Brzdový třmeny - lakovat?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#31 Příspěvek od EKKAR »

Nemají tam ty kuličky spíš aretační než valivou funkci, něco jako mají válečky v bicyklový nábě "Torpedo" ??? Že se při nějakým pootočení zároveň i posunou a o něco zašprajcujou, což ve výsledku vede k nějakýmu přenosu pohybovýho momentu?
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 402
Registrován: 10 úno 2009, 01:00

#32 Příspěvek od dracekvo »

Heh. Schodou okolností jsem o víkendu dělal stejnou věc s úplně stejným brzdičem :)

No podle mě se to tam musí protáčet. Protože protizávit je v brzdiči bez možnosti otáčení.
Na to, že by se protočil celý pístek se dle mě spoléhat nedá.
Ale teď jak nad tím přemýšlím spíš nechápu, jako, že se to neprotočí zpět, když do toho zatlačí ručka :)
Je to jedna velká záhada tenhle mechanismus.

Nejraději mám subaru. Tam je zadní třmen obyčejný bez těhle vehementů a ruční brzda je realizována samostatně jako bubnová.

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#33 Příspěvek od sr71 »

EKKAR píše:...Že se pøi nìjakým pootoèení zároveò i posunou a o nìco zašprajcujou, což ve výsledku vede k nìjakýmu pøenosu pohybovýho momentu?
to urèitì ne - nemají za co se zašprajcovat

Uživatelský avatar
Pikofarad
Příspěvky: 1218
Registrován: 02 pro 2007, 01:00
Bydliště: 742 58

#34 Příspěvek od Pikofarad »

Při stlačování pístů kotoučovek s ABS je třeba povolit odvzdušňovací šroubek aby nedošlo k poškození antibloku.

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#35 Příspěvek od sr71 »

to jsem nikdy neslyšel (což neznamená že to tak nemùže být), ale ta kapalina se pøece pøi zatlaèování pístku tlaèí do nádobky, i když je tam abs nebo ne?

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#36 Příspěvek od Nakadah »

Jo, natlačí se zpět. Ale to není dobrý, protože ta kapaliny kolem pístku v brzdiči není čistá. Je tam často kal a prostě bordel. Takže tohle tlačit zpět do vedení a do jednotky ABS není vůbec dobrý. Proto když měním desky na brzdách, tak povolím šroubek na třmenu a kapalinu odpustím hadičkou pryč když zatlačím pístek zpátky. A vždy je ze startu kalná, špinavá.

Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 402
Registrován: 10 úno 2009, 01:00

#37 Příspěvek od dracekvo »

Já když měním desky, tak rovnou udělám komplet výměnu brzdovky. Stojí pár korun.

Uživatelský avatar
Pikofarad
Příspěvky: 1218
Registrován: 02 pro 2007, 01:00
Bydliště: 742 58

#38 Příspěvek od Pikofarad »

sr71 píše:to jsem nikdy neslyšel
To v servisu asi nebude obvyklá praxe.Zabere to víc času.A výměna brzdovky se taky provádí odsátím nádobky a dolitím nové kapaliny.O výměnách oleje raději nemluvím,co oči nevidí...

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“