Snímač rychlosti a ujetých km na Octavii I
Moderátor: Moderátoři
Snímač rychlosti a ujetých km na Octavii I
Zdravím přispívající. Kolegovi důchodci to neměří a koupil nový snímač . Pochopitelně opět neměří a "starý" zahodil . Kdo zná elektrickou funci a jak je napájeno a co naměřit ? . I na samotném čidle a na samotném kabelu k němu ? Děkuji
-
- Příspěvky: 2551
- Registrován: 13 zář 2005, 02:00
Ne, koncern má čidlo na výstupním hřídeli špajzky, je tam ozubený kolečko a Naumurův senzor přiblížení, data jdou po CAN-busu, přepočítávací konstanta se zadává pomocí diagnostiky do švába v přístrojovým štítu, aby seděl poměr dělení s obvodem nasazenejch kol. Senzor se bohužel musí konfigurovat přes VAS/NAS diagnostiku, doma v garáži bez znalosti příslušnejch položek v menu auta i patřičnejch hodnot pro tu kterou verzi to nedáš. Na tohle bohužel jedině značkáč nebo aspoň autorizovanej servis, kterej má přístup on-lajn do systému ERWIN, odkud po zadání VINka dostane přesně pro daný auto sestavený zadávací kódy - tady z fóra například Jirka Blecha alias GeorgeB z Koněpůlek-Svítkova...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Sám jseš z vesmíru. Poslední škodifka, která měla mechanickej náhon rychloměru/tachometru, byla felina - všecko co vyjelo z brány fabriky po ní, má jako signál pro tacho elektronicky přenášený impulsy po některý verzi CAN-busu. Počínaje právě jedničkovou ochcáfkou v roce 1996, přes fábuli - 1998, superb - 2001, roomster - 2006, yeti - 2009 atd atd až po všecky dnešní kokodáqy, enyjáqy a další sráčqy.Milan_F píše:Píše ...Octavii I. Tahle vesmírná technologie v ní ještě nebude.EKKAR píše:...
Bořku, není tam "jen cífka s magnetem", je tam opravdu elektronický čidlo, který snímá přiblížení "zubu" na takovým kotoučku, umístěným uvnitř špajzky, aby to jo bylo chráněný před okolím. Je to tak dělaný i z důvodu, aby to nešlo jednoduše oyebávat jako způsob zamezení podvodům s kilometrickým nájezdem při prodeji.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Nepíšeš motorizaci a rok, ale je to u všech podobné. Kdyby šlo zkusit jestli z toho aspoň lezou nějaké pulzy. Pokud to je čidlo G 22 tak 1 - + černo/zelená 1mm², 2 - pulzy zelená 0,5mm², 3 - kostra hnědá 0,5mm². Na konektoru T14b který je 14ti polový černý a je v motorovém prostoru vpředu vlevo, na pinu 2 je kostra která vede za přístrojovku, na pinu 3 jsou pulzy z čidla a je zmenšený průřez na 0,35mm² stejné barvy. Pulzy jdou do přístrojovky na modrý 32 pinový konektor palubky a pin 28.
To se ale nedá takhle od boku pálit, že posílá po CAN-busu. Některý O1 měli CANový budíky, a některý ne.EKKAR píše:Ne, koncern má čidlo na výstupním hřídeli špajzky, je tam ozubený kolečko a Naumurův senzor přiblížení, data jdou po CAN-busu,
BOBOBO: Tyhle budíky trpěli na studeňáky. Bylo by dobrý je vyndat a propájet piny na konektorech na DPS. Budíky se musí pak celý rozebrat, aby jsi se dostal tam, kam potřebuješ. Myslím, že to byl modrý konektor.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Snimač na prevodovke má 3 kontakty. V štekri musíš namerat na jednom vodiči -12V . Na druhom +12V(pri zapnutom zapalovaní,je to zo svorky 15).Tretí vodič vedie na modrý šteker na budíkoch .pozicia na štekri je č.28.(tento vodič prenáša jednoduchý 12V puls). Stačí prepipat. Samotná kontrola rychlomeru v budikoch je jednoduchá cez VAG-akčné členy.