Kompresor klimatizace
Moderátor: Moderátoři
- Hape
- Příspěvky: 353
- Registrován: 08 úno 2010, 01:00
- Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)
- Kontaktovat uživatele:
Kompresor klimatizace
Zdravím,
mám Dacii Logan MCV (2012) ve které se porouchal kompresor klimatizace a bude nutné jej vyměnit. Specialista na autoklimatizace mi nabízí kompresor za necelých 13 000 Kč. Mně se to zdá moc. Sám jsem se proto poptal u prodejců ND na vozidla a nabídli mi tyto:
Auto Kelly:
Starline (11 119 Kč)
Mahle (19 504 Kč)
Auto Meisner:
Lucas (4 667 Kč)
Nissens (5 880 Kč)
NRF (5 454 Kč)
Podle toho jaký stav kompresoru zjistí opravář, až ho vymontuje, se možná budou muset vyměnit i další komponenty klimy, když budou zanesené otěrem. Proto bych raději koupil některý z těch levnějších od Meisnera, to mi ovšem opravář nedoporučuje. Než se tedy pro některý rozhodnu, chtěl bych znát názor i někoho dalšího. Máte někdo zkušenosti s těmi levnějšími značkami kompresorů? Je jejich kvalita opravdu horší, než u těch dražších?
mám Dacii Logan MCV (2012) ve které se porouchal kompresor klimatizace a bude nutné jej vyměnit. Specialista na autoklimatizace mi nabízí kompresor za necelých 13 000 Kč. Mně se to zdá moc. Sám jsem se proto poptal u prodejců ND na vozidla a nabídli mi tyto:
Auto Kelly:
Starline (11 119 Kč)
Mahle (19 504 Kč)
Auto Meisner:
Lucas (4 667 Kč)
Nissens (5 880 Kč)
NRF (5 454 Kč)
Podle toho jaký stav kompresoru zjistí opravář, až ho vymontuje, se možná budou muset vyměnit i další komponenty klimy, když budou zanesené otěrem. Proto bych raději koupil některý z těch levnějších od Meisnera, to mi ovšem opravář nedoporučuje. Než se tedy pro některý rozhodnu, chtěl bych znát názor i někoho dalšího. Máte někdo zkušenosti s těmi levnějšími značkami kompresorů? Je jejich kvalita opravdu horší, než u těch dražších?
Specialista asi jen čeká, kdo se chytí na jeho speciální ceny.
Pokud máš někoho, kdo ti udělá opravu s vlastními díly, tak se neboj kopmpresoru Nissens. Já mám s nima dobrý zkušenosti. Akorát pokud budou v okruhu piliny, tak se mění i kondenzátor, protože jeho součástí bývá i filtrdehydrátor(ne vždy je součástí), a samozřejmě i nový expanzní ventil. Dělá se proplach, tlaková zkouška, vakuování, plnění...všechno stojí prachy, a pokud ještě uteklo chladivo
Pokud máš někoho, kdo ti udělá opravu s vlastními díly, tak se neboj kopmpresoru Nissens. Já mám s nima dobrý zkušenosti. Akorát pokud budou v okruhu piliny, tak se mění i kondenzátor, protože jeho součástí bývá i filtrdehydrátor(ne vždy je součástí), a samozřejmě i nový expanzní ventil. Dělá se proplach, tlaková zkouška, vakuování, plnění...všechno stojí prachy, a pokud ještě uteklo chladivo
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Jo,jo ten proplach to je vopruz.Kompresor dnes už není tak drahý, záleží kde koupíš.Sandal píše:Specialista asi jen čeká, kdo se chytí na jeho speciální ceny.
Pokud máš někoho, kdo ti udělá opravu s vlastními díly, tak se neboj kopmpresoru Nissens. Já mám s nima dobrý zkušenosti. Akorát pokud budou v okruhu piliny, tak se mění i kondenzátor, protože jeho součástí bývá i filtrdehydrátor(ne vždy je součástí), a samozřejmě i nový expanzní ventil. Dělá se proplach, tlaková zkouška, vakuování, plnění...všechno stojí prachy, a pokud ještě uteklo chladivo
- Hape
- Příspěvky: 353
- Registrován: 08 úno 2010, 01:00
- Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)
- Kontaktovat uživatele:
Děkuju za názory, fotku štítku bohužel neudělám. Kompresor je pořád v autě, ze shora na něj není vidět a ze spodu je plechový kryt pod motorem, takže na něj taky není vidět. Endoskop nemám a demontáž kompresoru nechám až na toho mechanika. On mi tu výměnu udělá i když si koupím kompresor sám, akorát mi ty levnější nedoporučuje, že s nimi nemá dobrou zkušenost a že za něj nebude ručit, což je mi jasný, že záruku ponese prodejce. O případné výměně expanzního ventilu a filtrdehydrátoru mně hned informoval, i o tom, že filtrdehydrátor může být i součástí kondenzátoru, takže by se to měnilo jako komplet. Nákup těchto dílů už bych nechal na něm, podle toho jestli to bude potřeba nebo ne.
Jestli uteklo chladivo netuším, klima začala chladit míň a když jsem k němu přijel na dílnu, tak hned říká co vám to od motoru vychází za zvuk? Po otevření kapoty a vypnutí a zapnutí klimy říká že je v prdeli kompresor, protože ten zvláštní zvuk vydával on.
Doufám, že se oprava vejde do max. 20 000 Kč, víc se mi do toho vrážet nechce, zas tak často klimu nevyužívám. A aby ta klima pak nebyla dražší, než celý auto.
Jestli uteklo chladivo netuším, klima začala chladit míň a když jsem k němu přijel na dílnu, tak hned říká co vám to od motoru vychází za zvuk? Po otevření kapoty a vypnutí a zapnutí klimy říká že je v prdeli kompresor, protože ten zvláštní zvuk vydával on.
Doufám, že se oprava vejde do max. 20 000 Kč, víc se mi do toho vrážet nechce, zas tak často klimu nevyužívám. A aby ta klima pak nebyla dražší, než celý auto.
- vasekpetr1
- Příspěvky: 802
- Registrován: 20 čer 2005, 02:00
- Bydliště: Hospoda u Třebíče
- Hape
- Příspěvky: 353
- Registrován: 08 úno 2010, 01:00
- Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)
- Kontaktovat uživatele:
Jestli ten dotaz byl na mně, tak já sem těm dvěma prodejcům poslal poptávku ve které sem uvedl do jakého auta ten kompresor chci (značku, palivo , obsah a výkon motoru a VIN) a oni mi poslali výše uvedený výběr kompresorů.BOBOBO píše:...Pod jakým názvem-kodem to hledáš ?
Ten NISSENS 89148 je přesně ten co mi v nabídce poslali od Auto Meisner a pomalu se k němu přikláním. Jak píše p32, je za dobrou cenu a když by náhodou nepasoval, tak ho ve 14 denní lhůtě vrátím.
Pro p32: Do té motorizace ses trefil přesně, opravdu jeto 1,5 dCi 55Kw
Tak ono kdyz by se to vzalo poctive, tak by se klima mela servisovat co rok. Co rok menit dehydrator chladiva. Protoze vodni para umi do systemu difundovat, a u R134a chladiva jaksi negativne reaguje s PAG olejem a to se pak projevi na tom jak umi mazat kompresor. Trocha oleje cirkuluje s chladivem systemem (cca 50g), a zbyvajici vetsinu oleje ma v sobe kompresor (160-250ml).
A ono uprimne, kdo by to asi kazdy rok delal ze. Takze nekdo ma stesti a klima mu vydrzi roky, nez se podela nebo postupne pomalu utece chladivo. A nekdo uz takove stesti nema.
Zmeril ten specialista klimatizak vubec jak aktualne system funguje, jaky jsou tlaky, kolik tlaci kompresor a kolik je v systemu chladiva? A nebo se jen zaposlouchal do zvuku kompresor a vystaci mu jen tvrzeni majitele ze to min chladi? Aby to nebyl problem v elmag spojce a to ze to min chladi bude problem expanzniho ventilu. A nebo to muze byt spojene i s castecnym unikem chladiva.
Po mych zkusenostech ma 9/10 co delaji klimy hlavne udelany skoleni aby meli povoleni na nakup F plynu. Koupime plnicku a uz rozsirujeme byznys. Do roka vam utece chladivo, klima nechladi a ten stejny tvrdi ze by to asi chtelo vymenit hadice nebo kondenzator, ze sice za 30minut mu to pokles tlaku neukazuje, ale ze to bude nejaky pidi unik.
Ano, pidi unik. Netesnici ventilky v plnicich portech LP a HP strany. Clovek odsroubuje cepicku, jen to sykne a vidi bublinky s olejem z ventilku. Nekdy je i ventilek mastny. Dnes sem tohle opet videl znovu, na jednom Dusteru 1.6 77kW. Servis plnil, kontroloval, ale ze by je napadlo vymenit ventilky to ani nahodou. Uz zacinam takove chovani spis pokladat za vytvareni si zakazniku.
Tak at ti to s tou opravou klimy dobre dopadne a netaha z tebe penize jak z oslicka co se otrepe.
A ono uprimne, kdo by to asi kazdy rok delal ze. Takze nekdo ma stesti a klima mu vydrzi roky, nez se podela nebo postupne pomalu utece chladivo. A nekdo uz takove stesti nema.
Zmeril ten specialista klimatizak vubec jak aktualne system funguje, jaky jsou tlaky, kolik tlaci kompresor a kolik je v systemu chladiva? A nebo se jen zaposlouchal do zvuku kompresor a vystaci mu jen tvrzeni majitele ze to min chladi? Aby to nebyl problem v elmag spojce a to ze to min chladi bude problem expanzniho ventilu. A nebo to muze byt spojene i s castecnym unikem chladiva.
Po mych zkusenostech ma 9/10 co delaji klimy hlavne udelany skoleni aby meli povoleni na nakup F plynu. Koupime plnicku a uz rozsirujeme byznys. Do roka vam utece chladivo, klima nechladi a ten stejny tvrdi ze by to asi chtelo vymenit hadice nebo kondenzator, ze sice za 30minut mu to pokles tlaku neukazuje, ale ze to bude nejaky pidi unik.
Ano, pidi unik. Netesnici ventilky v plnicich portech LP a HP strany. Clovek odsroubuje cepicku, jen to sykne a vidi bublinky s olejem z ventilku. Nekdy je i ventilek mastny. Dnes sem tohle opet videl znovu, na jednom Dusteru 1.6 77kW. Servis plnil, kontroloval, ale ze by je napadlo vymenit ventilky to ani nahodou. Uz zacinam takove chovani spis pokladat za vytvareni si zakazniku.
Tak at ti to s tou opravou klimy dobre dopadne a netaha z tebe penize jak z oslicka co se otrepe.
Já teda plním klimatizace jen pro sebe, a hezky "postaru". Vývěva, manometry, odsávačka, automatická váha na chladiva, a sběrná nádoba, detektor úniku. Plničku nemám, protože je mi to takový proti srsti, a na doma to vychází dráž, než jednotlivý komponenty. Plnička je takovej přístroj pro opičky, kde nemusíš o chlazení nic vědět.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Dělám to zrovna tak. Kolikrát i v práci když děláš kombajn má porty nahoře tak to musíš všechno vynosit nahoru ,nebo nějaký stroj v terénu.Sandal píše:Já teda plním klimatizace jen pro sebe, a hezky "postaru". Vývěva, manometry, odsávačka, automatická váha na chladiva, a sběrná nádoba, detektor úniku. Plničku nemám, protože je mi to takový proti srsti, a na doma to vychází dráž, než jednotlivý komponenty. Plnička je takovej přístroj pro opičky, kde nemusíš o chlazení nic vědět.
- Hape
- Příspěvky: 353
- Registrován: 08 úno 2010, 01:00
- Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)
- Kontaktovat uživatele:
Diagnostika klimy proběhla pouze sluchem a pohledem do motorového prostoru, při které sem dvakrát vypl a zapl klimu. Při zapnutí se kompresor pokaždé opravdu ozýval takovým šustivě chrastivým zvukem, což dřív nedělal. A poslední dobou byl taky hlasitěji a po delší dobu od zapnutí kompresoru slyšet sykot chladiva z výparníku. Po konstatování, že je kompresor špatný a že se musí vyměnit, dál nic jiného nezkoumal.Nakadah píše:...Zmeril ten specialista klimatizak vubec jak aktualne system funguje, jaky jsou tlaky, kolik tlaci kompresor a kolik je v systemu chladiva? A nebo se jen zaposlouchal do zvuku kompresor a vystaci mu jen tvrzeni majitele ze to min chladi? Aby to nebyl problem v elmag spojce a to ze to min chladi bude problem expanzniho ventilu. A nebo to muze byt spojene i s castecnym unikem chladiva...
Myslíš, že by se takto projevoval pouze nedostatek chladiva?
O tom, že by se co rok měl měnit dehydrátor sem netušil. To bych ještě bral, pokud by byl samostatný. A co v případě, že je součástí kondenzátoru? Zatím nevím jestli to tak je v mé Dacii, ale to mi přijde finančně dost náročný a plýtvání materiálem, každý rok měnit kondenzátor. Nebo to špatně chápu, že když je součástí kondenzátoru tak není samostatně vyměnitelný?
O tom, že je vlhkost v PAG oleji "velký špatný", jsem něco už kdysi četl. Jestli si to dobře pamatuju, tak vzájemnou reakcí vznikají nějaké látky (kyseliny?), které napadají izolaci vinutí u kompresorů honěných elektromotorem.
U dřívějších chladiv a olejů toto nebezpečí sice nehrozilo, ale pokud už té vlhkosti bylo více mohlo prý docházet k jejímu zamrzání v expanzním ventilu.