Jak uskladnit motor z auta?

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
usporka
Příspěvky: 87
Registrován: 29 lis 2010, 01:00

Jak uskladnit motor z auta?

#1 Příspěvek od usporka »

Předem se omlouvám za dotaz mimo obor, ale nachází se zde hodně zkušených lidí a o zkušenost mi právě jde.
V horizontu cca 14 dnů budu měnit motor v autě, a ten který z auta vytáhnu bych potřeboval uložit tak aby dlouhodobým skladováním nedošlo k jeho poškození. Jde mi především o palivovou soustavu - možný rozklad BIO složky v naftě. Jedná z možností která mě napadla je nechat motor jet na čistý petrolej (petrolej je dlouhodobě stabilní), anebo na naftu bez BIO složky která jde sehnat na některých ČS (tady musím opravdu jim věřit že je bez BIO). Tím by se dostala do celé palivové soustavy a nehorzila by koroze čerpadla nebo vstřikovačů. Jinak samozřejmě zahřeju na provozní teplotu ať nehrozí kondenzace par ve válcích a vypustím olej a chladící kapalinu. Uložen bude v suché řadové garáži.
Jedná se o motor 2.0 HDI 66kW (RHY)
Máte někdo podobnou žkusenost nebo nápad, každopadně za jakékoliv navedení předem děkuji.

Uživatelský avatar
vrky
Příspěvky: 1738
Registrován: 28 lis 2004, 01:00
Bydliště: pod Black Mount

#2 Příspěvek od vrky »

Na jak dlouho bude uskladněn? Myslím že i NZety na vojně se jednou za čas protáčely.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#3 Příspěvek od Sandal »

Před vyndánim motoru bych ho nechal nažrat petroleje, jak píšeš, akorát bych nevypouštěl fridex a ani olej. Chladící okruh bych zapezpečil proti úniku nemrzky. Motor bez fridexu bude uvnitř rezavět. V suchu vydží ten motor leta. Možná bych ještě po vyndání motoru propláchnul tim petrolejem ložisko turba, aby hřídel nezatuhla. Jen tak ze zvědavosti, proč ho měníš? RHY je zrovna povedenej bezproblémovej motor. Takovej slaboučkej ingot, dělanej na výdrž.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
jjilek
Příspěvky: 3808
Registrován: 29 bře 2009, 01:00
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od jjilek »

Kdysi na vojně jsme motory v zálohách utěsňovali proti vniknutí vlhkosti přes sací a výfukové potrubí. Také se doporučovalo do válců vstříknout trochu oleje a motor protočit (ne startovat), aby se olej rozprostřel po stěnách válců a mezi kroužky.
Tanky byly uskladněny v zavařeném polyetylénu, uvnitř s dávkou silikagelu. :D

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#5 Příspěvek od Crifodo »

Petrolej, v původním slova významu, klasický smrdutý, se ještě někde dá sehnat?

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#6 Příspěvek od pepik9 »

Chladící kapaliny mívají udávanou životnost 5 let, pokud se nemění, po letech začínají vyžírat kovy a speciálně hliník.
Motor se obvykle mění, pokud je nadměrně opotřebenej. Pak nebývá důvod ho konzervovat. Pokud by se měla dělat generálka,potom ji udělat hned a zakonzervovat důkladněji. Jenže po letech už nemusí být auto, do kterého ten motor dát.

Uživatelský avatar
usporka
Příspěvky: 87
Registrován: 29 lis 2010, 01:00

#7 Příspěvek od usporka »

Motor začal žrát olej, nejspíš přes vadné těsnění pod hlavou. V současné době je časové výhodnější dam dát jiný motor. Až bude více času (v zimě) tak to hodlám otevřít a podívat se na to. Jenže je to pouze plán, takže se připravuji že to může být až ta další (nebo ještě další) zima. Tento motor máme ve více autech takže ho chci zachovat, má najeto pouhých 130 tkm.

Petrolej "v klasické formě" asi hodně těžko, zkrátka na co by v dnešní době byl? Na svícení se používá lampový olej, na mytí a odmaštování se do mycích stolů výrobcém dodávané náplně a na detekcí mikroúniku detekční kapaliny. Vesměs jsou to všechno kapaliny na bází petroleje ale značně modifikovány pro konkrétní použití.

Já mám k dispozici letecký petrolej (JET-A1), takže použiji ten.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#8 Příspěvek od Sandal »

Jasný. Tak hlavně až budeš motor rozebírat, tak aby ti šly vytahat vstřiky. Radši bych je občas taky prolil, ikdyž je to takový sporný. Když si vstřik vzpomene že nepůjde tak nepůjde. Takhle mi tady leží v rohu dílny 2.0 HDi RHT z Peugeota 807(dvanáctiventil Ty máš RHY osmiventil) ze ktereho jsem vstřiky nedostal. Dal se kvůli tomu jinej motor. Někdy se vstřik radši roztrhne vejpůl, někdy ne. Postě je to někdy boj. Ale nechci tě strašit. Někdy udělaj vstřiky "plop" a jsou venku :lol:
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#9 Příspěvek od rezis »

Z vlastní zkušenosti bych ten motor zkusit opravit hned nebo už se k tomu nikdy nevrátíš. Ono pak jak tu psali kluci, rozvoďák je starý, pumpa teče, vstřiky a čerpadlo zatuhlé....
Pokud ho chceš konzervovat tak bych mu dal nažrat nějaké nafty bez bio. Třeba z toho EO - (bratr to lije do traktoru který jezdí jen v sezóně a ok)
S tím těsněním pod hlavou nevím... nevím jak by se tam tratil olej - jedině do vody, ale to bys naopak měl i vodu v oleji. Spíš to půjde kolem ventilových dříků nebo něco takového.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Hubert_79 »

Tak. Jestli to žere olej, tak jsou podezřelými ventily a pístní kroužky. Pojem "žere" chápu tak, že to nechčije ven z motoru.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
usporka
Příspěvky: 87
Registrován: 29 lis 2010, 01:00

#11 Příspěvek od usporka »

Projevy vadného těsnění pod hlavou můžou být různe, je na konstalaci hvězd odkud kam se udělá "cestička". Olej jde pod docela slušným tlakem do hlavy kde maže vačku a hydroštely, v případě že je zrovna olejový kanál blízka válce může miznout do spalování. Sám jsem tento případ již řešil. Kolegovi zase pomaličku mizla chladíci kapalina. Ale toto jsou opravdu "špeky" s kterými se ani zkušení automechanici občas nepotkají. Obligátní a nejčastěji je samozřejmě olej ve vodě nebo naopak (záleží co má větší tlak v daném motoru a koho co přetlačí).
Samozřejmě že když už budu sundávat hlavu, tak se dají nové gufera na dříky ventilu, tak samo určitě nebudu dávat zpátky puvodní rozvodou sadu.
Zkrátka vím že hlava musí dolů, a je časově pro mě výhodnější teď vyměnit celý motor, a s tím co vytáhnu si hrát až budu mít na to čas.

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“