruhu už jsem minul hranici křižovatky (tentokrát tu hranici, kterou křižovatku opouštím) a jsem taky oficiálně na hlavní, musí se ten v levém pruhu rozhodnout, jestli se zařadí přede mě, nebo za mě, to už je případ, který se tohoto tématu netýká.
Takových lahůdek si vyslechnu hromadu na každém školení řidičů referentů ve firmě, které jako organizátor absolvuji obvykle třikrát, protože se všichni najednou nemůžou vzdálit z pracoviště.
Za to žluté auto bývám na Olšanské u pošty, protože tam je přes tramvajové koleje přejížděcí pruh a za ním se řadím vlevo k Želivského. Ještě se mi nestalo, že bychom tam já, někdo odnaproti, nebo oba museli trčet, než přijede některá tramvaj. Vždycky nás nejpozději třetí pustil, i když tak mohl prošvihnout zelenou na téčku u nákladového nádraží.
Na normální silnici s jedním jízdním pruhem v každém směru pro změnu není obvykle místo, abych se otočil před odbočujícím, tak radši zvolním, aby měl čas odbočit, protože budu potřebovat nejspíš celou úhlopříčku křižovatky na otočení. Někdy je to otočení stejně možné jen pomocí zacouvání do vedlejší silnice, samozřejmě zase musím dát mimořádného bacha, jestli po ní někdo nepřijíždí, protože bez ohledu na počet pruhů otáčení je vždycky až to poslední, s čím ostatní účastníci silničního provozu pohybující se v kterémkoli směru můžou počítat.
A k tomu vjíždění na vícepruhovou hlavní: i když jsem minul značku a, jestli tam byla, přejel čáru, pořád ještě přijíždím z vedlejší. Tedy musím dát přednost vozidlům na hlavní. Jestli ten jedoucí po hlavní uprostřed křižovatky hodí blinkr, že chce do pravého pruhu, je pořád na hlavní a má přednost. Když ten blinkr vidím, zdravý rozum mi velí necpat se tam, protože se nemůžu spolehnout na zdravý rozum toho, kdo je přesvědčený, že je na hlavní, a proto má přednost.
Teprve v případě, že v tom pravém pruhu už jsem minul hranici křižovatky (tentokrát tu hranici, kterou křižovatku opouštím) a jsem taky oficiálně na hlavní, musí se ten v levém pruhu rozhodnout, jestli se zařadí přede mě, nebo za mě, to už je případ, který se tohoto tématu netýká.
A to platí i pro případ opouštění křižovatky, tou hranicí křižovatka v jednom směru začíná, v opačném končí.zákonodárce v § 2, odst. x) zákona 361/2000 Sb. v platném znění píše: hranice křižovatky je místo vyznačené vodorovnou dopravní značkou "Příčná čára souvislá", "Příčná čára souvislá se symbolem Dej přednost v jízdě!" nebo "Příčná čára souvislá s nápisem STOP"; kde taková dopravní značka není, tvoří hranici křižovatky kolmice k ose vozovky v místě, kde pro křižovatku začíná zakřivení okraje vozovky
Takových lahůdek si vyslechnu hromadu na každém školení řidičů referentů ve firmě, které jako organizátor absolvuji obvykle třikrát, protože se všichni najednou nemůžou vzdálit z pracoviště.
- PotPalo
- Příspěvky: 4566
- Registrován: 13 kvě 2009, 02:00
- Bydliště: BA-Petržalka :(
- Kontaktovat uživatele:
@rnbw: žltý tam nemá čo robiť, má dať prednosť vozidlám na hlavnej ceste. Má počkať až modré vozidlo opustí križovatku, potom tam môže ísť. Takto žltý blokuje červených. Porušuje pravidlo, že do križovatky sa má vchádzať iba keď sa dá následne aj bezpečne opustiť. Toto pravidlo porušujú všeobecne skoro všetci, stačí sa pozrieť v centre Bratislavy (križovatka Lenardova a Dostojevského rad), ako ignoranti vlezú na zelenú do križovatky aj keď vidia že sa z nej nedá odísť lebo je to tam plné, a úplne ju zapchajú. Ostanú stáť v strede a blokujú druhý smer ktorý má následne zelenú.
Zlu sa neustupuje, proti zlu sa bojuje.
Na tom sice něco je, ale, jestli je tam vedení dopravy takto zorganizované, t.j. máš do takového prostoru přímo vyústěnou vedlejší ulici a nikde žádný zákaz odbočení ani přikázaný směr jízdy, navíc jednosměrka k Malešické je dlouhodobě uzavřená, nic jiného nezbývá, než
- vyjet doprava a přes tramvajový pás se otočit jinde, což není o nic bezpečnější, než
- jet rovně a z tramvajového pásu odbočit vlevo
- vyjet doprava a přes tramvajový pás se otočit jinde, což není o nic bezpečnější, než
- jet rovně a z tramvajového pásu odbočit vlevo
Jestli se mohu vyjádŕit i k tomu druhému obrázku, tak počítejme s tím, že to červené auto tam má právo odbočovat. Někde jsou právě tyto křižovatky se zákazem červeného auta odbočovat. Pokud je to pro červené auto povolené, tak modré auto prokazatelně vjelo do protisměru a mělo si správně najíždět jako to žluté. Stačí se podívat na pruhy na zemi, jak to je. V tomto případě by ho červené auto mělo objíždět po jeho levé straně, takže červené auto troubí oprávněně.
Správně by mělo stát modré auto ve svém (pravém) pruhu a blikat na odbočení ještě vlevo a žluté až za ním a protože by se tam asi nevešlo na jeden zátah na projetí, tak by tam ještě nemělo co dělat, ale čekat na hranici křižovatky až se to tam uvolní po odbočení modrého auta.
Správně by mělo stát modré auto ve svém (pravém) pruhu a blikat na odbočení ještě vlevo a žluté až za ním a protože by se tam asi nevešlo na jeden zátah na projetí, tak by tam ještě nemělo co dělat, ale čekat na hranici křižovatky až se to tam uvolní po odbočení modrého auta.
Naposledy upravil(a) p32 dne 28 úno 2023, 08:38, celkem upraveno 1 x.
Nějaká odpověď ohledně té křižovatky od PotPalo:
Nicméně jsem přesvědčen, že jedete-li jako auto po modré šipce, najíždíte za křižovatkou do souvislého jízdního pruhu a tudíž nemáte komu dávat přednost. Vozidlo (červená šipka) pokud chce přejet do Vašeho pruhu je třeba pak brát jako vozidlo jedoucí z pruhu do pruhu a tím dává přednost Vám.
Matoucí je ta značka dej přednost v jízdě s dodatkovou tabulkou - ta je myslím nadbytečná.
Nebudu říkat, od koho přesně mám tuhle odpověď, místo toho zkusím sehnat relevantnější...
Nicméně jsem přesvědčen, že jedete-li jako auto po modré šipce, najíždíte za křižovatkou do souvislého jízdního pruhu a tudíž nemáte komu dávat přednost. Vozidlo (červená šipka) pokud chce přejet do Vašeho pruhu je třeba pak brát jako vozidlo jedoucí z pruhu do pruhu a tím dává přednost Vám.
Matoucí je ta značka dej přednost v jízdě s dodatkovou tabulkou - ta je myslím nadbytečná.
Nebudu říkat, od koho přesně mám tuhle odpověď, místo toho zkusím sehnat relevantnější...
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
- pocitujlasku
- Příspěvky: 1757
- Registrován: 12 pro 2005, 01:00
Už jsem toho tu napsal dost: lidi, nevymýšlejte modelové situace, které statisticky nastanou jen ve čtvrtek a v dubnu přestupného roku, a ještě jen proto, že mezi účastníky nebyl jediný myslící, zato všichni byli spěchající. Pravděpodobnost, že se všichni ocitnou na stejném místě ve stejný okamžik je ještě menší, vždycky tam bude někdo o chlup dřív, nekdo o chlup později. Nesnažme se ten chlup zkracovat, přibrzděme, klidně ho natáhněme a nechme toho prvního dokončit, co začal. A na křižovatce najednou bude jasno a modelovo. A bezpečno.
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
Já to celý nečetl, ale ono je povoleno uvnitř křižovatky při průjezdu změnit jízdní pruh (viz zelený auto)?
Kámoš za to vyletěl od zkoušky.
Kámoš za to vyletěl od zkoušky.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]