Nová auta a autorádia např. Dacia Sandero
Moderátor: Moderátoři
Nová auta a autorádia např. Dacia Sandero
Vezl jsem rodiče partnerky k doktorovi a abych nemusel do svého vozu dávat sedačky, vzal jsem si i její auto. Dacii Sandero s příplatkem za "entrtejment". Už loni, když jsme s tím jeli s dětma do Turecka jsem zjistil, že ten "entrtejment" nedokáže přehrát 99% kodeků, které zvládne i 10 let stará LCD PHILIPS bez DVBT2, a že ani to zbylé 1% dětem nepustím v koloně na hranicích. Už tenkrát jsem ten "entrtejment" bral jako nutné zlo, když nemůžu čekat na nové auto půl roku.
Ale zpátky ke včerejšku. Rodiče jsem vysadil u doktora a čekání jsem si chtěl vyplnit tak, jak jsem ze svého auta zvyklý - poslechem rádia. Rádio ale po cca 15 minutách ohlásilo "úsporný režim". To znám z televizí, stačí potvrdit, že stále poslouchám... OMYL! - rádio se neptá, rádio oznamuje! No nic, tak budu muset každých 15 minut restartovat klíčkem (myslím si). Jenže po tom "restrartu" rádio hrálo už jen 5 minut, pak jsem ho na podobnou dobu ještě nějak rozehrál otevíráním dveří, ale pak už to jen psalo "úsporný režim", "slabá baterie" nebo myslím dokonce "nastartujte"... A to je kvůli START-STOPu ještě posílená baterka. Kde jsou ty časy, kdy autorádio hrálo celé odpoledne i večer.
Takže napříště si holt s sebou vezmu tranzistorák, stejně jako to za mého dětství táta dělal u Moskviče...
Je to u jiných nových aut taky tak?
Ale zpátky ke včerejšku. Rodiče jsem vysadil u doktora a čekání jsem si chtěl vyplnit tak, jak jsem ze svého auta zvyklý - poslechem rádia. Rádio ale po cca 15 minutách ohlásilo "úsporný režim". To znám z televizí, stačí potvrdit, že stále poslouchám... OMYL! - rádio se neptá, rádio oznamuje! No nic, tak budu muset každých 15 minut restartovat klíčkem (myslím si). Jenže po tom "restrartu" rádio hrálo už jen 5 minut, pak jsem ho na podobnou dobu ještě nějak rozehrál otevíráním dveří, ale pak už to jen psalo "úsporný režim", "slabá baterie" nebo myslím dokonce "nastartujte"... A to je kvůli START-STOPu ještě posílená baterka. Kde jsou ty časy, kdy autorádio hrálo celé odpoledne i večer.
Takže napříště si holt s sebou vezmu tranzistorák, stejně jako to za mého dětství táta dělal u Moskviče...
Je to u jiných nových aut taky tak?
Corolla 1.6 '12, ešte k tomu v sivej farbe, jak by jeden povedal "na všetky životné mordy". Až na neobvyklú dĺžku stieračov a typu žiaroviek predných svetiel (HB4/HB3) zatiaľ bez kurvítok po elektrickej či mechanickej stránke. Jak tak čítam, asi si ju budem ešte dlho opatrovať. Naštartujte, radio na baterke nestačí hrať... uf.
- pocitujlasku
- Příspěvky: 1757
- Registrován: 12 pro 2005, 01:00
Auto 3/4 roku staré, pravidelná souvislá jízda ve všední dny 2x30km bez chcípání, nemyslím si, že by byla baterie vybytá tak, aby nemohla zvládnout puštěné rádio. navíc i po další půhodině rozsvíceného nápisu "úspora energie" nebo něco takového i s podsvícenými budíky to auto normálně nastartovalo. Ty podsvícené budíky s palubním počítačem určitě mít menší spotřebu než polohlasem puštěné běžné rádio mít nebudou...
- pocitujlasku
- Příspěvky: 1757
- Registrován: 12 pro 2005, 01:00
ja len premyslam nad cim, ci sa nahodou nesnazis riesit nasledok a nie pricinu.
Ale ako som tak zbezne prebehol odkazy, tak mozes byt rad, ze ti hraje na radio v dacii sa stazuje dost ludi, najcastejsie, ze sa vypne po minute a potom stav, ked sa zapne na 10ty pokus.
Ale padlo tam take nieco, ze mas stlacit zapinacie tlacidlo na radiu (nemam daciu) a potom ti ostane hrat az kym ho nevypnes.
Ale ako som tak zbezne prebehol odkazy, tak mozes byt rad, ze ti hraje na radio v dacii sa stazuje dost ludi, najcastejsie, ze sa vypne po minute a potom stav, ked sa zapne na 10ty pokus.
Ale padlo tam take nieco, ze mas stlacit zapinacie tlacidlo na radiu (nemam daciu) a potom ti ostane hrat az kym ho nevypnes.
No vidis, a tak si sa bal
Pozor chlapci - nové autá majú inteligentné nabíjanie batérie a tá v tom čase mohla byť naozaj vybitá. Totiž nové autá nabíjajú iba rekuperáciou, keď spomaľuješ, pretože nejaký 🤐 vymyslel, ze pri jazde ušetrí palivo, keď nenabíja. Inak dlhá trasa nie je zárukou nabitia batérie.
Vlastná skúsenosť - nový Karoq a po 1,5 týždni, keď sa 4 dni nejazdilo, baterka vybitá na 5V.
Riešenie - odpojenie snímača na baterke - výhoda vypnutý štart-stop a nabíjanie batérie v "núdzovom režime" teda tak, ako sa batérie nabíjali od čias Forda.
Prečítajte si o inteligentnom nabíjanií batérií nových áut, ale pred tým si dajte diazepam.
Vlastná skúsenosť - nový Karoq a po 1,5 týždni, keď sa 4 dni nejazdilo, baterka vybitá na 5V.
Riešenie - odpojenie snímača na baterke - výhoda vypnutý štart-stop a nabíjanie batérie v "núdzovom režime" teda tak, ako sa batérie nabíjali od čias Forda.
Prečítajte si o inteligentnom nabíjanií batérií nových áut, ale pred tým si dajte diazepam.
Já třeba nechápu jednu věc.
Proč tam prohoba nedají nějakou baterku, které takovej režim nevadí.
Třeba 4S lifepo má přesně napětí jako 6S olovo. Lifepo má naopak rádo, když se nenechává odstavené nabíté na 100%.
Takže by byla jen miniaturní úprava v podobě komunikace BMS baterky s vozem a možná by to ještě chtělo izolovaný box s vyhříváním.
Oni ušetří pár gramů CO2, ale kolik CO2 stojí co 3-4 roky měnit speciální baterku. Aby to ve výsledku nebylo pro přírodu ještě horší jak se na celé to inteligentní nabíjení vyprdnout.
Proč tam prohoba nedají nějakou baterku, které takovej režim nevadí.
Třeba 4S lifepo má přesně napětí jako 6S olovo. Lifepo má naopak rádo, když se nenechává odstavené nabíté na 100%.
Takže by byla jen miniaturní úprava v podobě komunikace BMS baterky s vozem a možná by to ještě chtělo izolovaný box s vyhříváním.
Oni ušetří pár gramů CO2, ale kolik CO2 stojí co 3-4 roky měnit speciální baterku. Aby to ve výsledku nebylo pro přírodu ještě horší jak se na celé to inteligentní nabíjení vyprdnout.
Už konečně lidi jednou pochopte, že v Bruseli se nehraje na to, jestli je něco správně, ale kolik za to kdo dostane do kešeně? Celý tyhle tyjátry jsou jen a jen vo tom, kolik €urodotačních peněz se nasype komu do kapsy, aby držel hubu o tom, že celej €uroekologickej program směřuje akorát k tomu, aby Evropa jako kontinent šla do prdele ekonomickou sebedestrukcí řízenou ekofašistickou lobby?dracekvo píše:Já třeba nechápu jednu věc.
...
Oni ušetří pár gramů CO2, ale kolik CO2 stojí co 3-4 roky měnit speciální baterku. Aby to ve výsledku nebylo pro přírodu ještě horší jak se na celé to inteligentní nabíjení vyprdnout.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
Tak my jsme vždycky na hudbu tancovali, patrně dnešní auta musí jezdit po parkovišti dopředu dozadu a dokola, aby autorádio hrálo...
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]