Co je to za inkuranty?
Moderátor: Moderátoři
Co je to za inkuranty?
Obracím se na Vás s otázkou, zda někdo neví z čeho pochází tyto přístroje:
1) elmag měřící přístroj, popsaný jako Ln 26996, na boku napsáno Schwingungsanzeiger (tedy ukazatel kmitání), při posvícení UV světlem se stupnice zeleně rozzáří takže by to mohlo být z letadla od Luftwaffe???
2)nějaké ukazovadlo, po přivedení napětí se pootočí bílý kříž uvnitř, z čeho to je???
3)získal jsem benzin. motor DKW Auto-Union Kl.M.C.100, 1,8PS, na štítku rok 1937, který podlé mého dědy sloužil v malé elektrocentrále Wehrmachtu, ale dynamo chybí a mě by zajímalo jaké napětí a jaký výkon mělo mít to dynamo, neví někdo??? Fotky motoru dodám později, jelikož jsem motor rozdělal, abych ho zprovoznil.
Díky za odpovědi
1) elmag měřící přístroj, popsaný jako Ln 26996, na boku napsáno Schwingungsanzeiger (tedy ukazatel kmitání), při posvícení UV světlem se stupnice zeleně rozzáří takže by to mohlo být z letadla od Luftwaffe???
2)nějaké ukazovadlo, po přivedení napětí se pootočí bílý kříž uvnitř, z čeho to je???
3)získal jsem benzin. motor DKW Auto-Union Kl.M.C.100, 1,8PS, na štítku rok 1937, který podlé mého dědy sloužil v malé elektrocentrále Wehrmachtu, ale dynamo chybí a mě by zajímalo jaké napětí a jaký výkon mělo mít to dynamo, neví někdo??? Fotky motoru dodám později, jelikož jsem motor rozdělal, abych ho zprovoznil.
Díky za odpovědi
- Přílohy
-
- meric5.JPG
- (49.53 KiB) Staženo 47 x
-
- meric2.JPG
- (21.22 KiB) Staženo 40 x
-
- meric1.JPG
- (70.69 KiB) Staženo 44 x
Ten tvůj děda toho ví nějak moc o Wermachtu
Ale zaujalo mě to jako problém z pohledu webu jako média. A taky proto, že můj příbuzný létal na všech možných trofejních letounech WII.
Tak jsem zadal Schwingungsanzeiger luftwaffe do Googlu a tohle byl první odkaz:
http://bp1.blogger.com/_6cCo5oLDQCc/Rzo ... 916588.JPG
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ale zaujalo mě to jako problém z pohledu webu jako média. A taky proto, že můj příbuzný létal na všech možných trofejních letounech WII.
Tak jsem zadal Schwingungsanzeiger luftwaffe do Googlu a tohle byl první odkaz:
http://bp1.blogger.com/_6cCo5oLDQCc/Rzo ... 916588.JPG
Mám pocit, že msar se spíš než na zdroj pro zapalování samotného benziňáku chtěl zeptat na druh/typ generátoru, který ten spalováček poháněl a s nímž tvořil soustrojí = elektrocentrálu.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Ta sestava se jmenovala FuG 10, zmíněný měřák je této skříni.
- Přílohy
-
- Antennenfernbedienger_t.JPG
- (33.26 KiB) Staženo 51 x
-
- Foto_alt.JPG
- (35.93 KiB) Staženo 58 x
radix: radioaktivní barva? To jako svítila sama bes předešlého nasvícení? Nebo je to něco jako fosfor co se nasvítí a pak to nějakou dobu svítí samo? Někde jsem četl že hodně staré budíky mají radioaktivní ciferník (ten fosfor).Radix píše:To ukázovátko s křížem sloužilo jako kontrolka v různých zařízeních.
Budík může být z letadla, ale letecké přístroje měly většinou nápisy zhotovené radioaktivní barvou a svítily ve tmě bez přisvětlení.
Ten motor DKW měl spíš než dynamo magneto.
Něco si o radioaktivních barvách např. na hodinkách přečti tady:
http://www.prim.cz/kolekce/historie-pilotnich-hodinek
http://forum.chronomag.cz/index.php?act ... =11&t=5738
Na střední škole jsme měli G-M počítač a vzpomínám si, že k demonstraci jeho funce se používal i nějaký "budík" z letadla.
http://www.prim.cz/kolekce/historie-pilotnich-hodinek
http://forum.chronomag.cz/index.php?act ... =11&t=5738
Na střední škole jsme měli G-M počítač a vzpomínám si, že k demonstraci jeho funce se používal i nějaký "budík" z letadla.
Tento budík po nasvícení taky chvilku svítí, takže má asi fosforovou stupnici.
Dneska mi přišlo PE2/2008 koukám do rubriky RADIO HISTORIE a tam obrázek panelu FuG16Z a v popiscích jsem našel: anlogový měřicí přístroj anodového proudu SchA17 no a na mým budíku je SchA1poslední číslice nečitelná takže by mohl být i z FuG16Z
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Dneska mi přišlo PE2/2008 koukám do rubriky RADIO HISTORIE a tam obrázek panelu FuG16Z a v popiscích jsem našel: anlogový měřicí přístroj anodového proudu SchA17 no a na mým budíku je SchA1poslední číslice nečitelná takže by mohl být i z FuG16Z
Přikládám fotku motoru. Pomohlo by mi kdyby někdo měl fotku celého agregátu (motor+dynamo+rám).
- Přílohy
-
- motor1.JPG
- (68.37 KiB) Staženo 47 x