magneto nedává jiskru

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
marshal
Příspěvky: 1009
Registrován: 05 zář 2004, 02:00
Bydliště: UL

magneto nedává jiskru

#1 Příspěvek od marshal »

zdravím,
sousedka má čerpadlo Oleomac SA 18 DIY které nestartuje. O magnetu moc nevím. Je tam cívka která má z mimo vn vývod ještě jeden kontakt připojený k vypinači. Tento kontakt proti kostře vykazuje zkrat.
Vn vývod má asi 10 kOhm.
Je to správně ?
Objednal jsem zapalování nové sice ne originál ale prodejce tvrdí že je to náhrada. Taky si nejsem jist jestli je závada v něm.
Je ještě další nápad že jsou slabé magnety, jdou nějak posílit ?
děkuji za rady, co můžu udělat.

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#2 Příspěvek od Artaban001 »

Ahoj, většinou bývá použit monoblok, který má v sobě všechno. Magnet na setrvačníku jej rotací napájí a taky určuje, kdy dá jiskru. Ovládací drát slouží k tomu, abys mohl běžící motor vypnout. Co mám zkušenosti s nezapalováním u sekačky, tak byla na vině většinou svíčka a nebo spínač, co spíná ovládací přívod na kostru. Taky pomůže zkontrolovat vzdálenost zapalovacího bloku od setrvačníku motoru - většinou je nastavitelná a její konkrétní hodnota je předepsaná v servisní části návodu pro použitý motor. Svíčku zkontroluj a pokud je i lehce zakarbonovaná, tak ji vyměň, nebo aspoň šetrně vyčisti. Sice se to nemá, ale jiskru můžeš odzkoušet svíčkou mimo motor připojenou na káblu a opřenou o kostru. Pak zkus startovat. Ten pomocný drát by měl být za chodu vypínačem vypnut. Spojením z kostrou modul vypneš (chcípák)

marshal
Příspěvky: 1009
Registrován: 05 zář 2004, 02:00
Bydliště: UL

#3 Příspěvek od marshal »

díky, jiskru jsem zkoušel drátem, nic. Svíčku vylučuji. Vzdálenost od rotoru jsem nastavil na tlošťku dvou novinových papírů, na jeden to bylo moc blízko a místy škrtal.
Spinač jsem odpojil. Na to že je to chcípák mě navedl spinač který je označen jako off když je sepnut.
Lze nějak zhodnotit sílu magnetů ?
Uvidím jak dopadnu po montáži nového zapalování.

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#4 Příspěvek od Artaban001 »

Musel bys mít nějakou měrku a tou zkusit, jakou sílu musíš vyvinout, abys odtrhl nějaký železný předmět z magnetu. Musel bys zkusit nový a pak ten tvůj. Nebo rovnou vyměnit setrvačník rovnou. Jestli se v tom rýpeš často, pořiď si tester zapalování. Měla by to být trubička s průhledným průzorem a uvnitř je jiskřiště s přesně nastavenou vzdálenosti. Cena není příliš vysoká. Zkoušečka se připojuje do série ze svíčkou.
Kdysi jsem takhle maturoval s nějakou sekačkou známé. Sekačka nechtěla za boha nastartovat, tak jsem zkoušel úplně všechno. Původně jsem o tom nevěděl vůbec nic. Při průzkumu jsem našel černou kostku, která fungovala jako generátor jisker. Zkontroloval jsem vypínač, který fungoval i jako bezpečnostní prvek (pustíš madlo, motor zdechne). Vypínač fungoval, a podle jeho funkce jsem si tipnul, jak funguje ovládání zapalovací jednotky, pod kterou se otáčel setrvačník. Když jsem zjistil, že tam toho nic k "vrtání" není, šel jsem po svíčce - vymontoval jsem ji a jelikož byla černá/začouzená, tak jsem ji prostříkal kontoxem a zkoušel jsem ji přiložit na válec a sekačku jsem zkoušel startovat - byly vidět jiskry, tak jsem svíčku našrouboval zpět a motor se po nastartování rozeběhl. Nakonec byla závada v tom, že svíčka nebyla určena pro tento motor a dotyčná sekačkou sekala pár minut denně, kdy se nejspíš svíčka nestihla nahřát na provozní teplotu a tím se karbonizovala. Nakonec jsem podle typu motoru našel vhodnou svíčku a problém byl vyřešen a já měl o pár zkušeností víc. Do karburátoru jsem nezasahoval, protože nevím, co se tam šteluje, tak to nechávám na zkušenějších - v benzínu problém nebyl

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#5 Příspěvek od Nakadah »

tak pardon, tady aby se už bál člověk plácnout něco legračního. nejvíc aktivní je už tady stejně jen banda boomerů, tak co se vlastně divím
Naposledy upravil(a) Nakadah dne 04 srp 2023, 12:51, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od kulikus »

To Nakadah: Tvůj příspěvek považuju za nepřínosný a dehonestující, za plevelení fóra.

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#7 Příspěvek od pepik9 »

Jsou i vyjímky. V serviním návodu ke starým sekačkám Tecumseh bylo upozornění, že pokud je vývod VN označen zeleným kroužkem, musí být chcípací kablík za chodu ukostřen.

Uživatelský avatar
keemo
Příspěvky: 4996
Registrován: 10 zář 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava, Bratislava

#8 Příspěvek od keemo »

kulikus píše:To Nakadah: Tvůj příspěvek považuju za nepřínosný a dehonestující, za plevelení fóra.
By me zajimalo zda to napises i jinym "spammerum"...

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#9 Příspěvek od BOBOBO »

Kdyby bylo zapalko v pořádku , tak dá i při slabším magnetu alespoň "slabou" jiskru . Bude v riti . Neopravuje se .

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#10 Příspěvek od Artaban001 »

Jo a jedna kontrolní otázka - Je tam motor Honda? Jestli ano, tak při potížích se zapalováním zkontroluj olej v motoru. Je tam policajt, který při nedostatku oleje blokuje motor. Tohle s náma vyjebalo u žaby na dusání povrchu - po nastartování motor po pár minutách zdechl a za boha ne a ne chytit. Až po půlhodině šel znovu na chvíli nastartovat. Po doplnění oleje bylo vše v pořádku.
Možná to s Tvým problémem nesouvisí, ale někomu to může pomoct.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“