Budici proud alternátoru
Moderátor: Moderátoři
Budici proud alternátoru
Bosch 140A (06F 903 023F). Asi má integrovaný stabilizátor.
Jak velký bývá budicí proud?
Jaké provozní otáčky?
Jak velký bývá budicí proud?
Jaké provozní otáčky?
- jardafiala
- Příspěvky: 1414
- Registrován: 20 čer 2010, 02:00
- Bydliště: Česká Lípa
Budiaci prúd Ťa veľmi trápiť nemusí, akonahle sa zobudi / roztoci na minimalne otacky (väčšinou dnes už bez potreby extra napajania), začne sa budiť sám z toho čo vyrobi. Integrovaný regulator sa o to postara.
Otáčky, asi by som nešiel pod cca 2 000 , a neprekračoval dlhodobo 10 000 - predsalen ložiska...
Otáčky, asi by som nešiel pod cca 2 000 , a neprekračoval dlhodobo 10 000 - predsalen ložiska...
Zajímala by mně účinnost ku otáčkám.
Případně potřebný kroutící moment ku zátěži (charka).
Jde to dohledat? Nemám vhodnou zátěž, abych si to změřil.
Resp. v čem protopit až 2kW při 14V?
V řemenici je odstředivá spojka. Od jakých otáček spíná?
Případně potřebný kroutící moment ku zátěži (charka).
Jde to dohledat? Nemám vhodnou zátěž, abych si to změřil.
Resp. v čem protopit až 2kW při 14V?
V řemenici je odstředivá spojka. Od jakých otáček spíná?
Naposledy upravil(a) kulikus dne 05 bře 2023, 20:31, celkem upraveno 1 x.
Neni to odstrediva spojka ale volnobezka, aby pri ubrani plynu alternator zbytocne netocil celu sustavu vpred kedze ma najvyssie otacky a zbytocne by namahal celu sustavu remen / kladky.
Mňa osobne by netrapila zataž (mam 2kW menič aj rychlovarnu kanvicu), skor by ma trapilo meranie krutiaceho momentu, ale zalezi na tom ake mas možnosti - je to meratelne aj doma.
myslim že od nejakych 2 000 RPM už bude schopný dať plný výkon ale s akou učinnosťou , neviem...
Mňa osobne by netrapila zataž (mam 2kW menič aj rychlovarnu kanvicu), skor by ma trapilo meranie krutiaceho momentu, ale zalezi na tom ake mas možnosti - je to meratelne aj doma.
myslim že od nejakych 2 000 RPM už bude schopný dať plný výkon ale s akou učinnosťou , neviem...
Krouticí moment by šel odečítat ze zkroucení tyčové hřídele s ryskou na obvodu. Stroboskop by na k hřídeli přiložené stupnici osvětloval stupeň zkrutu.
Přesto alespoň pro rozvahu - jaká bývá účinnost takového alternátoru? Odhadnu z toho potřebný krouticí moment.
Pro 6k ot/min a 100% účinnost
vychází asi 3,1 Nm.
Přesto alespoň pro rozvahu - jaká bývá účinnost takového alternátoru? Odhadnu z toho potřebný krouticí moment.
Pro 6k ot/min a 100% účinnost
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Stare alternatory boli konštrukčne na svojom maxime prúdu (vedely dodať len niečo malo ponad svoj nominal) takže sa preťaženim nepoškodili. Otázne je či diody znesu skratový prud a ako su na tom konštrukčne dnešne alternátory.
Nasiel som ich regulačne obvody s LIN komunikaciou a bez komunikácie, pekne...
Nasiel som ich regulačne obvody s LIN komunikaciou a bez komunikácie, pekne...