SW v autě?

Opravy a závady na MG, RMGF, CD, zesilovačů, receiverů, reprosoustav

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#61 Příspěvek od EKKAR »

A když se k tomu ještě přidá vzájemná interference odrazů od nerovnoměrnýho/nestejnorodýho povrchu nebo při odrazu od nekolmý překážky, je v tom dokonalej guláš - ale prostě to je tak vždycky, když se jednoduchá teorie pokouší popsat složitou realitu. Důležitý prostě je, že k odrazu (a tím i změně fáze) zvukový vlny dochází na jakoukoliv vzdálenost mezi zdrojem a překážkou bez ohledu na její poměr vůči vlnový dýlce i na celkovou velikost prostoru, ve kterým k takový interferenci dochází. Velikost prostoru určuje maximálně počet těch interferencí vzniklejch "hluchejch" míst/pásem, protože ano, tam se uplatňujou nějaký číselný poměry...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
bu2520
Příspěvky: 4021
Registrován: 16 črc 2007, 02:00
Bydliště: u HK

#62 Příspěvek od bu2520 »

Moderní SW i zesilovače mají v sobě equalizér , který se nastavuje softwarově přes PC a měřící mikrofon. Ale bohužel, ve zlaté éře tuzingu bylo podstatné jak to ducá venku. A taky si málo kdo pouštěl v autě muziku, kde se potenciál kvalitního přenosu uplatnil. Tam kde v hudbě je podstatnou složkou jen rytmika je "důležitý" právě jen ten SW.
A zažil jsem pár kovaných tuzingářů. Kteří ve své škodě 120 či trabantu uplatnili repro ze školních rozhlasů a nacpali je kam se dalo. Přesto jim to kýžené basy nedalo.

Uživatelský avatar
TheLastUnicorn
Příspěvky: 386
Registrován: 17 led 2018, 01:00
Bydliště: Trenčín

#63 Příspěvek od TheLastUnicorn »

To je jen jinak napsáno to, co jsem psal už já.
Celá tahle "loudpseaker room response" je dosti obšírný téma a nelze to zpracovat do několika vět. Zájemcům doporučuji knihu od Dr. Floyda Tooleho s názvem "Sound Reproduction: The Acoustics and Psychoacoustics of Loudspeakers and Rooms", kde je celá tahle problematika vysvětlena podrobně a dosti srozumitelně. Mně se to opravdu nechce všechno rozepisovat, krom toho na vysvětlování nejsem moc dobrej.
Frikulíny s hovadskými bednami v kufru auta bych už asi nechal bejt. Popravdě, sám jsem takhle před 20-ti lety začínal, když tuzing frčel na plný pecky. 40L kostka s 12" basákem Visaton T300 v kufru Opelu Kadett E 1.6i krmená jakýmsi zesilovačem značky Gelhard (myslím). Tohle tu už bylo, je a vždycky bude. I za totáče se omladina pokoušela okouzlit samičky přenosným magičem a hlasitou hudbou, která zrovna frčela a byla free-cool-in. Akorát už výkon 10W byl vzácným. Dneska umíme z D-čka vytáhnout pohodlně půl kilowattu a to z 12V baterky. Ale kdybychom to uměli před 50-ti lety, dělali bychom to stejně, jako dnes.

Odpovědět

Zpět na „Audiotechnika“