...EKKAR píše:Alternátor v normálních (nezkurwenejch) autech se vždycky budí na plno
Ktory z tychto vyrokov je pravdivy?EKKAR píše:po dosažení nastavený hodnoty zaène omezovat budicí proud
Moderátor: Moderátoři
Prdlačku, po zapnutí se to budí jen tím proudem přes kontrolku z baterie a zbytkovým magnetismem.EKKAR píše:V závislosti na otáčkách oba dva - základní je od momentu zapnutí zapalování buzení naplno, po dosažení nastavenýho výstupního napětí regulátor začne ubírat budicí proud.
Při předělávce na permanentní magnety bude výstupní napětí závislé na zátěži, ale naprázdno dosáhne určité maximální hodnoty, aniž by se něco zničilo, ne? Takže přebytečnou energii není nutno pálit, stačí za altík zařadit nějaký měnič, který to napětí stabilizuje, podobně jako u solárů. V motorkách je ten paralelní regulátor asi hlavně kvůli jednoduchosti.Artaban001 píše:Pak bych musel přebytek energie spalovat stejně, jako se to děje u motocyklového alternátoru. Vím, že jsou snahy předělávat alternátory z auta na magnety v případě použití na amatérské větrné elektrárny, ale to se vlastnosti takhle upravených alternátorů v podstatě zjišťují měřením a podle toho se pak dolaďuje elektronika kolem toho.