řeším už nějakou dobu problém s váhou vzduchu. Motor a jeho sání i výfuk včetně turbíny a PCV jsou nové, vyčištěné, přetěsněné, vyzkoušené.
Byla tam váha vzduchu od Bosch s číslem 0 280 217 112, která už se od 2018 nedělá a i přímo v Bosch mi řekli, že mám smůlu. Repas jsem taky nikde neobjevil, že by se dal udělat, protože je to velmi citlivý senzor, na který se nesmí ani sáhnout a nová sehnat nejde. A náhrady nejsou náhrady, ale srágory.
Projevy se starou Boschkou je houpání při rozjezdu a kolísání tlaků turba, které se reguluje přes N75 ventil v PWM módu (vyměněno za originál, funguje správně).
Když jsem tam dal dle katalogového čísla náhradu ESEN SKV Germany na doporučení obchodu, byla to katastrofa. Odezva pomalá, asi velmi nepřesná, nejspíš to vyrábí číňan a motor dokonce byl místy přetlakován (dle analog budíku s hadičkou do sání) a bylo znát, že ten motor není ve svojí kůži. Nakonec váha odešla tak, že začala posílat nesmyslně nízký signál, chudá směs, cukání, chyba P0102. S odpojenou jsem dojel do garáže a dal zpět načatou Bosch, která tak nějak ještě funguje, když se jede s lehkou nohou.
Pak jsem dostal od kamaráda automechanika doporučení na Pierburg. Podle katalogu to sice není váha pro můj motor, takže jsem očekával, že bude mít jinou charakteristiku a nepojede to dobře, ale i tak jsem to zkusil. Koupil jsem ji, jelo to výborně, motor si vrněl jak stradivárky, spotřeba šla dolů, na volnoběh po startu neměl tendence zdechnout, spotřeba klesla, ale asi po 500km najednou slabý signál, cukání, nouzový režim, zlenivělo to.
Vím zhruba, jak MAF funguje, ale chtěl jsem se zeptat, jestli přecijen není možnost ten původní Bosch senzor nějak opravit/repasovat u nějaké specializované firmy, co by to uměla.
A ještě mě napadlo, jestli nemůže být problém s tou novou váhou Pierburg, která má sice stejný konektor a zapojení, ale z nějakého důvodu nevydrží provoz v mém autě Audi A4 B5 1.8T 110kW s upravenou mapou od pana Mayera z Německa, kde jsou zvýšené tlaky turba z 0.6bar na 1,2bar/1,3bar v overboost režimu (dal jsem K04 místo K03 s větším středem). Jestli třeba při vyšším průtoku nejde už přes hot wire moc velký proud na udržení konstantní teploty a nepřepálí se, nebo neodejde něco v obvodu uvnitř senzoru.
Pak už mě napadla jen špatná kabeláž, kterou bych asi zkusil tak, že najdu piny u ŘJ, a zkusím s umrtveným autem a odpojenými konektory udělat test na odpor toho kabelu při průchodu proudu z laboratorního zdroje s nějakým výkonovým rezistorem na konci, abych zjsitil, jestli není kabel někde přelomen. Generátor signálu nemám, ale kdybych měl, možná bych mohl zkusit detekci vady na kabelu "odrazem".
Byl by tu někdo, kdo se vyzná a pomohl by mi tuhle věc rozlousknout? Kdyby to šlo, koupil bych novou váhu Bosch ať to stojí, co to stojí, ale nejsou.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)