Ochraná dvojitý transil
Moderátor: Moderátoři
Ochraná dvojitý transil
Dobrý den. U řídící jednotky karavanu na el. popojíždění odešl asi transil. Je to na přívodu od AKU mezi plusem a mínusem na 12V pro logiku. Na plošáku mají sice natištěno jako dvě diody proti sobě, ale katodama ven, což je asi nesmysl. Bohužel výrobce známý , ale zřejmě je to nějaký průmyslový značení. Chodí to bez toho, ale jen tak pro klid duše. Napájení pouze z ACU, bez dobíjení z auta, max. ze solárního panelu. Výrobce je LITTELFUSE, označení DEP 6GZR2 ,ale ani prodejci ač tuto značku vedou, naznaji. Kdyby někoho něco napadlo děkuji předem.
Asi jsi měl štěstí, že tam není žádná induktivní zátěž. Většina věcí se dnes v autě dimenzuje, aby přežilo i kdyby nějaký trouba připojil kabely na truck (tedy 24V system).
V drtivé většině se používá hodnota 27-36V a taky ty následující prvky musí přežít adekvátní špičky. Už obecně je definován "pracovní rozsah" věcí v autě 9-16V. S moderním - prý "inteligentním" dobíjením dostává aku na frak že to ženou až k těm limitům dle zátěže a buzení alternátoru.
V drtivé většině se používá hodnota 27-36V a taky ty následující prvky musí přežít adekvátní špičky. Už obecně je definován "pracovní rozsah" věcí v autě 9-16V. S moderním - prý "inteligentním" dobíjením dostává aku na frak že to ženou až k těm limitům dle zátěže a buzení alternátoru.
Samozřejmě je mi účel zřejmý. Jen stojí za to mrknout třeba do EMC specky Fordu. CI222 - pulse 5a/5b. Pokud Ti zařízení přežívá, jsem rád - ale zde bych se měl celkem na pozoru.Cust píše:...ten transil tam je, aby ochránil zařízení před špičkami, ne proto, aby mu špičky nevadili.
Už jsem měnil transil i v celkem drahém anténním spektráku, co kluci nechali v auto-nabíječce (VW trnapsonter) a při startu prostě správně chcípnul.
Teorie je jistě pěkná, ale jak se říká zelený je strom života.Kamarád mi přinesl ŘJ pojezdu karavanu.Na odbočení pro logiku je obyčejná usměrňovací dioda-ta byla zkratovaná,úplně odpařené asi 4 cm cestičky k tomu transilu (?) a ten měl povrch spálený a nečitelný.Pokud to je opravdu transil, tak měl pořádné zpoždění. Na DPS je označení pro dvojitou diodu anodami k sobě.Sranda je že prodejce a servis mi nabídli novou DPS ale co je to za součástku neví.
Zdravím a přeji pěkný den ,drakon
Zdravím a přeji pěkný den ,drakon
No jo, oni to neřeší... Pokud to byl transil, tak zafungoval správně - vlítlo tam vyšší napětí a on ho nepustil dál - transil je v podstatě zenerka, která má tu vlastnost, že při průrazu zůstane zkratovaná a ne rozpojená. Samozřejmě ta dioda to přežít nemohla. Já před transil dávám pojistku - ochrání měď na tišťáku.