Dobrý večer, u našich nových servomotorů došlo ke změně napájení z původních
12V na 24V.
Původní vedení je z 90% taženo datovými kabely CAT 5e podle mě už i toto
je nevyhovující, ačkoliv měl původni 12V motor ve špičce cca 2,3 A o délce vedení
se nezmiňuji, protože tak nějak vše fungovalo.
Nyní je zcela jiná situace, protože výrobce má striktně předepsaný průřez
2x1,5 mm na délku max. 16-20 m při zdroji 2,5A/24V
Pokud je vedení v husím krku a špatně jde protahovat, tak jsem použil obyč. dvojlinku na repro (do 50V)
Pro nové instalace by asi bylo lepší použít kabel s další izolací, mám použít
síťový na 230V ?? Potřebuji laňenou 2x 1,5 mm použít klasické barvy pro
napájení 230 se mi příčí a ostatní barvy nejsem schopen dohledat podle označení
díky za rady
Kabel pro 24V - vnější napájení
Moderátor: Moderátoři
- jirka5
- Příspěvky: 564
- Registrován: 27 zář 2014, 02:00
- Bydliště: Very Stupid District, hned vedle okresu Postřižiny
Pokud nebudeš chtít použít tu reprákovou dvoulinku, tak ti asi nezbývá nic jiného, než použít kabel H05VV-F 2x1,5 bílá, staré označení je (CYSY 2Dx1,5). Bude mít dvojitou izolaci a vyšší mechanickou odolnost. Nevím, jaké barvy vodičů by sis představoval, v tomhle káblu bude buď černá - sv. modrá, nebo hnědá + sv. modrá. Barvy jsou dány mezinárodní normou pro harmonizované kabely, jiné zkrátka neseženeš.
Dle mého selského rozumu - pokud to se stávající kabeláží chodilo na 12V, tak na 24V to musí chodit taky. Pokud se nezvýšila zátěž, kterou ty servomotory ovládají, logicky tam poteče menší proud a tedy budou i menší úbytky takže celkově lepší bilance... Z hlediska elektrické pevnosti ty kabely 24V vydrží taky.
houmr
ano určitě máš pravdu je logický že na vyšší napětí teˇbude menší proud
ale nyní jsem pod montáží podepsaný já a nechci mít dohady s výrobcem,
nové motory mají adaptabilní kroutící moment, tzn. že v krizi jsou schopný
až 10x zvýšit kroutící moment, na stranu motoru se vnitřky mechatroniky
mění za úplně jiné oproti stávající vložce zámku na klíč, původní motor
měl obě strany stejně poskládané (v mechanice)
rezis
to vypadá dobře mrknu nato
ano určitě máš pravdu je logický že na vyšší napětí teˇbude menší proud
ale nyní jsem pod montáží podepsaný já a nechci mít dohady s výrobcem,
nové motory mají adaptabilní kroutící moment, tzn. že v krizi jsou schopný
až 10x zvýšit kroutící moment, na stranu motoru se vnitřky mechatroniky
mění za úplně jiné oproti stávající vložce zámku na klíč, původní motor
měl obě strany stejně poskládané (v mechanice)
rezis
to vypadá dobře mrknu nato