TESLA Sonet Duo - Osciluje, a práve po oprave...
Moderátor: Moderátoři
Ještě bych si tipnul na vyrobený svod někde v obvodu C20-R37-C15 a přepínače okolo, což je přepínání koncového stupně do funkce mazacího/předmagnetizačního oscilátoru, což se pak vazbí se vstupem přepnutým na kombinovanou hlavu. Chce to se při opravě řídit logikou zapojení.
To by bylo rozumné, nehledě na to, že hovňáky nejsou špatné navzdory bezmyšlenkovitě šířené pověsti zásadně, určité hodnoty a velikosti drží po desítky let a jiné o 20 let novější praskají. Mám kupu TC180, 181 v hodnotách 1u, M47 atd. a jsou bezchybné.Ďalšie dva sonety čo mám a dal som dokopy som sa poučil a po každom jednom vymenenom kondenzátore magič zapínam a skúšam funkčnost
DPS, hlavně v provedení cuprexcart, by to takové opravě stylem výměnkářství a pak hledání závady už byla oloupaná a k nepotřebě, tady je to sice hnízdo, ale dá se v něm pájet donekonečna.bože ďakujem za vynález plošákov lebo toto je peklo
Zajímavá závada, kterou pouze koukáním do schématu možná ani nevykoukáme. Rozdělil bych problém na dvě části.
Vytáhl bych E4 a vyzkoušel, jestli pak reprodukce dobře funguje. Tedy zda se dostává signál bez zkreslení nejlépe až na R35, nebo alespoň na výstup pro sluchátka. Pokud OK, otestoval bych samostatně E4 s vytaženou E2. Pokud i zde by bylo všechno OK, zesilovala by bez zkreslení a nežádoucích projevů, zkontroloval bych zemění. Někudy se ta kladná ZV na E2 přece dostávat musí. Odpojit jeden vývod R32, jestli se to utiší. I v tomto případě E2 a E4 pracují samostatně, nyní ovšem současně.
Další postup podle zjištěných výsledků. Pořád je dobré mít na paměti, že tam může být chyba v zapojení, tedy skouknout oscilem, když má, jestli je signál všude kde se očekává a není kde by být neměl. Mezi E2 a E4 je jen pár drátků a součástek, někde tam to bude.
Vytáhl bych E4 a vyzkoušel, jestli pak reprodukce dobře funguje. Tedy zda se dostává signál bez zkreslení nejlépe až na R35, nebo alespoň na výstup pro sluchátka. Pokud OK, otestoval bych samostatně E4 s vytaženou E2. Pokud i zde by bylo všechno OK, zesilovala by bez zkreslení a nežádoucích projevů, zkontroloval bych zemění. Někudy se ta kladná ZV na E2 přece dostávat musí. Odpojit jeden vývod R32, jestli se to utiší. I v tomto případě E2 a E4 pracují samostatně, nyní ovšem současně.
Další postup podle zjištěných výsledků. Pořád je dobré mít na paměti, že tam může být chyba v zapojení, tedy skouknout oscilem, když má, jestli je signál všude kde se očekává a není kde by být neměl. Mezi E2 a E4 je jen pár drátků a součástek, někde tam to bude.
Tak vážení, sonet dostal ultimatum. Je vystrihaný.
Trocha si poupravím schému, postavím to na plošák a ešte k tomu prerobím koncák aby to šlo na EL84 (pretože ECL82 skutočne nemám čím nahradiť.) a ešte trošička upravím zapojenie s ECC83 nech sa to chová trocha lepšie.
Z originálu som ponechal tú nastaviteľnú cievku a sľudový kondenzátor 1,2nF.
Trocha si poupravím schému, postavím to na plošák a ešte k tomu prerobím koncák aby to šlo na EL84 (pretože ECL82 skutočne nemám čím nahradiť.) a ešte trošička upravím zapojenie s ECC83 nech sa to chová trocha lepšie.
Z originálu som ponechal tú nastaviteľnú cievku a sľudový kondenzátor 1,2nF.
Zkus jim změřit svod pod jmenovitým napětím a nejspíš bezchybné nebudou, i když kapacita bude OK. Problém je totiž v tom papíru. I když hovňák nepraskne, ten papír stejně časem degraduje. A není to jen problém Tesly, stejné problémy vykazují staré Philipsy nebo třeba RCA.Crifodo píše:To by bylo rozumné, nehledě na to, že hovňáky nejsou špatné navzdory bezmyšlenkovitě šířené pověsti zásadně, určité hodnoty a velikosti drží po desítky let a jiné o 20 let novější praskají. Mám kupu TC180, 181 v hodnotách 1u, M47 atd. a jsou bezchybné.
Zjavne uz po funuse, no predsa by ma zaujimalo, ci by si aj teraz nezmeral kapacitu C5 a C6 aj ked to uz mas vystrihane...
K comu mierim. Ak je totiz vo vnutri odpojeny spolocny minus od puzdra, kondik C5+C6 premosti odpor R7 a to sa potom mozu diat veci... Tym, ze len pripojis dalsi, aj vacsi elektrolyt k plusu sa zavada neodstrani...
Aj si skusil aspon jeden plus z toho C5+C6 odpojit a tak pripajat kondiky? Ci si len paralene pripojil novy kondik a oba stare zostali zapojene?AdamVarga píše:...Osciloskopom som odmeral zdroj označený ako "+" a potom C5. Je tam bordel no sranda je v tom že ani po zavesení 150uF nichicona na C5 paralelne neovplivní situáciu a nadalej to osciluje....
K comu mierim. Ak je totiz vo vnutri odpojeny spolocny minus od puzdra, kondik C5+C6 premosti odpor R7 a to sa potom mozu diat veci... Tym, ze len pripojis dalsi, aj vacsi elektrolyt k plusu sa zavada neodstrani...