Kdo má v křižovatce přednost?
Moderátor: Moderátoři
Já jsem řešil na dálnici sníženou rychlost, kterou na konci stavby nikdo "nezrušil".
Kam vlastně tím pádem platí a zda jí zruší nový sjezd/nájezd na dálnici.
Protože já pojedu dál třeba 80 a ten co najede na dálnici pojede svých 130.
A ejhle, vyjádření policie je jasné. Chybu udělala stavba a já musím opravdu jet 80 až do jiné platné značky.
Ale že máme s tím druhým řidičem každý jiné informace nikdo neřeší.
Nebo prý mám sjet a najet
Kam vlastně tím pádem platí a zda jí zruší nový sjezd/nájezd na dálnici.
Protože já pojedu dál třeba 80 a ten co najede na dálnici pojede svých 130.
A ejhle, vyjádření policie je jasné. Chybu udělala stavba a já musím opravdu jet 80 až do jiné platné značky.
Ale že máme s tím druhým řidičem každý jiné informace nikdo neřeší.
Nebo prý mám sjet a najet
- jirka5
- Příspěvky: 564
- Registrován: 27 zář 2014, 02:00
- Bydliště: Very Stupid District, hned vedle okresu Postřižiny
Ta značka tam opravdu je vidět. Ta ulice je nepojmenovaná, slepá se zákazem vjezdu. Půjde tedy o tzv. účelovou komunikaci. Výjezd z účelové komunikace se nepovažuje za křižovatku, a proto každý, kdo z ní vyjíždí, je povinen dát přednost všem ostatním vozidlům. Ovšem toto, dle mého názoru velmi pitomé ustanovení má svá úskalí, v kombinaci se světelnou křižovatkou je to potom řidičské hardcore. Projektant světelné signalizace ušetřil jeden sloupek a kus kabelu a vytvořil tím velmi problematické a nebezpečné místo. Na nepojmenované hlavní komunikaci vedoucí ze severu není před křižovatkou žádné označení hlavní silnice, takže při vypnutých semaforech může nastat stuace ještě "veselejší". Nejpozoruhodnejší ovšem je, že takto provedené značení přesně odpovídá "Zásadám pro dopravní značení na pozemních komunikacích TP65", jimiž se autor rigidně řídil, zapomněl ovšem při tom používat zdravý rozum.
Já myslím,že je podstatné označení té křižovatky co se týká hlavní a vedlejší silnice. Může nastat situace,kdy Ty by jsi mu měl dát přednost páč on jel rovně a Ty křižuješ křižovatku. Ovšem pokud u toho výjezdu slepé ulice nejsou červené patníky.
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.
Nemám zájem o korekci pravopisu.
Nemám zájem o korekci pravopisu.
Tak to asi fakt nebude. Pokud je to opravdu účelová komunikace, tak prostě tu přednost vždy dávat musí. Ta cesta tam nedávno ještě nebyla a asi byla "vyrobena" jen pro přístup k nějaké stavbě.xsc píše:Ne, neměl. Je na tom uplně stejně jako ten z druhé strany, když nejdou semafory. Pokud jede rovně, musí mu ten, co odbočuje doleva dát přednost.p32 píše:Takže měl dávat bez výjimky přednost.
Ty nevíš, jaká je to komunikace. Že je tam zákaz vjezdu s výjimkou jen pro určitá vozidla ještě z komunikace účelovou nedělá. Nepojmenovaných ulic je spousta v každé vesnici, to už vůbec nesouvisí.jirka5 píše:Ta značka tam opravdu je vidět. Ta ulice je nepojmenovaná, slepá se zákazem vjezdu. Půjde tedy o tzv. účelovou komunikaci. Výjezd z účelové komunikace se nepovažuje za křižovatku, a proto každý, kdo z ní vyjíždí, je povinen dát přednost všem ostatním vozidlům.
Tvůj výklad je krásnou ukázkou, jak si vybásnit řešení aniž bys předložil jediný důkazní materiál :-)Ttak ale řidič vozidla fungovat nemůže. Musí se řídit značkami, situací, ale ne hádat a věštit.
Opět věštění. Podle značky tam může každý návštěvník sportoviště + nějaké firmy.p32 píše:Ta cesta tam nedávno ještě nebyla a asi byla "vyrobena" jen pro přístup k nějaké stavbě.
https://mapy.cz/s/halepafusa
Ale to je v konečném důsledku jedno. Při jízdě nemáš co zkoumat katastr.
O účelové komunikaci se dá hovořit, ale v tomto případě je to jedno: to omezení vjezdu do této ulice je značně tolerantní, takže tam v podstatě může kdokoli, a ten kdokoli taky musí ven stejnou cestou.
Pořád platí povinnost dát při odbočování vlevo přednost protijedoucím vozidlům (§§ 21 a 22), tu nezrušila ani letošní novela. A neruší ji ani semafor, leda by tam byly zelené šipky umožňující odbočit. Jinak je nutné předpokládat, že zelenou mám já i ten odnaproti.
Pokud jde o konec omezené rychlosti na dálnici kolem pracoviště, ať už pevného, nebo pomalu jedoucího, od letoška vůbec není povinnost umístit značku "konec omezené rychlosti", ani netřeba se courat až k dalšímu výjezdu. Jen tu novelu nemůžu najít.
Pořád platí povinnost dát při odbočování vlevo přednost protijedoucím vozidlům (§§ 21 a 22), tu nezrušila ani letošní novela. A neruší ji ani semafor, leda by tam byly zelené šipky umožňující odbočit. Jinak je nutné předpokládat, že zelenou mám já i ten odnaproti.
Pokud jde o konec omezené rychlosti na dálnici kolem pracoviště, ať už pevného, nebo pomalu jedoucího, od letoška vůbec není povinnost umístit značku "konec omezené rychlosti", ani netřeba se courat až k dalšímu výjezdu. Jen tu novelu nemůžu najít.
- jirka5
- Příspěvky: 564
- Registrován: 27 zář 2014, 02:00
- Bydliště: Very Stupid District, hned vedle okresu Postřižiny
Xsc:
Samozřejmě, že nevím, jaká je to komunikace. Neví to nikdo, kdo k té křižovatce přijíždí, ale bohužel se s takovým de-bilním řešením setkávám velice často, zdůrazňuji mimo Prahu, v Praze se zdá být značení předností OK. Žádné řešení jsem si nevybásnil, to si vybásnil pan projektant a já jsem tu situaci jen napasoval na platný předpis, abych poukázal na absurditu tohoto řešení. Plně s tebou souhlasím, že dopravní značení má být jednoznačné, že řidič nemůže hádat a věštit. Jestli to z mé odpovědi nevyplývá, tak to uvádím na pravou míru.
Samozřejmě, že nevím, jaká je to komunikace. Neví to nikdo, kdo k té křižovatce přijíždí, ale bohužel se s takovým de-bilním řešením setkávám velice často, zdůrazňuji mimo Prahu, v Praze se zdá být značení předností OK. Žádné řešení jsem si nevybásnil, to si vybásnil pan projektant a já jsem tu situaci jen napasoval na platný předpis, abych poukázal na absurditu tohoto řešení. Plně s tebou souhlasím, že dopravní značení má být jednoznačné, že řidič nemůže hádat a věštit. Jestli to z mé odpovědi nevyplývá, tak to uvádím na pravou míru.
- pocitujlasku
- Příspěvky: 1757
- Registrován: 12 pro 2005, 01:00
To mas dobre, u nas dali znacku prace na ceste a rychlost na 30km/h ale dali to asi 100m pred krizovatku. vyfrezovana diera bola az asi 200m za krizovatkou, neoznacena. a az za nou bol koniec zakazu. A bolo to na jesen, ked sa skoro stmieva. To si mal pocut tie rany, ked za krizovatkou sa auto rozbehlo a to, ze je tam vyfrezovane si zistil az tesne pred. Rano tu tabulu presunuli za krizovatku.Cowley píše:Já jsem řešil na dálnici sníženou rychlost, kterou na konci stavby nikdo "nezrušil".
No vidis, a tak si sa bal
-
- Příspěvky: 2551
- Registrován: 13 zář 2005, 02:00
Že by to H/V bylo vůči obrázku z prvního odkazu? Aspoň tak to chápu já.
Co se týče platnosti omezení rychlosti (na stavbě apod.), tak by mělo končit např. začátkem další křižovatky, je to popsáno ve vyhlášce č. 294/2015 Sb., §3 (Platnost svislých dopravních značek): (3) "Zákaz, omezení nebo příkaz je ukončen nejbližší křižovatkou nebo příslušnou dopravní značkou."
Tohle dělňasové mnohdy netuší, a tak omezení rychlosti umístí před křižovatku a samotná stavba je až za křižovatkou. Problémy jsou i s umístěním značek Z4 (Z4a-e - směrové desky se šikmými pruhy) - na minimálním počtu staveb jsou všechny umístěny správně.
PF
Co se týče platnosti omezení rychlosti (na stavbě apod.), tak by mělo končit např. začátkem další křižovatky, je to popsáno ve vyhlášce č. 294/2015 Sb., §3 (Platnost svislých dopravních značek): (3) "Zákaz, omezení nebo příkaz je ukončen nejbližší křižovatkou nebo příslušnou dopravní značkou."
Tohle dělňasové mnohdy netuší, a tak omezení rychlosti umístí před křižovatku a samotná stavba je až za křižovatkou. Problémy jsou i s umístěním značek Z4 (Z4a-e - směrové desky se šikmými pruhy) - na minimálním počtu staveb jsou všechny umístěny správně.
PF
Naposledy upravil(a) petrfilipi dne 23 kvě 2023, 12:19, celkem upraveno 3 x.