řemínky do tape deck Sony

Opravy a závady na MG, RMGF, CD, zesilovačů, receiverů, reprosoustav

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
juca
Příspěvky: 848
Registrován: 05 čer 2006, 02:00
Bydliště: slovakia

#16 Příspěvek od juca »

rbbw ďakujem, objednám.
juca

Uživatelský avatar
Monogatari
Příspěvky: 100
Registrován: 03 pro 2017, 01:00
Bydliště: Holešov

#17 Příspěvek od Monogatari »

Helkon jo? Jednou jsem tam koupil řemínky a přišly mi nějaký čínský šmejdy. AME a Ivičič jsou záruka kvality, nakupuju tam dlouhodobě.

Uživatelský avatar
judeware
Příspěvky: 1085
Registrován: 04 srp 2009, 02:00
Bydliště: okres Písek

#18 Příspěvek od judeware »

...chtěl bych si opravit tape decky Sony TC-K461S ale nevím přesné rozměry řemínků...
Taky mě to čeká. AME má rozměrově nejbližší ideálu tyto:
řemen 22,5 - 1,3 mm čtvercový
řemen 67,2 - 0,5 - 4,0 mm plochý
řemen 64,5 - 0,5 - 4,5 mm plochý

Váhám, který z těch plochých bude vhodnější.

Mechanika je v divném stavu - torza obou řemenů jsou rozteklá, že vypadají, jak vazelína. Viděl někdo něco podobného? 8O

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#19 Příspěvek od rnbw »

Ano, niektore gumicky sa roztecu. Radost cistit.

Ked neviem presne rozmery, kupim najblizsie a vyskusam. Najprv vacsi a ked je prilis volny, tak mensi.

Uživatelský avatar
VASEK_W
Příspěvky: 651
Registrován: 11 pro 2017, 01:00
Bydliště: Pelhřimov

#20 Příspěvek od VASEK_W »

Ahoj Petře,
to je normální stav se kterým mi kamarádi noseji jejich "verky" na opravu.
Řemen tak změkne, že se přetrhne a následně namotá na řemeničku jako slabší, a pěkně se to spojí do sebe. Dostávám to odsud nahrubo šroubováčky s plochým ostřím, následně vatičkou namočenou izopropylem až do úplněho vyčištění.
Někdy po přetržení řemínek jen spadne na dno přístroje, a to je výhra. Řemeničky se jen lehce očistí, ale ten zbytek se musí sebrat velmi opatrně, jinak se rozmaže po celém dnu jako med :-(

Vašek

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#21 Příspěvek od Celeron »

Řemínky kupuju jenom v AME. Mnohdy jsou kvalitnější, než co byl originál. Tčeba v minivěži Philips se originál vytahal a popraskal za 5 let ale ten mazlák neudělal. Nyní tam je řemínek z AME skoro 10 let a kazeťák stále všechny posuvy v cajku.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#22 Příspěvek od rnbw »

Vsetko zalezi od materialu gumy. Niektore sa rozsypu na kusky, ine sa roztecu, niektore len vytahaju.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#23 Příspěvek od Celeron »

Ono to dnes většinou ani není guma. Vulkanizace pravý gumy trvá až desítky ninut a to je z hlediska výroby nežádoucí. Tak to matlaj z různých flexoplastů, ty se stříknou do formy a za chvilku to vychladlý rvou ven.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
lubos1961
Příspěvky: 324
Registrován: 20 črc 2010, 02:00
Bydliště: Nový Jičín

#24 Příspěvek od lubos1961 »

judeware píše: torza obou řemenů jsou rozteklá, že vypadají, jak vazelína. Viděl někdo něco podobného?
Přesně takový maglajs jsem měl v Soňáckém TC - W290 - všechny převodové kolečka kde měly být gumičky zbyla jenom mazlavá hmota která nešla pořádně ničím odstranit. Černá na všecho výborně lepivá polotekutá hmota.

Uživatelský avatar
judeware
Příspěvky: 1085
Registrován: 04 srp 2009, 02:00
Bydliště: okres Písek

#25 Příspěvek od judeware »

Mechaniku jsem vytáhl, takže to bude lehčí, než to zkraje vypadalo. Ovšem vlaštovčí svinec na voze je proti tomuto pořád švanda. :(

Zbytek vypadá solidně, mírný nadstandard (japonská komerce z půli 90. let). Jednostranná deska, jejíž cín se leskne, jako by byl pájený včera. Jemný kalafunový film po celé ploše... Konzervační záměr, nebo jen důsledek nemytosti po protažení strojním pájením? V podobném duchu vyhlížely desky ve VCR Panasonic. Deska označená sekcemi. Ve zdroji nejsou stabilizátory, ale zenerkové tranzistory - to byla tehdejší móda? :?: Přehrávače CD to mívaly taky tak. Pouze MCU CXP82612 je zdola. Shora samá nečajna (doufám), ne jako dnes. Mits. 5218, JRC 4558, CMOS Motorola, CXA1563, CXA1417, CXA1579 (pochopitelně Sony). C Rubycon, Nichicon, Marcon, Elna a něco, co vypadá jako Nippon Chemicon, se zkratkou SME vpravo od loga bez nápisu.

Po rekultivaci mechaniky by to mohlo normalizovanou dobu vydržet. 8-)

Hromadím podobné stroje pro lepší přednes audia a pro dolování dat z uleželých kazet osmibitových domácích počítačů v čele s tím nejmilejším a nejsympatičtějším. :)
Naposledy upravil(a) judeware dne 05 črc 2023, 16:51, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#26 Příspěvek od xsc »

I nečínský kondenzátory měly svý problémy. Zrovna Sony na začátku 90. let použila sérii (nevím od koho), která byla dost mizerná. Netěsnily, elektrolyt vytekl na desku a rozežíral jí. Ale toho si všimneš...

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#27 Příspěvek od rnbw »

Tieto jednostranne dosky s mnozstvom prepojok japonci pouzivaju dodnes (napr. v zdrojoch).

Elyty ELNA som videl vytecene viackrat. Ale aj Nippon LXF a Nichicon RZ (v starom scanneri Canon).

Uživatelský avatar
judeware
Příspěvky: 1085
Registrován: 04 srp 2009, 02:00
Bydliště: okres Písek

#28 Příspěvek od judeware »

Sony TC-K461S, něco málo o servisu...

[1] Takhle nechutně to vypadalo...
[2] Plastový nosič jsem bral uchošťourem namočeným v lihu, následně nechal válet hodinu v mydlinách. Hlavní motor měl svinec na řemenici (zabral líh, uchošťour, párátko, dvounulkový papír), jeho "protikus" (setrvačník) viz další foto; pomocný motor jsem drbal stejným způsobem, jeho protikus (malá kladka vpravo nahoře) téžžž, ovšem to to trvalo!
Jaký účel má ta sestava na menším z motorů? Na křídeli je kladka, potom plast do Y, potom malé ozubené kolečko a k němu přiléhá druhé kolečko nesené tím Y, jedno kolečko defacto obíhá druhé. Je to něco pro autostop/FWD&REW/funkci mechaniky soft touch obecně? Mechanismus soft touch je stejný, jako u Asahi RD-830 -> hlavy vyjíždí díky nosnému plechu , kterým hejbá "něcojakovačka" (velké ozubené kolo, poháněné ve vhodném okamžiku hřídelkou od setrvačníku).
[3] Co kde odpadlo, jsem bral uchošťourem (s rizkem, že to spletu s regulérním mazivem), plášť setrvačníku párátkem, uchošťourem namočeným v lihu a na závěr odmašťoval perchlorem.
[4] Desku jsem vydrbal ředidlem C6000, DPS je jak nový. Popisy spínačů:
• REC. A - blokování nahrávání
• 70U - detekce kazety type II
• HALF - funkci jsem nepochopil :?:
• METAL - detekce kazety type IV (nikdy jsem ji v ruce nedržel) :oops:
• STOP/SW - "detekce stavu" mechaniky
• IC8 - odrazový optočlen pro zjištění vložení kazety :?:

Řekl bych, že u vývoje Japonci docela přemýšleli. :) Jak zařídit, aby se to při osazování novými řemínky nepošpinilo, abych u toho nechytil nerva? Začal bych navlíknutím plocháče na setrvačník a po našponování bych druhý "konec" řemenu dočasně odložil na tři vysoké kulatiny vpravo. Na plastovém nosiči motorů je to řešené podobně (v malém). Jinak si neumím představit, že obě části sesadím bezbordelně.
Přílohy
Deska s detekčními spínači
Deska s detekčními spínači
Vyčištěný setrvačník a plechové těleso mechaniky
Vyčištěný setrvačník a plechové těleso mechaniky
Vyčištěný nosič motorů a DPS, motory, kladka (vpravo nahoře)
Vyčištěný nosič motorů a DPS, motory, kladka (vpravo nahoře)
Část svinčíku z řemenů
Část svinčíku z řemenů
Naposledy upravil(a) judeware dne 09 črc 2023, 19:47, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
PotPalo
Příspěvky: 4565
Registrován: 13 kvě 2009, 02:00
Bydliště: BA-Petržalka :(
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od PotPalo »

To ozubené koliesko na oske motorčeku nieje puknuté? Aby neprešmykovalo... Myslím že táto zostava je pre voľbu funkcie mechaniky, je to v podstate taká elektronická prevodovka. Tak to potom pošťuchaj či ide FF, REW, PLAY, a akákoľvek kombinácia z niečoho na niečo iné. Tiež to môže mať niečo dočinenia s koncom pretáčania, ale to bola iná mechanika.

Pri SONY som mal takú závadu, že všetko fungovalo, ale namiesto pretáčania doľava to pretáčalo doprava. Ale to bola iná mechanika, bol tam unavený jeden plastový kus.
Zlu sa neustupuje, proti zlu sa bojuje.

Uživatelský avatar
judeware
Příspěvky: 1085
Registrován: 04 srp 2009, 02:00
Bydliště: okres Písek

#30 Příspěvek od judeware »

Čekám na řemínky, takže stav koleček se hukáže až za pár dní...

A že jsem tak smělý - jak to, že se dnes u malé spotřebky dává přednost neoddělitelným šňůrám? Mě přijde odejmutelná mnohem praktičtější (a nejde jen o "ekologii"). Vidlice na panel (dvoupólová, do tvaru ∞) překáží při skladování a transportu určitě míň, než šňůra namotaná na přístroj. Digipal 2 to tak měl, nové boxy defacto nikdy.

Do servisovaného decku bych si rád dal něco viz foto. V horní části je torzo šňůry (asi se líbila římských spoluobčanům), pod tím je ta panelovka. Než abych páčil kontakty ze soňáckého konektoru (ke spojení s malou DPS na trafu), raději bych na ten kablík připájel (a izolaci zafoukal) níže zobrazenou panelovou vidlici.

• Není to proti nějakému EUbontónu?
• Dá se onen díl běžně sehnat? Ani netuším, z jakého vraku ho mám.
Přílohy
Torzo šnůry, nadějná náhrada
Torzo šnůry, nadějná náhrada
Naposledy upravil(a) judeware dne 25 črc 2023, 20:44, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět

Zpět na „Audiotechnika“