Auto na blikačkách

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
ZVUK2000
Příspěvky: 3855
Registrován: 22 dub 2012, 02:00
Bydliště: Karvinsko

#61 Příspěvek od ZVUK2000 »

DukeNuke píše:Když si na svém pozemku vyrobíš past na zloděje a on se zraní, budeš souzen. proč to tak je, nemám tušení.
Důvod je úplně jednoduchý. A zloděj v tom nehraje žádnou roli. Paradoxně je to pro tvoji ochranu a okolí. V případě požáru, uniku plynu nebo jiné katastrofy popř. když přijede záchranka nesmí být tyto záchranné složky vystavené ohrožení. Přijely zachraňovat majetek a životy a ne aby tam zemřely..

Uživatelský avatar
PotPalo
Příspěvky: 4565
Registrován: 13 kvě 2009, 02:00
Bydliště: BA-Petržalka :(
Kontaktovat uživatele:

#62 Příspěvek od PotPalo »

Teraz ešte vymyslieť zabezpečenie, ktoré hasič so sekerou prekoná, ale zlodej so sekerou nie. :pako:
Zlu sa neustupuje, proti zlu sa bojuje.

Uživatelský avatar
DukeNuke
Příspěvky: 304
Registrován: 02 dub 2018, 02:00

#63 Příspěvek od DukeNuke »

Tak ať se vrátíme - vidím to jednoduše - za zastavení kde nemáš stát je pokuta až 2.000,-. Ale pokud je to vozidlo překážka v provozu a ty ho neoznačíš, je za to až 2.000,- + dva body. Takže podle mě to někdo někomu poradil, aby nepřišel o body. No a dále je to jednoduché - když může on, tak já taky. Až se z toho stalo to, co je teď. A dokud to pollicie nezačne nekompromisně vybírat, tak to tak bude.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#64 Příspěvek od Hill »

Díky, konečně zase příspěvek k věci.
Doplním jen, že § 26 odst. (3) zákona 361/2000 Sb. v platném znění povoluje při nouzovém stání, kdy vozidlo tvoří překážku na pozemní komunikaci, použití varovek, je-li jimi vozidlo vybaveno, pouze po dobu, než se umístí výstražný trojúhelník. Jen tom případě a během té chvíle se řidič přestupku nedopouští.
Na uvedený paragraf se odvolávají v zákonu i další paragrafy.

Uživatelský avatar
Ruprecht
Příspěvky: 1114
Registrován: 28 zář 2005, 02:00
Bydliště: ZČ + JM

#65 Příspěvek od Ruprecht »

Nevím, jestli je někde jinde nějaké jiné znění § 26 odst. (3) zákona 361/2000 Sb., tady je napsáno "nejméně", takže může blikat i po umístění trojúhelníku (a podle mě je to i žádoucí)
Je-li motorové vozidlo vybaveno výstražným světelným zařízením, musí ho řidič užít nejméně po dobu, než výstražný trojúhelník umístí na vozovce.
Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.

Uživatelský avatar
Valdano
Příspěvky: 695
Registrován: 01 led 2023, 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#66 Příspěvek od Valdano »

§ 26 řeší nouzové stání, ale to není jediná možnost použití výstražných světel. Ta je obecně řešena až v § 31. § 27 pak řeší místa a situace kde a kdy řidiči nesmí zastavit nebo stát. Pokud někdo stojí v místě kde to podle vyhlášky nesmí udělat a nejedná se při tom o situaci nezávislou na vůli řidiče tak se dopouští porušení § 27 bez ohledu na to zda použije výstražná světla či nikoli. Řidič používající v takových případech blikače se v podstatě veřejně doznává k porušení § 27 v tom smyslu, že jím odstavené vozidlo považuje za natolik nebezpečné, že to dává najevo tím zapnutím blikačů dle § 31. Policie by takové projevy sebeoznačování se za viníka tedy měla přednostně vyslyšet a udělovat častěji pokuty. Pokuty udělené státní policii jdou do státního rozpočtu. Aspoň se tím trošku sníží ty díry v rozpočtu. Pokud za to udělí pokutu městský strážník tak do jde zas do kasy města, ale i tam uvítají přínos do místního rozpočtu. :D

Když dostanou jen pokutu tak to pro mnoho řidičů není tak výchovné jako když jim odtáhnou auto. To může být pro mnoho řidičů větší trest než samotná pokuta. V místech kde se to děje nejčastěji by to tedy chtělo rychlé akce při nichž by měla policie k dispozici na zavolaní rychle smluvené odtahové vozidlo a jakmile by řidič opustil vozidlo na blikačkách tak by stačilo kdyby zavolal městský strážník na pochůzce a pak by vozidlo dočasně znehybnil botičkou do příjezdu odtahovky a poté co nejdříve nechal odtáhnout na smluvené odtahové parkoviště kde by si pak řidič kromě pokuty připlatil i za odtažení vozidla. Ono by si pak spousta lidí rozmyslela nejen parkovat kde nemají, ale i zapínat při tom ještě navíc blikačky. :twisted:

Zdroj: Silniční zákon (aktualizované znění)
§ 2

Vymezení základních pojmů


n) stát znamená uvést vozidlo do klidu nad dobu dovolenou pro zastavení,

o) zastavit znamená uvést vozidlo do klidu na dobu nezbytně nutnou k neprodlenému nastoupení nebo vystoupení přepravovaných osob anebo k neprodlenému naložení nebo složení nákladu,

p) zastavit vozidlo znamená přerušit jízdu z důvodu nezávislého na vůli řidiče,


Zastavení a stání

§ 25


(3) Při stání musí zůstat volný alespoň jeden jízdní pruh široký nejméně 3 m pro každý směr jízdy; při zastavení musí zůstat volný alespoň jeden jízdní pruh široký nejméně 3 m pro oba směry jízdy.

(4) Při zastavení a stání nesmí řidič znemožnit ostatním řidičům vyjetí z řady stojících vozidel. Při zastavení a stání vedle vozidla s označením "Označení vozidla přepravujícího osobu těžce pohybově postiženou" musí ponechat boční odstup nejméně 1,2 m.

(5) Zajíždí-li řidič za účelem zastavení nebo stání k okraji pozemní komunikace nebo k chodníku, musí dávat znamení o změně směru jízdy.

(6) Řidič vozidla, které zastavilo nebo stálo a opět vyjíždí od okraje pozemní komunikace nebo od chodníku, musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích. Řidiči autobusu hromadné dopravy osob nebo trolejbusu musí v obci řidiči ostatních vozidel umožnit vyjetí ze zastávky nebo ze zastávkového pruhu, a to snížením rychlosti jízdy, popřípadě i zastavením vozidla; řidič autobusu nebo trolejbusu přitom nesmí ohrozit zejména řidiče vozidel jedoucích stejným směrem.


§ 27

(1) Řidič nesmí zastavit a stát


a) v nepřehledné zatáčce a v její těsné blízkosti,

b) před nepřehledným vrcholem stoupání pozemní komunikace, na něm a za ním,

c) na přechodu pro chodce nebo na přejezdu pro cyklisty a ve vzdálenosti kratší než 5 m před nimi,

d) na křižovatce a ve vzdálenosti kratší než 5 m před hranicí křižovatky a 5 m za ní; tento zákaz neplatí v obci na křižovatce tvaru "T" na protější straně vyúsťující pozemní komunikace,

e) v připojovacím nebo odbočovacím pruhu,

f) u zastávky tramvaje, autobusu nebo trolejbusu bez nástupního ostrůvku v úseku, který začíná dopravní značkou "Zastávka autobusu", "Zastávka tramvaje" nebo "Zastávka trolejbusu" a končí ve vzdálenosti 5 m za označníkem zastávky, a tam, kde taková dopravní značka není, ve vzdálenosti kratší než 30 m před a 5 m za označníkem zastávky; je-li prostor zastávky vyznačen vodorovnou dopravní značkou "Zastávka autobusu nebo trolejbusu" nebo "Zastávka tramvaje", platí tento zákaz jen pro vyznačený prostor,

g) na železničním přejezdu, v podjezdu a v tunelu a ve vzdálenosti kratší než 15 m před nimi a za nimi,

h) v místě, kde by vozidlo zakrývalo svislou dopravní značku nebo vodorovnou dopravní značku "Směrové šipky" nebo "Nápis na vozovce",

i) ve vyhrazeném jízdním pruhu a jízdním pruhu pro cyklisty,

j) v jízdních pruzích vyznačených na vozovce mimo pravého jízdního pruhu,

k) ve vzdálenosti kratší než 5 m od začátku a konce vodorovné dopravní značky "Podélná čára souvislá" nebo nástupního ostrůvku tam, kde by mezi touto dopravní značkou nebo nástupním ostrůvkem a vozidlem nezůstal volný alespoň jeden jízdní pruh široký nejméně 3 m,

l) na mostě,

m) v tunelu; to neplatí v případě nouzového stání na místě označeném dopravní značkou "Nouzové stání"; v případě nouzového stání musí řidič vypnout motor,

n) před vjezdem na pozemní komunikaci z polní nebo lesní cesty nebo z místa ležícího mimo pozemní komunikaci,

o) na vyhrazeném parkovišti, nejde-li o vozidlo, pro které je parkoviště vyhrazeno; to neplatí, jde-li o zastavení a stání, které nepřekročí dobu tří minut a které neohrozí ani neomezí ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích, popřípadě neomezí řidiče vozidel, pro něž je parkoviště vyhrazeno,

p) na tramvajovém pásu,

r) na silniční vegetaci, pokud to není povoleno místní úpravou provozu na pozemní komunikaci,

s) na jiných místech, kde by tím byla ohrožena bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, zejména jízda ostatních vozidel.

(2) V době od 5.00 do 19.00 hodin je zakázáno stání tam, kde by nezůstal mezi vozidlem a nejbližší tramvajovou kolejnicí volný jízdní pruh široký nejméně 3,5 m.

(3) Na silnicích I. třídy a za snížené viditelnosti i na silnicích II. a III. třídy1) je mimo obec zakázáno zastavení a stání jinde než na místech označených dopravní značkou jako parkoviště.

(4) Na dopravním okruhu označeném dopravní značkou "Okruh" nebo "Změna směru okruhu" je zakázáno stání.

(5) O odstranění vozidla, které neoprávněně stojí na vyhrazeném parkovišti, rozhodne policista nebo strážník obecní policie; vozidlo se odstraní na náklad jeho provozovatele.

(6) Zákaz zastavení a stání podle odstavce 1 neplatí pro řidiče vozidel bezpečnostních sborů, ozbrojených sil a vojenského zpravodajství při plnění služebních povinností, řidiče vozidla obecní policie při výkonu její působnosti a řidiče vozidel jednotek požární ochrany, zdravotnické záchranné služby a Horské služby při řešení mimořádných událostí. Řidič tohoto vozidla je při zastavení a stání povinen učinit opatření nezbytná k tomu, aby neohrozil bezpečnost a plynulost provozu na pozemních komunikacích nebo aby takové ohrožení co nejvíce zmírnil.


§ 26

(1) Otevírat dveře nebo boční stěny vozidla, jakož i nastupovat do vozidla nebo vystupovat z něho se smí jen tehdy, není-li tím ohrožena bezpečnost nastupujících nebo vystupujících osob ani jiných účastníků provozu na pozemních komunikacích.

(2) Řidič, který se hodlá vzdálit od vozidla tak, že nemůže v případě potřeby okamžitě zasáhnout, musí učinit taková opatření, aby vozidlo nemohlo ohrozit bezpečnost provozu na pozemních komunikacích a nemohla je neoprávněně užít jiná osoba. Je-li vozidlo povinně vybaveno zařízením proti neoprávněnému použití musí je řidič užít. Řidič motorového vozidla nebo jízdní soupravy povinně vybavených zakládacími klíny jich musí užít, je-li třeba zajistit vozidlo nebo soupravu proti pohybu.

(3) Řidič motorového vozidla, které je povinně vybaveno přenosným výstražným trojúhelníkem, musí tohoto trojúhelníku užít po dobu nouzového stání, například při přerušení jízdy pro závadu na vozidle nebo nákladu, v důsledku dopravní nehody nebo pro náhlou nevolnost, jestliže takové vozidlo tvoří překážku provozu na pozemních komunikacích. Trojúhelník musí umístit na okraj vozovky tak, aby byl pro přijíždějící řidiče včas a zřetelně viditelný, a to ve vzdálenosti nejméně 50 m, na dálnici nejméně 100 m za vozidlem. V obci může být tato vzdálenost, vyžadují-li to okolnosti, kratší. Je-li motorové vozidlo vybaveno výstražným světelným zařízením, musí ho řidič užít nejméně po dobu, než výstražný trojúhelník umístí na vozovce.


§ 31

Výstražná znamení


(1) Je-li to nutné k odvrácení hrozícího nebezpečí, dává řidič zvukové výstražné znamení. Mimo obec může řidič dávat zvukové výstražné znamení i tehdy, je-li to nutné k upozornění řidiče předjížděného vozidla.

(2) Místo zvukového výstražného znamení smí řidič dávat světelné výstražné znamení krátkým přerušovaným rozsvícením dálkového světla nebo přepínáním potkávacích a dálkových světel; k upozornění řidiče předjížděného vozidla je smí dávat i v obci.

(3) Je-li nutné upozornit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích na hrozící nebezpečí, zejména v případech, kdy je nutné náhle snížit rychlost jízdy nebo zastavit vozidlo, dává řidič světelné výstražné znamení zapnutím výstražného světelného zařízení.

(4) Výstražné znamení se užívá jen po dobu nezbytně nutnou.

Uživatelský avatar
DukeNuke
Příspěvky: 304
Registrován: 02 dub 2018, 02:00

#67 Příspěvek od DukeNuke »

Valdano píše: ...Pokud někdo stojí v místě kde to podle vyhlášky nesmí udělat a nejedná se při tom o situaci nezávislou na vůli řidiče tak se dopouští porušení § 27 ...
Zajímalo by mě, proč cituješ paragrafy ze zákona, když v textu píšeš o vyhlášce?

Uživatelský avatar
Cust
Příspěvky: 5553
Registrován: 17 led 2007, 01:00
Bydliště: Husinec-Řež

#68 Příspěvek od Cust »

Hill píše:Díky, konečně zase příspěvek k věci.
Doplním jen, že § 26 odst. (3) zákona 361/2000 Sb. v platném znění povoluje při nouzovém stání, kdy vozidlo tvoří překážku na pozemní komunikaci, použití varovek, je-li jimi vozidlo vybaveno, pouze po dobu, než se umístí výstražný trojúhelník. Jen tom případě a během té chvíle se řidič přestupku nedopouští.
Na uvedený paragraf se odvolávají v zákonu i další paragrafy.
Já si to pamatuju taky takhle, možná se to někdy upravovalo... U té sbírky zákonů je psáno verze 56.

Uživatelský avatar
Ruprecht
Příspěvky: 1114
Registrován: 28 zář 2005, 02:00
Bydliště: ZČ + JM

#69 Příspěvek od Ruprecht »

Tak to já nevím, co a jak si pamatujete :wink: Už ve znění "0" (původní zákon 361/2000) je tam furt to samé:
"blikat nejméně po dobu než umístí trojúhelník", stejně tak ve vyhl. 99/1989

Jen jestli vy nejste trochu pozadu, ve vyhlášce 100/1975 § 20 odst. (5) se psalo
Je-li motorové vozidlo vybaveno zvláštním zařízením umožňujícím výstražnou funkci směrových světel, je řidič povinen ho užít po dobu, než trojúhelník nebo zařízení umístí na vozovce.
Ale ta neplatí už 33 let :lol: A ani tam není zákaz blikání s umístěným trojúhelníkem, je tam povinnost blikat dokud se neumístí trojúhleník, poté je blikání na libovůli každého soudruha.
Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#70 Příspěvek od Hill »

Dobře, tak či tak se to ale týká nouzového zastavení a stání, nezávislého na vůli řidiče.
Diskuse ale začala především kvůli tomu, že těch blikaček se zneužívá obecně při zastavení i stání, kterým řidič úmyslně vytvoří překážku na komunikaci. To zákon nepřipouští.
A, když už jsme tu sáhli do předcházejících předpisů, tak ještě osmdesátka netrvala na trojúhelníku, mohl být nahrazený pomalu blikajícím oranžovým světlem. V tehdejším vozovém parku měly převahu modely, které varovným blikačem vybavené nebyly, tak se prodávala víceúčelová baterka (výr. Mechanika Praha) na 2 buřty typu D, s reflektorem a Fresnellovou čočkou, na kterou se dal nasadit oranžový filtr. Dala se použít jako normální baterka i jako blikač.
Jestli vydržela s tehdejšími monočlánky (zejména po tak půlročním ležení v autě) nejméně 6 hodin blikat, netuším, nikdy jsem to nezkusil.
Ale už tehdy se jednalo o nouzové stání, kdy řidič proti své vůli musel zastavit vozidlo a vytvořit tak překážku v provozu.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#71 Příspěvek od EKKAR »

Ruprecht píše:Tak to já nevím, co a jak si pamatujete :wink: Už ve znění "0" (původní zákon 361/2000) je tam furt to samé:
"blikat nejméně po dobu než umístí trojúhelník", stejně tak ve vyhl. 99/1989

Jen jestli vy nejste trochu pozadu, ve vyhlášce 100/1975 § 20 odst. (5) se psalo
Je-li motorové vozidlo vybaveno zvláštním zařízením umožňujícím výstražnou funkci směrových světel, je řidič povinen ho užít po dobu, než trojúhelník nebo zařízení umístí na vozovce.
Ale ta neplatí už 33 let :lol: A ani tam není zákaz blikání s umístěným trojúhelníkem, je tam povinnost blikat dokud se neumístí trojúhleník, poté je blikání na libovůli každého soudruha.
Vyhlášku č.100/1975Sb zneplatnila právě vyhláška č.99/1989Sb, takže "stovka" skutečne neplatí už víc jak 30let. Po "devětadevadesátce" pak už byl zákon č.361. V autoškole se klidně dalo učit podle "stovky" i po roce 1989, protože se významem a ustanoveníma prakticky nelišily, šlo v podstatě jen o vypuštění komančovskejch slovních spojení a výrazů a jejich nahrazení "demokratickou formulací".
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Yarda1
Příspěvky: 2372
Registrován: 11 úno 2009, 01:00

#72 Příspěvek od Yarda1 »

Vybavila se mi hra (vysílala ji televize), snad se jmenovala "Golem" podle hry V & W, bylo to v době, kdy platila vyhláška 80 v silničním provozu.
V té hře císař vydal vyhlášku:
"Vyhláška osmdesát: Po Praze rozmístit různá znamení tajuplná aby mátla kupce co by přijeli do města, aby bloudili ulicemi a od místních obyvatel ožebračováni býti mohli..."
Nebo tak nějak, už je to dávno, přesně si to nepamatuji.
:D
Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#73 Příspěvek od pepik9 »


Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#74 Příspěvek od tomasjedno »

Jak tohle souvisí s EU?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#75 Příspěvek od EKKAR »

Protože nejdřív
Yarda1 píše:Vybavila se mi hra (vysílala ji televize), snad se jmenovala "Golem" podle hry V & W, bylo to v době, kdy platila vyhláška 80 v silničním provozu.
V té hře císař vydal vyhlášku:
"Vyhláška osmdesát: Po Praze rozmístit různá znamení tajuplná aby mátla kupce co by přijeli do města, aby bloudili ulicemi a od místních obyvatel ožebračováni býti mohli..."
Nebo tak nějak, už je to dávno, přesně si to nepamatuji.
:D
A jako reakci na to následně
pepik9 píše:V unii to prý funguje pořád.
A má plnou pravdu, protože naši ouředníci ve svojí vlezdo€uroprdelnosti předávají data nás českejch ovčanů klidně vyděračům mimo náš stát, zatímco aby se podobným způsobem vynasnažili získávat €ura stejným způsobem z pachatelů nejrůznějších spáchanejch přestupků v dopravě na našem území pocházejících z jinejch gosudárstev. Myslím, že pokud by náš nám tak předrahej stát stejně vehementně postupoval i vůči neplatičům pokut z řad cizinců, hooodně by se najednou začalo řešit - protože všichni ti nejrůznější Talijáni, Žabožrouti, Skopčáci atd atd postižení vymáháním pokut za přestupky spáchaný na našem území, na který doposavad s naprostým klidem kašlali a najednou by jim začaly chodit požadavky na zaplacení desítek až stovek €urobubáků s upomínkou na tvrdý exekuční postihy nebo na možnost vymáhání při následujícím překročení českejch hranic třeba i formou vězení až do zaplacení by zyčyli na svoje €urohujerský poslance začali řvát jako prokopnutý krávy, jak je možný, že jim, hogofogo €uroofčanům, si dovoluje někdo takhle vyhrožovat ... A pak by se teprve začalo něco hejbat - třeba i v tom, že by jakákoliv taková národní/lokální úprava dopravních předpisů musela svojí srozumitelností a názorností plnit mezinárodní požadavky, aby přestala existovat právě takováhle vyžírkovost, která místním zaručuje bezpracný zisky na nebojím se říct vydírání cizinců.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“