dočetl jsem se, že lambda sonda za katalyzátorem by neměla kopírovat průběh z lambda sondy před katalyzátorem. To totiž znamená, že katalyzátor je po srmti. Někde jsem pak ale četl, že by ta druhá kontrolní lambda sonda měla měnit svůj stav s menší amplitudou a s nižší frekvencí, než ta řídící, jinde zase, že by měla mít v podstatě konstantní napětí indikující bohatou směs (žádný zbytkový kyslík) takže napětí 0,8 - 0,9V.
Je to stejné u motorů, co mají dvoustavové lambda sondy i u motorů, co mají jako řídící sondu širokopásmovou lambdu s rozsahem 0 - 5V a dvoustavovou jenom v kontrolní roli?
Viděl jsem, že někteří to řeší zapojením RC článku do cesty signálu kontrolní lambdy sondy, ale přijde mi, že to nemůže fungovat, pokud je pravda to s tím stabilním napětím 0,8 a víc voltu.
V takovým případě by to tam spíš chtělo mít "zdroj", který posune signál lambdy o +0.7V a to, co půjde přes 0.9V by se zase "ořízlo", ale nějaké změny signálu by tam byly, aby to zase nevypadalo moc klidně pro ECU.
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Věděl byste někdo, jak to je?
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)