batéria BOSCH PowerPack 400 články OK indikátor Ok
Moderátor: Moderátoři
batéria BOSCH PowerPack 400 články OK indikátor Ok
neviem či som v dobrej skupine ale stručný dotaz na batériu z elektro-bike
ide o BOSCH PowerPack 400
11Ah
36V
400Wh
mal by som dotaz či je tu niekto kto sa tomuto venuje-a rozumie sa tomu
potom by som mal zopár otázočiek
PS ja osobne nemám E-bike toto je kámošová batéria z jeho stroja
stav je nasledovný:
indikátor ukazuje plné nabitie
na výstupe nie je nič BSM jednoducho na výstupe odpojí plusovovú vetvu
články sú OK 4,1V
ide o BOSCH PowerPack 400
11Ah
36V
400Wh
mal by som dotaz či je tu niekto kto sa tomuto venuje-a rozumie sa tomu
potom by som mal zopár otázočiek
PS ja osobne nemám E-bike toto je kámošová batéria z jeho stroja
stav je nasledovný:
indikátor ukazuje plné nabitie
na výstupe nie je nič BSM jednoducho na výstupe odpojí plusovovú vetvu
články sú OK 4,1V
mne skorej ide o také triviálne veci ako je napríklad to či batéria má mať na výstupe okamžite napätie alebo až keď si baterka po komunikuje zo spotrebičom / z bike / a až potom sa fet tranzistory otvoria
napríklad toto by ma zaujímalo
rovnako je to z nabíjačkou ona má 3 vývodový výstup ale na zdierkach +/- nenamerám nič ale - pól voči tomu tretiemu pinu má 5V
domnievam sa že ak si baterka pokomunikuje z nabíjačkou až potom sa objaví napätie na zdierkach +/-
ale toto sú len moje domnienky ktoré by som potreboval 100% potvrdiť ako to v skutočnosti je
napríklad toto by ma zaujímalo
rovnako je to z nabíjačkou ona má 3 vývodový výstup ale na zdierkach +/- nenamerám nič ale - pól voči tomu tretiemu pinu má 5V
domnievam sa že ak si baterka pokomunikuje z nabíjačkou až potom sa objaví napätie na zdierkach +/-
ale toto sú len moje domnienky ktoré by som potreboval 100% potvrdiť ako to v skutočnosti je
BOBOBO ma ale nejspis pravdu. Ja teda zadnou baterku z ebiku doma nemam, ale treba v navodu je durazne varovani, ze baterii skladovat daleko od kovovych drobnosti, tan bych taky predpokladal, ze je napeti na svorkach trvale. Uz jen proto, ze ten Bosch by mel mit onboard computer, ktery jede v podstate furt. Zapina se to tim tlacitkem vedle indikatoru.
https://www.r-m.de/media/filer_public/0 ... wnload.pdf
https://www.r-m.de/media/filer_public/0 ... wnload.pdf
Ano nové akupacky BOSH to takto mají řešeno. Výkonný výstup akupacku do regulátoru s motorem se aktivuje komunikací přes datové piny, na kterých je připojena vnitřní sběrnice CAN Bus v akupacku. Ovladač na řídítkách (tj. palubní počítač) má napájení nižším napětím a z jiného výstup akupacku než regulátor s motorem a toto napájení je omezeno jen pro elektroniku ovladače tj. nejedná se o výkonné napájení. Po zapnutí ovladač začne opakovaně vysílat přes CAN Bus do akupacku krátké datové zprávy a akupack na základě toho teprve poté připojí výkonný výstup do regulátoru pro motor.jano101 píše:bateria sa odomkne až si pokomunikuje po zbernici
Zde je odkaz na video, ve kterém jsou ukázky jak si autor vytvořil CAN Bus simulátor s Arduinem UNO a CAN Bus modulem MCP2515 pro napojení na CAN Bus v akupacku BOSH za účelem odemykání výstupu akupacku. Desku Arduina UNO s CAN Bus modulem MCP2515 má napájenou separátně z baterie 9V a na videu názorně demonstruje, že při odpojení napájení Arduina tj. po ztrátě komunikace na sběrnici CAN Bus po chvíli akupack automaticky odpojí výstup do regulátoru s motorem.
Zdrojový kód programu pro Arduino je ke stažení viz tento odkaz a zde je propojení Arduina UNO s CAN Bus modulem MCP2515. Koupit lze třeba zde Arduino UNO a CAN Bus modul MCP2515 a nebo pokud už nějaké Arduino máte doma tak použít to a jen k němu dokoupit CAN Bus modul MCP2515 pokud jej doma nemáte.
Takže se podle toho můžete inspirovat.
Pokud vám akupack s tím CAN Bus simulátorem připojeným na konektoru akupacku dle videa nebude fungovat tak zkontrolujte ten tenký datový kablík se dvěma vodiči, přes který je CAN Bus připojen na desku elektroniky v akupacku a budou-li ty vodiče v pořádku (tj. nepřerušené) tak je zřejmě problém v elektronice akupacku, která z důvodu nějaké závady na data nereaguje. V takovém případě doporučuji dát akupack do servisu.
Pokud vám akupack s tím CAN Bus simulátorem připojeným na konektoru akupacku dle videa bude fungovat tj. pokud při komunikaci připojí výstup, ale když bude akupack v elektrokole bez simulátoru tak po zapnutí k aktivaci nedojde pak bude zřejmě problém někde mimo akupack v tom smyslu, že ovladač nevysílá zprávy a nebo jsou někde mimo akupack přerušené vodiče, přes které mají tyto zprávy do akupacku přicházet. Pokud se vám přerušené vodiče nepodaří lokalizovat pak je zřejmě problém v elektronice ovladače a v takovém případě doporučuji dát elektrokolo do servisu.