Bordel v internetovým bankovnictví ČSOB

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

Bordel v internetovým bankovnictví ČSOB

#1 Příspěvek od Celeron »

Dnes jsem potřeboval něco zaplatit přes business firemní a soukromou debit platební kartu.
A ani ťuk, po potvrzovacím SMS kódu dotaz na e-pin a po jeho odeslání hláška "některý potvrzovací údaj je špatný". Tak jsem si dal "opakovat platbu" a zaslat nový potvrzovací kód. První krpa hamburgeržroutů, žádnej novej potvrzovací kód mi do mobilu nepřišel. :roll:
Vyčerpal jsem tři pokusy a karta se blokla.
To samý se dělo na druhý kartě, taky 3 pokusy. Naštěstí jde na internetovým bankovnictví novým nastavením e-pinu karta zase odblokovat. Tak jsem si pro obě karty nastavil nový e-piny, pro každou jinej. No a zkusil jsem po cca 15 minutách znova tou kartou, co jsem měnil e-pin jako první a zase to nešlo. Čistě náhodou jsem zkusil zadat e-pin od druhé karty a ona se platba provedla! 8O
Tak volám na podporu platebních karet ČSOB a tam jsem se dozvěděl, že změnou e-pinu na jedný kartě se přepíšou i e-piny na všech dalších kartách co jsou vedený na stejný jméno a příjmení. 8O Co na tom, že v internetovým bankovnictví je u změny e-pinu možný zatržítko "změnit na všech dalších kartách", který jsem měl samozřejmě nezatržený.
A že nešla ani jedna? No protože jsem nedávno dostal creditní kartu a na ní jsem nastavoval e- pin jako poslední, takže na debitní i business se taky změnil.
Prý pokud chci mít různý e-pin pro každou kartu, tak se to musí nastavit v bankomatu. :roll: Zuper, to jsou služby...
U jiných bank je taky e-pin pro všechny karty společnej?
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#2 Příspěvek od Nakadah »

Nemilá situace, ale díky za informaci pro ostatní aby si dali pozor :)

Uživatelský avatar
pocitujlasku
Příspěvky: 1757
Registrován: 12 pro 2005, 01:00

#3 Příspěvek od pocitujlasku »

CSOB je katastrofa. Na mojej karte mam nastavene potvrdzovanie cez mobilny token. Ale na druhej karte k tomu istemu uctu sa to neda, tam je len sms - lenze tu kartu ma manzelka a je to dost otravne namiesto potvrdenia v apke jej preposielat kod.
Ziadne push notifikacie na mobile,
nemozem si v apke exportovat pohyby, da sa to len cez web.
a co ma najviac stve, pre nich je vsetko transakcia plat. kartou. cize ja neviem, ci to bola platba v obchode, vyber z bankomatu, alebo platba cez internet.

ked sa nad tym zamyslim, tak oni by prave mali ziadat pre kazdu kartu iny, lebo vyssia bezpecnost
No vidis, a tak si sa bal

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#4 Příspěvek od Artaban001 »

Mám Poštovní spořitelnu, což je už taky ČSOB a potvrzovací SMS mi zrušili před pár lety. Na místo toho se platby potvrzují přes mobilní Smart Klíč. Zatím s tím problém nemám - je to lepší, než opisovat kódy z SMS zpráv

Uživatelský avatar
samec
Příspěvky: 3692
Registrován: 19 pro 2017, 01:00

#5 Příspěvek od samec »

To sú tie moderné technológie, ktoré ti uľahčujú život. :rofl:

Uživatelský avatar
starecd
Příspěvky: 2662
Registrován: 17 srp 2010, 02:00
Bydliště: kousek od Zlína

#6 Příspěvek od starecd »

pocitujlasku: to si musíš pamatovat, mně teď přišlo upozornění, že mám v internetovém bankovnictví všechny poplatky za minulý rok a inter. bankovnictví nemám. Místo kravin by měli zrušit poplatky při výběru u jiných bankomatů.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#7 Příspěvek od Celeron »

Nakadah píše:Nemilá situace, ale díky za informaci pro ostatní aby si dali pozor :)
Nejhorší je, že u normálního človeka to, že nemá dostupnou platbu kartou protože se změnil e-pin hned vyvolá podezření, kdo se mi v tom vrtal a zda není vyluxováno...
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
kejki
Příspěvky: 2270
Registrován: 10 lis 2009, 01:00
Bydliště: u Velvar, mezi D8 a R7

#8 Příspěvek od kejki »

pocitujlasku píše:pre nich je vsetko transakcia plat. kartou. cize ja neviem, ci to bola platba v obchode, vyber z bankomatu, alebo platba cez internet.
Brácha má účet u Monety a na výpisu je buď trvalý příkaz, nebo okamžitá platba, nebo platba kartou. Pro účetnictví úplně nahovno. V bankovnictví tam přiřazujou takový žblepty jako "důchodové spoření" u plateb na sociálku za zaměstnance, "nákup potravin" u položek z Lidlu :evil:
Někdo tu hanil KB - moje pozn. i zpráva pro příjemce na výpisu urychlí práci.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#9 Příspěvek od BOBOBO »

Mám stejný přístup u Monety a mně vyhovuje . Většinu dne u bankomatu nečekáš . :D :D Ještě mi k tomu vyhovují hotovostní vklady .

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#10 Příspěvek od pepik9 »

Když mě "chytrej" mobil skoro u všeho otravuje, abych mu dal přístup ke kontaktům, majlům a poloze, tak mi nepřijde bezpečné mít tam uložen přístup k bankovnímu účtu. Ale jsem jen stará konzerva.

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 802
Registrován: 20 čer 2005, 02:00
Bydliště: Hospoda u Třebíče

#11 Příspěvek od vasekpetr1 »

Artaban001 píše:Mám Poštovní spořitelnu, což je už taky ČSOB a potvrzovací SMS mi zrušili před pár lety. Na místo toho se platby potvrzují přes mobilní Smart Klíč. Zatím s tím problém nemám - je to lepší, než opisovat kódy z SMS zpráv
Netušíš Artabane, jak je to řešené ohledně Smart klíče, když chceš mít přístup ke dvěma účtům? Mám ten problém, že jsem si nechal udělat u ČSOB běžný účet, kam jsem měl přístup přes SMS (účet k ničemu nepoužívám, výplatu posílám do ČS) a Smart banku jsem využíval k tomu, abych mohl mé čtyřiaosmdesátileté máti vést internetové bankovnictví. Jsem osmdesát kilometrů daleko od máti a pokud je potřeba upravit nebo vytvořit platební příkaz nebo inkaso, tak to za ni udělám já a nemusí lítat na poštu, za což je mi velice vděčná, protože tyto cesty už nezvládá. Jenže když se chci teď přihlásit do účtu, tak mě to tlačí do Smart banky, kde mám přístup na účet máti. Nevím, jak z toho ven. Podotýkám, že přístup na účet máti a Smartbanka byla provedena oficiálně na přepážce ČSOB v Brně, žádná levota.

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#12 Příspěvek od Artaban001 »

To bohužel nevím. Mám jen jediný účet. Ale zase, pokud nechceš používat NFC platby, tak se dá použít nějaký levnější jiný mobil a Smartklíč k druhýmu účtu spáchat tam. Nebo se zkusit teptat na pobočce.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#13 Příspěvek od Celeron »

vasekpetr1 píše:Netušíš Artabane, jak je to řešené ohledně Smart klíče, když chceš mít přístup ke dvěma účtům?
Já jedu u ČSOB postaru přes kartovej certifikát 1.C.A. a po přihlášení na Internet banku nám přes PC přístup do všech účtů rodinných příslušníků na který jsem od nich dostal dispoziční oprávnění, tedy kromě investic, ty mohou obsluhovat jen majitelé. Z mobilu mi to sice nejde, ale v ničem mi to zatím nevadilo. Žadnej Smart nepotřebuju.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#14 Příspěvek od Celeron »

Další problém s ČSOB. Dnes jsem zjistil, že mi za 20 dní končí bankovní certifikát od 1.CA a taky že mám od 1.1.2023 prošlou přístupovou kartu 1.CA. No a na prošlou přístupovku nejde obnovit certifikát.
Tak jsem vyrazil do banky pro novou přístupovou kartu. A dozvěděl se, že ji mohou vydat jen s novým certifikátem. Paní řídící tedy zažádala o novej certifikát na novou kartu. To se povedlo, ovšem zcela na dvě věci. V novým certifikátu nejsou v kolonce "vydáno pro:" název organizace a ičo. Takže pro jistou organizaci, kde to vyžadují, je mi certifikát k ničemu.
Volal jsem na podporu 1.CA a taky mě nebyl schopnej říct jak název a ičo organizace do karty dostat. A jelikož bylo před koncem úřední doby, tak to nechtěl řešit. Jó ty kvalifikovaný služby zákazníkům.... :roll:
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“