Zablokovaný auto.
Moderátor: Moderátoři
- PCmaniac99
- Příspěvky: 749
- Registrován: 07 úno 2008, 01:00
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Hned na začátek nečetl jsem všechny komenty!!
Jako automechanik mohu říci že podobné různé systémy jsou ve vozidlech již opravdu dlouho. Hlavně francouzká vozidla mají takové to stop tlačítko. ono to je spíš "go run" tlačítko - jeho funkce je jednoduchá - při nárazu vypne motor a kdo ví co ještě. Nahodit ho lze stisknutím - jen vědět kde je.
Fabie 1 s elektrohydraulickým řízením při nárazu krom toho že vyrazí pytle tak vypne řízení kuli odběru energie a možnému požáru. V paměti závad je závada ve smyslu "přerušení napájení v důlsedku nárazu" a toto lze resetovat.
Některá elektroauta mají pyropatronu mezi baterkou a motorem, ta odpálí eletrické spojení mezi motorem a baterií při nehodě..
Dnes pokud mate ve vozidle "e-call" tak když vyletěj patle tak to rovnou zavolá na 112?? nebo tak někam.. to abyste nechcípli... když v tom lese v noci kuli srnce chcípáte...
myslím že ta daň za to že musíš do autorizáku není ta velká...
Jsme neautorizák a poslední dobou jsou nároky na speciální nářadí nesmyslné. Každej lepší auťák má dnes v předu radar a kameru, každá automobilka má jiné "special tools" a to se prostě nedá... Ano čelní sklo vám vyměníme, pokud máte jen senzor deště tak ok, pokud máte kameru co rozpoznává značky na silnici tak po vyýměně okna vaše vozidlo odvezeme do autorizáku a tam dodělaj zbytek....
nicméně pravda je že starý volva jsou tak v pohodě že srnku zabijou, zahoděj, ty si ji naložíš a doma máš oběd... a stalo tě to možná novou mlhovku... jenže tyhle auta se už dnes nedělaj...
EDIT: mám asi 2 promile ale myslím že jsem to napsal celkem dobře..
Jako automechanik mohu říci že podobné různé systémy jsou ve vozidlech již opravdu dlouho. Hlavně francouzká vozidla mají takové to stop tlačítko. ono to je spíš "go run" tlačítko - jeho funkce je jednoduchá - při nárazu vypne motor a kdo ví co ještě. Nahodit ho lze stisknutím - jen vědět kde je.
Fabie 1 s elektrohydraulickým řízením při nárazu krom toho že vyrazí pytle tak vypne řízení kuli odběru energie a možnému požáru. V paměti závad je závada ve smyslu "přerušení napájení v důlsedku nárazu" a toto lze resetovat.
Některá elektroauta mají pyropatronu mezi baterkou a motorem, ta odpálí eletrické spojení mezi motorem a baterií při nehodě..
Dnes pokud mate ve vozidle "e-call" tak když vyletěj patle tak to rovnou zavolá na 112?? nebo tak někam.. to abyste nechcípli... když v tom lese v noci kuli srnce chcípáte...
myslím že ta daň za to že musíš do autorizáku není ta velká...
Jsme neautorizák a poslední dobou jsou nároky na speciální nářadí nesmyslné. Každej lepší auťák má dnes v předu radar a kameru, každá automobilka má jiné "special tools" a to se prostě nedá... Ano čelní sklo vám vyměníme, pokud máte jen senzor deště tak ok, pokud máte kameru co rozpoznává značky na silnici tak po vyýměně okna vaše vozidlo odvezeme do autorizáku a tam dodělaj zbytek....
nicméně pravda je že starý volva jsou tak v pohodě že srnku zabijou, zahoděj, ty si ji naložíš a doma máš oběd... a stalo tě to možná novou mlhovku... jenže tyhle auta se už dnes nedělaj...
EDIT: mám asi 2 promile ale myslím že jsem to napsal celkem dobře..
- PCmaniac99
- Příspěvky: 749
- Registrován: 07 úno 2008, 01:00
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Dtto vloni cestou na dovču, při rozjezdu na křižovatce v Řečanech pípípípí a červená kontrolka, zjištěno - zámek kufru nedrží, tak dalších cca 160km do cílový destinace dveře na kusu špagátu uvázanýho kolem zadních seddaček a trnutí, kdy se bagáž vysype na D5 resp. I/27. Novej zámek stojí podle internetu ze značkový produkce 830,-Kč, v Klatovským značkáči si ho na objednávku do 24 hodin účtovali za 1050,- bez montáže, protože na to údajně nemají místo na dílně - tak mi ho za 250,- vyměnil známej naší letní bytný v doslova vesnickým servise na dvoře - stačilo povolit 3 Torxový šrouby, přehodit konektor a ty šrouby utáhnout zpátky, tapecírunk jsem měl shozenej a zpátky nahodit si ho umím taky. Na to značkovej servis nejspíš potřebuje 3 nabušený specialisty se servisním kamiónem, laserový měřicí pracoviště s řízeným klimatem a podporou 5G sítě ...PCmaniac99 píše:To RNBW: na mém touranu odešel zámek 5. dveří - nešel zacvaknout. 100km jsem měl 5. dveře přivazane gumicukem a při každém zrychlení na mě palubák hned pípal že nemám zavřené dveře.. taky to byl humus.. naštěstí origo zámek stál jen 1600,- (neorigo 900,-)
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
K tomu pripútaniu sa. Veľmi dobrý kamarát je už výsluhový dôchodca- hasič. Popri tomto zamestnaní si chodil privyrobiť aj ako vodič rýchlej lekárskej pomoci RLP, čomu sa venuje popri výsluhovému dôchodku dodnes. Tam musí mať zdravotnícke vzdelanie aj prax. V oboch zamestnaniach zasahoval pri tisíckach dopravných nehôd. Sám sa ako vodič v "civile" nepripútava bezpečnostným pásom. Pýtal som sa ho prečo - aj na možnosť zlomenia väzu airbagom pri čelnom náraze a nepripútaní sa a odpovedal mi, že z toho čo videl pri nehodách, vzhľadom na zranenia pri nehode, je percentuálne oveľa lepšie z toho auta vyletieť von, ako v ňom ostať pripútaný. Samozrejme záleží od konkrétnej situácie, ale jeho slová sú tie, čo som napísal.
A teraz čo, podľa tohto záveru a logiky tu niektorých, nepripútaní doplácajú na liečenie pripútaných? Zas tie vaše krvavé oči. Nie je všetko čiernobiele.
Ak vás to zaujíma, kľudne mu dám odkaz na toto fórum, nech sa zaregistruje a môže tu s vami o tomto a jeho praktických skúsenostiach popísať.
A teraz čo, podľa tohto záveru a logiky tu niektorých, nepripútaní doplácajú na liečenie pripútaných? Zas tie vaše krvavé oči. Nie je všetko čiernobiele.
Ak vás to zaujíma, kľudne mu dám odkaz na toto fórum, nech sa zaregistruje a môže tu s vami o tomto a jeho praktických skúsenostiach popísať.
- jardafiala
- Příspěvky: 1414
- Registrován: 20 čer 2010, 02:00
- Bydliště: Česká Lípa
Nevím, co furt řešíte. Předpis je připoutat se, takže s tím může mít problém jenom dement. Jestli je při havárii lepší být připoutaný nebo ne, to nikdo nemůže tvrdit na 100%, protože každá havárka je jiná. Jestli pošťák za den vylézá za auta 300x nebo víc, tak to ho neomlouvá. Omluvou je pro něj spíše to, že vůbec nejede, ale jen popojíždí. Ale brzy jim to skončí a budou všichni zase chodit pěšky.
Pokud někdo proletí oknem, to už je pořádná nehoda. Pro porovnání by ještě chtělo uvést, kolik procent připoutaných lidí přežije takovouto nehodu.
Dle mého, ale fakt jsem to nikde nezkoumal, při lehkých ťukancích je pás nepodstatný. Při středních určitě hodně zachrání, a při těžkých nehodách, tam už je to kdoví jak, ale v obou případech docela blbý...
Dle mého, ale fakt jsem to nikde nezkoumal, při lehkých ťukancích je pás nepodstatný. Při středních určitě hodně zachrání, a při těžkých nehodách, tam už je to kdoví jak, ale v obou případech docela blbý...