Zablokovaný auto.
Moderátor: Moderátoři
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
Soused hasič říká, že jim na školeních říkají, že právě tady ty kotrmelce zvyšují možnost přežití, protože se kinetická energie uvolňuje postupně.
Stejně tak v případě neodvratného čelního nárazu do druhého auta se má brzdit tak, že na poslední chvíli se brzda povolí, aby reakce na náraz byla měkčí a umožnila tomu autu prostě "odletět". Co se stane pak je už věc náhody, ale pravděpodobnost přežití je větší. Naopak největší chyba je snažit se vyhnout a vletět do stromu.
Ale tohle bych v praxi zkoušet nechtěl.
Stejně tak v případě neodvratného čelního nárazu do druhého auta se má brzdit tak, že na poslední chvíli se brzda povolí, aby reakce na náraz byla měkčí a umožnila tomu autu prostě "odletět". Co se stane pak je už věc náhody, ale pravděpodobnost přežití je větší. Naopak největší chyba je snažit se vyhnout a vletět do stromu.
Ale tohle bych v praxi zkoušet nechtěl.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Švagrová se v roce 2011 přimotala do nehody - jela po hlavní a chtěla odbočit doleva. Proti ní jel Peugeot 307, který jel rovně po hlavní, tak mu dávala přednost.
No a odspodu, kde je stopka, to vzal borec ve Felicii bez brzdění, protože fakt asi tu stopku přehlídnul (mluvil jsem s ním, byl odkudsi od Zlína, jel tudy poprvé v životě, vezl brambory z Vysočiny) a nabral napřed Peugeot a ten naboural švagrovou v Renaultu.
Bilance:
- švagrová i s ročním synovcem (oba uvázaní) - bez zranění.
Megane na odpis (uražené kolo, proražený motor, celá levá přední část rozbitá).
Borec se synem ve Felicii (oba uvázaní) - bez zranění, Felicia dokonce pojízdná, i když s proraženým chladičem.
Borec z 307 (neuvázaný) - utržený volant, proražené sklo. Vrtulník jej odfáral do Bohunic na traumatologii. Co jsem slyšel, tak marodil půl roku.
Auto jinak relativně vcelku.
Někde ve starém PC mám i fotky.
No a odspodu, kde je stopka, to vzal borec ve Felicii bez brzdění, protože fakt asi tu stopku přehlídnul (mluvil jsem s ním, byl odkudsi od Zlína, jel tudy poprvé v životě, vezl brambory z Vysočiny) a nabral napřed Peugeot a ten naboural švagrovou v Renaultu.
Bilance:
- švagrová i s ročním synovcem (oba uvázaní) - bez zranění.
Megane na odpis (uražené kolo, proražený motor, celá levá přední část rozbitá).
Borec se synem ve Felicii (oba uvázaní) - bez zranění, Felicia dokonce pojízdná, i když s proraženým chladičem.
Borec z 307 (neuvázaný) - utržený volant, proražené sklo. Vrtulník jej odfáral do Bohunic na traumatologii. Co jsem slyšel, tak marodil půl roku.
Auto jinak relativně vcelku.
Někde ve starém PC mám i fotky.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Ano, máš pravdu. Všichni řidiči, co jezdí podle Dopravních předpisů, tak jsou dementi.Kremik píše:Nic jsem neposral. Jen poukazuju na to, že slepě něco konat jenom na základě nějakého předpisu je vhodné tak akorát pro dementy, které zmiňuješ. O jízdě v protisměru jsem nepsal nic, ale i tohle někteří s oblibou činí
Co se týče pásů od jisté doby i pokud si spolujezdec odmítne zapnout tak prostě nejedu. Měl jsem tu čest pár mírných ťukanců a vůbec to nefunguje jako ve filmu. Ty plechy se kroutí v minimálních rychlostech a vše lítá. Totéž přepážka v kufru když mám něco naloženo musí být zatažená.
Co se týče asistentů kteří znemožní jízdu. Ano je to pruda. Na druhou stranu znám mraky lidí ve svém okolí kteří jsou schopni přijet bez kola a tvrdit, že to nemá na nic vliv.
Co se týče asistentů kteří znemožní jízdu. Ano je to pruda. Na druhou stranu znám mraky lidí ve svém okolí kteří jsou schopni přijet bez kola a tvrdit, že to nemá na nic vliv.
Internet - metla lidstva
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
Tak já zmínil souseda a včera přišel celej zježenej. Ráno vyrazil kamsi na severní Moravu, v Blansku na něj přišlo akutní pnutí, tak vlítl na WC v jednom hypersuper a po návratu auto mrtvý, jen sem tam nějaká kontrolka svítila. Tak se vrátil zpátky vlakem a teď bude řešit následky...
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Před lety kolega vyfasoval terénní ARO z Rumunska, jednou jel, začalo pršet a blbly stěrače. Zastavil na kraji vesnice a šel je poladit, jen v košili, bez mobilu. Najednou CVAK a auto se zamklo. Došel do prvního domu, kde ho nechali zavolat kolegům o náhradní klíče a dvě hodiny tam čekal, než mu je přivezli, auto zatím blafalo zamklý na silnici.
Jedna známá si zabouchla v autě klíčky. Tak zašla do nedalekého autoservisu ať jí pomůžou. Technik jí odpověděl, že do mercédesu by se dostal, ale do audiny to neumí, tak aby si vybrala na kterém okénku jí nejmíň záleží.jasnap píše:...Najednou CVAK a auto se zamklo...
Já si pro jistotu vozím náhradní klíček v taštičce co mám doklady k autu a co si vždy s sebou beru když z auta vystupuji, abych to nezjednodušil případnému zloději.
https://kutilska.poradna.net/questions/ ... ykani-auta
Čím to bylo? Nerozloučila se s ním baterka vinou nabíjecího managementu? To nejdřív nezkoušel volat nějakou asistenční službu? Tohle se mi stalo taky, tak jsem zavolal na asistenci pojišťovny, poslali odtah, auto mi dovezli před dům, bylo to na vzdálenost co platila pojišťovna, tak mne to nic nestálo.ZdenekHQ píše:...po návratu auto mrtvý, jen sem tam nějaká kontrolka svítila...
IMHO by nebylo od věci koupit si a používat nějaký měřič napětí v palubní síti.
https://www.zbozi.cz/vyrobek/carmotion- ... rem-120-w/
Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
p32: tím, že budeš jezdit na silnici vlevo, ohrožuješ ostatní, tím pádem to dělat nemůžeš. Když se v autě nebudeš poutat, je to čistě tvůj problém, takže by se do toho správně neměl žádný předpis montovat. Zato třeba zdravotní pojišťovna by ti mohla odmítnout proplatit léčení následků.
Podle mě to, že někdo vypadne z auta, to auto se na něj nepřevrátí, k ničemu jej nepřimáčkne, dotyčný ve své dráze letu nepotká něco tvrdého a dopadne tak, že se na nic nenapíchne a neudělá si o něco díru do hlavy, by bylo velké štěstí. Taky se dost často stává, že si toho letce záchranáři vůbec nevšimnou, protože leží někde v noci v lese x metrů daleko od auta, zejména pokud v autě jelo více lidí.
Na spolujezdce nepoutače stačí, když řidič ve vhodné chvíli skočí na brzdu. Nepoutač se posbírá z podlahy a pak už se většinou přiváže. Já v autě trvám na tom, aby člověk sedící za mnou byl připoutaný. V případě nárazu nepřipoutaný člověk na zadní sedačce svou vahou rozdrtí připoutaného před sebou.
Podle mě to, že někdo vypadne z auta, to auto se na něj nepřevrátí, k ničemu jej nepřimáčkne, dotyčný ve své dráze letu nepotká něco tvrdého a dopadne tak, že se na nic nenapíchne a neudělá si o něco díru do hlavy, by bylo velké štěstí. Taky se dost často stává, že si toho letce záchranáři vůbec nevšimnou, protože leží někde v noci v lese x metrů daleko od auta, zejména pokud v autě jelo více lidí.
Na spolujezdce nepoutače stačí, když řidič ve vhodné chvíli skočí na brzdu. Nepoutač se posbírá z podlahy a pak už se většinou přiváže. Já v autě trvám na tom, aby člověk sedící za mnou byl připoutaný. V případě nárazu nepřipoutaný člověk na zadní sedačce svou vahou rozdrtí připoutaného před sebou.
Uz prva Fabia trpi nadmernou "ineligenciou". Odomknes auto, kluce nechas vnutri a na chvilu odides. Ked sa vratis, auto je zamknute a kluce vnutri... Staci vadny spinac dveri.
Lukas-Peca: Ano, vseci ludia musia byt priputani, dalej vsetky vacsie predmety musia byt v kufri. Niekedy sa to neda (sklopene zadne sedadla a auto plne veci), ale casto ano. Aj blby rozsypany nakup pri zabrzdeni naserie.
Lukas-Peca: Ano, vseci ludia musia byt priputani, dalej vsetky vacsie predmety musia byt v kufri. Niekedy sa to neda (sklopene zadne sedadla a auto plne veci), ale casto ano. Aj blby rozsypany nakup pri zabrzdeni naserie.
To jsi asi nepochopil, že? To byla reakce na toto:Lukas-Peca píše:p32: tím, že budeš jezdit na silnici vlevo, ohrožuješ ostatní, tím pádem to dělat nemůžeš. Když se v autě nebudeš poutat, je to čistě tvůj problém,
Vůbec to nebylo porovnání s poutáním či jiným nedodržováním předpisů pro jízdu v autě. Bylo to jen o tom vyjádření, že si někdo na silnici může dělat to, co si rozhodne sám.Kremik píše:Předpis...
Za tebe je zodpovědný nějaký předpis?
Já si za svůj život zodpovídám sám. Předpis...
Mimochodem, brzdění tak, aby spolucestující pochopili, že se mají přivázat, tak to taky není dobrý nápad. Buď je donutíš se připoutat hned před jízdou nebo se na ně vykašli - za jízdy se máš věnovat řízení a ne pohodlí spolucestujících. V zimě je např. dobré, aby si bundy na delší cestu svlékli hned a ne až při jízdě. Samozřejmě pokud je auto v pořádku a normálně topí.