K čemu je STK?
Moderátor: Moderátoři
Tohle je ještě horší žvanění politiky. Uhelné elektrárny v dojčlandu , odrovské lodní trajekty a nás budou jebat . Je to vše zvrácené , na smetiště dějin . Ještě že mám známého , co auto provádí . Dostanu papír , co je špatně a opravím následně . Mám plyn , takže 4ka , ale za 14,50 se to rychle vrátí ....
Tak úplně pro nevnímavé. Tady je aplikace FAPlite Citroen/Peugeot OBD2, která funguje s OBD2 adaptérem ELM327. Ten jde koupit na AE do 5 dolarů a licence na FAP je snad za 12 dolarů, což jsou drobné. Mělo by to ukázat ujetou vzdálenost od poslední regenerace, průměrnou vzdálenost mezi posledními 10 regeneracemi a také procentuelní zanešení DPF filtru.Celeron píše:Každý.... No to by mě zajímalo, kolik procent řidičů je ten "každý". Hlaste se prosím všichni, co tušíte kdy nebo nejlíp za kolik km se vám začne dělat regenerace.DedVseved píše: Každý, kdo auto trochu vnímá,Tedy kromě vševěda.
Zde je video https://www.youtube.com/watch?v=XXdRbeA4ENk
Přes servis už nikdy. Jezdil jsem na STK s tátovou feldou (1995). Jednou odmítla nastartovat, tak přes servis. Podotýkám, že značkový, škodácký. felda tam byla na všech garančkách.
Nenastartovala, bo se s ní dlouho nejelo, byl "spadený" benzín. Servis vyměnil všechny žárovky
, na stejné technické zjistili, že je chyba ve VIN (byla od samého začátku a předtím jsem tam byl x-krát). Takže servisu cca 12 tyček za žárovky + evidenčka + stání na úřadu, aby opravili svou chybu.
Od té doby jezdím jinam.
Jinak felda má najeto necelých 50tis. a když s ní někam přijedu, tak ji každý okukuje![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nenastartovala, bo se s ní dlouho nejelo, byl "spadený" benzín. Servis vyměnil všechny žárovky
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Od té doby jezdím jinam.
Jinak felda má najeto necelých 50tis. a když s ní někam přijedu, tak ji každý okukuje
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Už podle roku výroby vidím, že někdo bohapustě žvaní a lže. Felda ročník ´95 měla jednobodovej vstřik Bosch MonoMotronic, od modelovýho ročníku ´96 = přesný datum výroby srpen ´95 až 2000 už měla vícebodovej vstřik toho samýho výrobce, takže označení SPi se změnilo na MPi - pokud to byla motorizace 1,3. Oba typy vstřikování měly elektrický podávací čerpadlo v nádrži, který se zapínalo zároveň s klíčkem v I. poloze (rozsvícený kontrolky, ručičky teploměru a palivoměru v erekci). Další 2 motorizace ve felině z původu VW byly benzín 1,6 55kW už od začátku s MPi vstřikem a posledním byl 1,9-litrovej 47kW komůrkovej dehťák bez turba. I k těm patřilo elektrický podávací čerpadlo v nádrži. Diagnóza "spadenej benzín" tudíž u filcky nepřipadá do úvahy - pokud tohle někdo tvrdil v servisu, buď bylo špatný to podávací čerpadlo (může se stát, že se při častým vyjíždění nádrže "na dno" zadřou ložiska, protože když jede na sucho, přehřívají se), anebo někdo bohapustě kecal a závada byla jinde - například v ŘJ nebo v nějakým čidle, který souvisí s činností zapalování a vstřikování. U felcky s jednobodem ještě šlo poznat, že vstřikuje, ale nezapaluje podle mokrejch svíček - pozdější verze softu u MPi v momentě kdy zjistí závadu zapalování zablokujou i vstřiky, aby se motor nepřechlastal a nehrozila následným zapálením benálu destrukce vejfukovýho potrubí a katu. A výměna všech žárovek za 12 "tyček" = 12 000Kč??? To se snad posrali po maggi, ne? To by ty žárovky musely mít safírový sklo, patice ze zlata a vlákna z platiny, tolik jich zas ve felckách není a aby výměna jedný byla účtovaná na řádově stovky Kč je stav přímo na přesdržku ... Počítejme: 2x H4 v hlavních světlech, 2x W5 nebo Ba10 v parkovačkách, 2x Ba19S v blinkrech, pokud byly mlhovky, tak ještě 2x H1 nebo H3 podle provedení mlhovky. Dál 2x W5 v postranních blinkrech na předním blatníku, jedna sufitka 10W a dvě W5 v interiérovým světle, pokud bylo "Lux" s lampičkama na čtení, jinak jenom ta sufitka, v "Lux" provedení další 5W sufitka ve světýlku v kufru, dvě 5W sufitky jako číslovky a po 4 BA19 v zadních skupinovkách - dvouvláknová obrysovka+mlhovka 15+21W, zpátečka 21W, oranžová blinkr 21W a brzdová 21W. Jsem na nějakejch 24 kouscích a když budu jo žhavej, tak maximálně 25ks "celosklíček" typ W2 v kontrolkách a podsvícení palubní desky. Jenomže ty vyměnit znamená odstrojit půlku palubovky - a ani to by nikoho neopravňovalo naúčtovat si za tuhle výměnu takovou raketu.DukeNuke píše:... Jezdil jsem na STK s tátovou feldou (1995). Jednou odmítla nastartovat, tak přes servis. Podotýkám, že značkový, škodácký. felda tam byla na všech garančkách.
Nenastartovala, bo se s ní dlouho nejelo, byl "spadený" benzín. Servis vyměnil všechny žárovky,... Takže servisu cca 12 tyček za žárovky...
Prostě a jednoduše - buď kecáš a děláš blbce ty tady z nás, nebo jseš blbej ty a nechal sis takovou pitomost nakecat od servisu.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
nešťastně formulovaná věta:
Další 2 motorizace ve felině z původu VW byly benzín 1,6 55kW už od začátku s MPi vstřikem a posledním byl 1,9-litrovej 47kW komůrkovej dehťák bez turba. I k těm patřilo elektrický podávací čerpadlo v nádrži.
Upřesnění - Felda 1,9D nikdy neměla elektrické podávací čerpadlo v nádrži
Další 2 motorizace ve felině z původu VW byly benzín 1,6 55kW už od začátku s MPi vstřikem a posledním byl 1,9-litrovej 47kW komůrkovej dehťák bez turba. I k těm patřilo elektrický podávací čerpadlo v nádrži.
Upřesnění - Felda 1,9D nikdy neměla elektrické podávací čerpadlo v nádrži
Klidně kecám...
Ale ten spadenej benzín tam je furt. Teď jsem s tím jel a znovu to nechtělo nastartovat. Nechal jsem to na nabíječce se zapnutým klíčkem cca půl hoďky a chytlo to.
V těch 12 tyčkách byla i ta technická.
Fakturu už kvůli tobě hledat nebudu.
A jen tak mimochodem - kdysi jsem měl taky feldu. Odešel altík, sehnal jsem nový, vyměnil. A dočet jsem se, že když se mění altík, tak je dobré vyměnit i klíňák. Našel jsem na netu cenu 80,-. A šel jsem do značkového obchodu (bo u nás je) s tím, že do dvou stovek ho beru. Cena byla 490,-. To je ten rozdíl mezi značka/neznačka. Tak jsem tam nechal ten starej.
Ale ten spadenej benzín tam je furt. Teď jsem s tím jel a znovu to nechtělo nastartovat. Nechal jsem to na nabíječce se zapnutým klíčkem cca půl hoďky a chytlo to.
V těch 12 tyčkách byla i ta technická.
Fakturu už kvůli tobě hledat nebudu.
A jen tak mimochodem - kdysi jsem měl taky feldu. Odešel altík, sehnal jsem nový, vyměnil. A dočet jsem se, že když se mění altík, tak je dobré vyměnit i klíňák. Našel jsem na netu cenu 80,-. A šel jsem do značkového obchodu (bo u nás je) s tím, že do dvou stovek ho beru. Cena byla 490,-. To je ten rozdíl mezi značka/neznačka. Tak jsem tam nechal ten starej.
Ve služebním pick-upu 1,9D jsme ho měli, protože bylo 2x měněno. Pokaždý z důvodu zadření, protože lidi vyjížděli nádrž dosucha s tím, že na korbě pod boudou byl 5l kanystr. Bylo to auto pro všecky, stálo na dvoře s klíčema v "zapalování" a bral si ho skutečně každej kdo potřeboval, podmínka byla nejezdit s ním mimo okres. Je možný, že "nenákladní" verze dehtový feliny ho neměla, ale tu jsem neměl tu čest drandit, ty jsem jezdil jen benálový.breta1 píše:nešťastně formulovaná věta:
Další 2 motorizace ve felině z původu VW byly benzín 1,6 55kW už od začátku s MPi vstřikem a posledním byl 1,9-litrovej 47kW komůrkovej dehťák bez turba. I k těm patřilo elektrický podávací čerpadlo v nádrži.
Upřesnění - Felda 1,9D nikdy neměla elektrické podávací čerpadlo v nádrži
Tak nepiš, že výměna žárovek stála 12 litrů. Pokud dělali STK, tak samotný emise a kontrola stály 1100-1200, někde 1400 podle ceníku stanice, servis si určitě naúčtoval i další práce, který nepopisuješ - třeba takový věci, jako výměnu filtru v sání nebo výměnu brzdový kapaliny, což jsou zdánlivě nepodstatný položky, ale se 🤐 sacím filtrem se často nedá projít emisema "bez ztráty kytičky" a navlhlá brzdovka často způsobuje právě tu technikama sledovanou nesymetrii účinku brzd. Filtr stojí stovku, brzdovka cca 500,-, plus nějaká práce a zase je položka +1500,- na koncovým účtu.DukeNuke píše:Klidně kecám...
Ale ten spadenej benzín tam je furt. Teď jsem s tím jel a znovu to nechtělo nastartovat. Nechal jsem to na nabíječce se zapnutým klíčkem cca půl hoďky a chytlo to.
V těch 12 tyčkách byla i ta technická.
Fakturu už kvůli tobě hledat nebudu.
....
Nedostatek benálu ve vstřikovacím čerpadle po odstavení delším jak 1 den znamená závadu buď na tom čerpadle v nádrži = je přidřený nebo má vyrachtanej rotor, takže nedává dostatek paliva a není schopný naplnit vstřikování v krátkým období cca 1 vteřiny mezi zapnutím klíčku do I. polohy a samotným startem - to by ale dělalo i problémy když se jede pod plným plynem někde na dálnici nebo na dvojku do prudkýho krpálu, prostě by to cukalo nedostatkem beneli. V tomhle případě je spíš na vině zpětnej ventil, kterej je taky v tom čerpadle a brání právě odtečení napumpovanýho benálu ze vstřiků zpátky do nádrže. Tak jako tak, výměna tý pumpy v nádrži by to měla vyřešit - stojí v aftermarketu kolem 1400-1500.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- Hubert_79
- Příspěvky: 6583
- Registrován: 24 pro 2017, 01:00
- Bydliště: Praha 6 - Petřiny
- Kontaktovat uživatele:
Mám za to, že nic jako "preventivní kontrola" zákon o policii nezná. Stejně jako například lustrace tvojí osoby policajtem, tak i zastavení vozidla musí mít nějaký důvod. Že si opičák něco vycucá z prstu je věc jiná.Celeron píše:Pokud by to tak bylo, tak to zkus říct až tě zastavěj v rámci preventivní kontroly.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!