Bordel v internetovým bankovnictví ČSOB
Moderátor: Moderátoři
Bordel v internetovým bankovnictví ČSOB
Dnes jsem potřeboval něco zaplatit přes business firemní a soukromou debit platební kartu.
A ani ťuk, po potvrzovacím SMS kódu dotaz na e-pin a po jeho odeslání hláška "některý potvrzovací údaj je špatný". Tak jsem si dal "opakovat platbu" a zaslat nový potvrzovací kód. První krpa hamburgeržroutů, žádnej novej potvrzovací kód mi do mobilu nepřišel.
Vyčerpal jsem tři pokusy a karta se blokla.
To samý se dělo na druhý kartě, taky 3 pokusy. Naštěstí jde na internetovým bankovnictví novým nastavením e-pinu karta zase odblokovat. Tak jsem si pro obě karty nastavil nový e-piny, pro každou jinej. No a zkusil jsem po cca 15 minutách znova tou kartou, co jsem měnil e-pin jako první a zase to nešlo. Čistě náhodou jsem zkusil zadat e-pin od druhé karty a ona se platba provedla!
Tak volám na podporu platebních karet ČSOB a tam jsem se dozvěděl, že změnou e-pinu na jedný kartě se přepíšou i e-piny na všech dalších kartách co jsou vedený na stejný jméno a příjmení. Co na tom, že v internetovým bankovnictví je u změny e-pinu možný zatržítko "změnit na všech dalších kartách", který jsem měl samozřejmě nezatržený.
A že nešla ani jedna? No protože jsem nedávno dostal creditní kartu a na ní jsem nastavoval e- pin jako poslední, takže na debitní i business se taky změnil.
Prý pokud chci mít různý e-pin pro každou kartu, tak se to musí nastavit v bankomatu. Zuper, to jsou služby...
U jiných bank je taky e-pin pro všechny karty společnej?
A ani ťuk, po potvrzovacím SMS kódu dotaz na e-pin a po jeho odeslání hláška "některý potvrzovací údaj je špatný". Tak jsem si dal "opakovat platbu" a zaslat nový potvrzovací kód. První krpa hamburgeržroutů, žádnej novej potvrzovací kód mi do mobilu nepřišel.
Vyčerpal jsem tři pokusy a karta se blokla.
To samý se dělo na druhý kartě, taky 3 pokusy. Naštěstí jde na internetovým bankovnictví novým nastavením e-pinu karta zase odblokovat. Tak jsem si pro obě karty nastavil nový e-piny, pro každou jinej. No a zkusil jsem po cca 15 minutách znova tou kartou, co jsem měnil e-pin jako první a zase to nešlo. Čistě náhodou jsem zkusil zadat e-pin od druhé karty a ona se platba provedla!
Tak volám na podporu platebních karet ČSOB a tam jsem se dozvěděl, že změnou e-pinu na jedný kartě se přepíšou i e-piny na všech dalších kartách co jsou vedený na stejný jméno a příjmení. Co na tom, že v internetovým bankovnictví je u změny e-pinu možný zatržítko "změnit na všech dalších kartách", který jsem měl samozřejmě nezatržený.
A že nešla ani jedna? No protože jsem nedávno dostal creditní kartu a na ní jsem nastavoval e- pin jako poslední, takže na debitní i business se taky změnil.
Prý pokud chci mít různý e-pin pro každou kartu, tak se to musí nastavit v bankomatu. Zuper, to jsou služby...
U jiných bank je taky e-pin pro všechny karty společnej?
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
- pocitujlasku
- Příspěvky: 1757
- Registrován: 12 pro 2005, 01:00
CSOB je katastrofa. Na mojej karte mam nastavene potvrdzovanie cez mobilny token. Ale na druhej karte k tomu istemu uctu sa to neda, tam je len sms - lenze tu kartu ma manzelka a je to dost otravne namiesto potvrdenia v apke jej preposielat kod.
Ziadne push notifikacie na mobile,
nemozem si v apke exportovat pohyby, da sa to len cez web.
a co ma najviac stve, pre nich je vsetko transakcia plat. kartou. cize ja neviem, ci to bola platba v obchode, vyber z bankomatu, alebo platba cez internet.
ked sa nad tym zamyslim, tak oni by prave mali ziadat pre kazdu kartu iny, lebo vyssia bezpecnost
Ziadne push notifikacie na mobile,
nemozem si v apke exportovat pohyby, da sa to len cez web.
a co ma najviac stve, pre nich je vsetko transakcia plat. kartou. cize ja neviem, ci to bola platba v obchode, vyber z bankomatu, alebo platba cez internet.
ked sa nad tym zamyslim, tak oni by prave mali ziadat pre kazdu kartu iny, lebo vyssia bezpecnost
No vidis, a tak si sa bal
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Brácha má účet u Monety a na výpisu je buď trvalý příkaz, nebo okamžitá platba, nebo platba kartou. Pro účetnictví úplně nahovno. V bankovnictví tam přiřazujou takový žblepty jako "důchodové spoření" u plateb na sociálku za zaměstnance, "nákup potravin" u položek z Lidlupocitujlasku píše:pre nich je vsetko transakcia plat. kartou. cize ja neviem, ci to bola platba v obchode, vyber z bankomatu, alebo platba cez internet.
Někdo tu hanil KB - moje pozn. i zpráva pro příjemce na výpisu urychlí práci.
- vasekpetr1
- Příspěvky: 802
- Registrován: 20 čer 2005, 02:00
- Bydliště: Hospoda u Třebíče
Netušíš Artabane, jak je to řešené ohledně Smart klíče, když chceš mít přístup ke dvěma účtům? Mám ten problém, že jsem si nechal udělat u ČSOB běžný účet, kam jsem měl přístup přes SMS (účet k ničemu nepoužívám, výplatu posílám do ČS) a Smart banku jsem využíval k tomu, abych mohl mé čtyřiaosmdesátileté máti vést internetové bankovnictví. Jsem osmdesát kilometrů daleko od máti a pokud je potřeba upravit nebo vytvořit platební příkaz nebo inkaso, tak to za ni udělám já a nemusí lítat na poštu, za což je mi velice vděčná, protože tyto cesty už nezvládá. Jenže když se chci teď přihlásit do účtu, tak mě to tlačí do Smart banky, kde mám přístup na účet máti. Nevím, jak z toho ven. Podotýkám, že přístup na účet máti a Smartbanka byla provedena oficiálně na přepážce ČSOB v Brně, žádná levota.Artaban001 píše:Mám Poštovní spořitelnu, což je už taky ČSOB a potvrzovací SMS mi zrušili před pár lety. Na místo toho se platby potvrzují přes mobilní Smart Klíč. Zatím s tím problém nemám - je to lepší, než opisovat kódy z SMS zpráv
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Já jedu u ČSOB postaru přes kartovej certifikát 1.C.A. a po přihlášení na Internet banku nám přes PC přístup do všech účtů rodinných příslušníků na který jsem od nich dostal dispoziční oprávnění, tedy kromě investic, ty mohou obsluhovat jen majitelé. Z mobilu mi to sice nejde, ale v ničem mi to zatím nevadilo. Žadnej Smart nepotřebuju.vasekpetr1 píše:Netušíš Artabane, jak je to řešené ohledně Smart klíče, když chceš mít přístup ke dvěma účtům?
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Další problém s ČSOB. Dnes jsem zjistil, že mi za 20 dní končí bankovní certifikát od 1.CA a taky že mám od 1.1.2023 prošlou přístupovou kartu 1.CA. No a na prošlou přístupovku nejde obnovit certifikát.
Tak jsem vyrazil do banky pro novou přístupovou kartu. A dozvěděl se, že ji mohou vydat jen s novým certifikátem. Paní řídící tedy zažádala o novej certifikát na novou kartu. To se povedlo, ovšem zcela na dvě věci. V novým certifikátu nejsou v kolonce "vydáno pro:" název organizace a ičo. Takže pro jistou organizaci, kde to vyžadují, je mi certifikát k ničemu.
Volal jsem na podporu 1.CA a taky mě nebyl schopnej říct jak název a ičo organizace do karty dostat. A jelikož bylo před koncem úřední doby, tak to nechtěl řešit. Jó ty kvalifikovaný služby zákazníkům....
Tak jsem vyrazil do banky pro novou přístupovou kartu. A dozvěděl se, že ji mohou vydat jen s novým certifikátem. Paní řídící tedy zažádala o novej certifikát na novou kartu. To se povedlo, ovšem zcela na dvě věci. V novým certifikátu nejsou v kolonce "vydáno pro:" název organizace a ičo. Takže pro jistou organizaci, kde to vyžadují, je mi certifikát k ničemu.
Volal jsem na podporu 1.CA a taky mě nebyl schopnej říct jak název a ičo organizace do karty dostat. A jelikož bylo před koncem úřední doby, tak to nechtěl řešit. Jó ty kvalifikovaný služby zákazníkům....
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!