Honda GX200 - vysoké otačky na volnoběhu
Moderátor: Moderátoři
Honda GX200 - vysoké otačky na volnoběhu
Ahoj,
mám trable s motorem Honda GX200 a než začnu objevovat nová fóra, řekl jsem si že to nejdřív zkusím doma.
Mám na teře motor GX200, už nějakou dobu zlobil, střílel při přidání plynu až přestal fungovat úplně.
Vyměnil jsem karburátor za nový, startuje ale na volnoběh má vyšší otáčky, což je problém, protože mám na motoru odstředivou spojku, která teď nerozpojuje.
Dorazem na volnoběhu na karburátoru to není, protože se k němu škrtící klapka ani nedostane. Páku regulátoru otaček pod nádrží jsem taky několikrát nastavoval, dle návodu i trochu experimentoval ale pořád to nechce škrtící klapku dovřít do dorazu volnoběhu.
Takže buď je nějak unavená pružinka na táhle ke škrtící klapce, ale nezdá se byt nějak stará nebo zdeformovaná, nebo regulátor otáček. Abych se dostal k regulátoru otáček, musím rozpůlit motor, což by nevadilo ale i celou spojkovou skříň Pěkná práce ale řekl jsem si, zastav se a zamysli se.
Nějaké nápady nebo máte zkušenost s nějakým specializovaným fórem?
Dík
EDIT: Když páku regulátoru otáček dotlačím prstem, pohne se skoro nepozorovatelně ale otáčky hned spadnou.
mám trable s motorem Honda GX200 a než začnu objevovat nová fóra, řekl jsem si že to nejdřív zkusím doma.
Mám na teře motor GX200, už nějakou dobu zlobil, střílel při přidání plynu až přestal fungovat úplně.
Vyměnil jsem karburátor za nový, startuje ale na volnoběh má vyšší otáčky, což je problém, protože mám na motoru odstředivou spojku, která teď nerozpojuje.
Dorazem na volnoběhu na karburátoru to není, protože se k němu škrtící klapka ani nedostane. Páku regulátoru otaček pod nádrží jsem taky několikrát nastavoval, dle návodu i trochu experimentoval ale pořád to nechce škrtící klapku dovřít do dorazu volnoběhu.
Takže buď je nějak unavená pružinka na táhle ke škrtící klapce, ale nezdá se byt nějak stará nebo zdeformovaná, nebo regulátor otáček. Abych se dostal k regulátoru otáček, musím rozpůlit motor, což by nevadilo ale i celou spojkovou skříň Pěkná práce ale řekl jsem si, zastav se a zamysli se.
Nějaké nápady nebo máte zkušenost s nějakým specializovaným fórem?
Dík
EDIT: Když páku regulátoru otáček dotlačím prstem, pohne se skoro nepozorovatelně ale otáčky hned spadnou.
Na okopávačce mám motor Jikov a každé jaro řeším stejný problém. U mě ho způsobuje mírné zatuhnutí škrtící klapky, která nedojede na doraz. V už výrobce tam dával pružinku, která tomu pomohla, ovšem ta mi praskla a nemám jinou. Tak každý rok vezmu WD sprej a stříkám na hřídelku a kvedlám s ní až jde klapka volně na doraz. Jak to tak bývá skončí potřeba přístroje zapomenu shánět pružinku a jaře opět nanovo.
Když máš nový karbec, tak nic neriskuješ, rozeber a pořádně vypocuj ten starý a třeba to s ním zase přivedeš k normálnímu fungování cestou nejmenšího odporu. Ten karbec je jednoduchý, ale pokud se něco přicpe sajrajtem z biosložek, dělá to pak problémy.
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
- Hape
- Příspěvky: 353
- Registrován: 08 úno 2010, 01:00
- Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)
- Kontaktovat uživatele:
Mám techniku s motory Honda GCV 190 a GCV 135, ale s takovou závadou sem se nesetkal.
Neudělal si nějakou chybu při montáži táhla mezi pákou regulátoru a karburátorem? Můžeš ho zkusit odpojit a zjistit, jestli páka regulátoru má ještě možnost pohybu potřebným směrem pro dostatečné přivření klapky. Taky můžeš mít v uchycení špatně nastavenou délku plynové struny.
Odborníci na zahradní techniku budou spíše na tomto fóru.
Neudělal si nějakou chybu při montáži táhla mezi pákou regulátoru a karburátorem? Můžeš ho zkusit odpojit a zjistit, jestli páka regulátoru má ještě možnost pohybu potřebným směrem pro dostatečné přivření klapky. Taky můžeš mít v uchycení špatně nastavenou délku plynové struny.
Odborníci na zahradní techniku budou spíše na tomto fóru.
Ahoj.
Hape:
Dvě hodiny jsem do toho čuměl, vše chodilo jak má, klapka, táhlo i páka regulátoru. Dvě hodiny jsem si hrál s bohatostí směsi a dorazem volnoběhu, pomocnou pružinou jsem přidával a nic, pořád vysoké otáčky nebo chcípl
A na tom fóru zahrada.cz mi někdo po dnu poradil, že to bude guferem na klikové hřídeli
Zaky:
Starý karbec jsem měl vyčištěný, jen jsem čekal na opravnou sadu z číny, u nás jsem nenašel kompletní sadu. Tak mě nakonec napadlo přehodit těsnění plastového pilotu z nového na starý karburátor.
ÁÁÁ jedéé, dvě hodiny makal jako ... (nevím jaká národnost je dnes korektní).
Děkuji za mentální rozborku sborku
Hape:
Dvě hodiny jsem do toho čuměl, vše chodilo jak má, klapka, táhlo i páka regulátoru. Dvě hodiny jsem si hrál s bohatostí směsi a dorazem volnoběhu, pomocnou pružinou jsem přidával a nic, pořád vysoké otáčky nebo chcípl
A na tom fóru zahrada.cz mi někdo po dnu poradil, že to bude guferem na klikové hřídeli
Zaky:
Starý karbec jsem měl vyčištěný, jen jsem čekal na opravnou sadu z číny, u nás jsem nenašel kompletní sadu. Tak mě nakonec napadlo přehodit těsnění plastového pilotu z nového na starý karburátor.
ÁÁÁ jedéé, dvě hodiny makal jako ... (nevím jaká národnost je dnes korektní).
Děkuji za mentální rozborku sborku
TYhle hondičky jsou i kvůli ekologii vždycky čtyřtakty ... https://www.hondastroje.cz/motory/motor ... gx/gx-200/ a sjet na "popis produktu". Je to OHV ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!