Ahoj, na MB MSI865PEM2 som pri výmene CR2032 zistil všetkých šesť kondenzátorov 1800µF/6,3V (8x20), umiestnených popri CPU, nafúknutých. Zatiaľ čo vidím, od slovenského dodávateľa viem v tomto rozmere zakúpiť len Panasoniky EEUFS0J182L s roztečou 3,5mm. (dtto TME)
Momentálne nedostupné sú tieto hodnoty aj s roztečou 5mm. U nižších kapacít, napr. 1500µF, je aktuálny výber podstatne širší: aj rozteč 5mm.
Aká správna rozteč nožičiek u tejto dosky je na týchto pozíciách?
Kondenzátory pri CPU, MSI865PEM2
Moderátor: Moderátoři
Ok, ďakujem. Tie vyzerajú na obrázku tiež 8mm, takže tiež zrejme rozteč 3,5 mm.
Zaujímalo by ma: aké prejavy spôsobuje strata kapacít u týchto 1800µF?
Totiž:
do nedávneho času, než som začal na prívodnej predlžovačke vypínať vypínač, PC fungoval normálne. Akurát občas pri dlhšej prevádzke vypla do prídavnej karty pripojená myška. Po pripojení do slotu MB šla normálne. Robilo mi to už dosť dávno, a veľmi zriedka. Riešil som to tak, že som do toho slotu vždy pri poruche strčil inú myš, dorobil prácu, a o týždeň keď som znovu zapol pc, pôvodná myš šla normálne. (spomínam to len preto, že sa teraz v inom vlákne preberala v súvislosti s nábehom zdroja myš)
Odkedy som vypol vypínač predlžovačky, po zapnutí sa vždy rozbehli ventilátory, vzápätí všetko vyplo, akoby vypínačom, no po krátkej asi 1-2 sek. odmlke počítač znovu nabehol a už šiel. Lenže som najprv musel ísť cez F1, medzitým sa vždy v strede obrazovky ukázalo akési zeleno/čierno, na bielom podmaze, Xtreme series spolu s vpravo dole MSI, až potom som mohol po F8 zvoliť želaný HDD.
Taktiež sa mi pri nábehu XP odvtedy ukazuje Other devices, Multimedia Audio Controller. Po vykrížkovaní PC, aj všetko spojené s ním, funguje normálne.
Taktiež bol odvtedy vždy zresetovaný čas, čo sa vyriešilo výmenou CR2032.
Ide o to, či to všetko môže byť prejavom týchto slabých kapacít, alebo bude potrebné rozobrať pred objednávaním aj zdroj: za účelom premerania ESR, do čoho sa mi, pre dosť zlé podmienky, veľmi nechce. Vizuálne elyty v ňom nafúknuté nie sú, pred nejakými piatimi? desiatimi? rokmi som ho celý poctivo zreparoval (Nichicon a pod.). PC bol však po celý čas pod napätím aj keď sporadicky zapínaný a vypínaný.
Zaujímalo by ma: aké prejavy spôsobuje strata kapacít u týchto 1800µF?
Totiž:
do nedávneho času, než som začal na prívodnej predlžovačke vypínať vypínač, PC fungoval normálne. Akurát občas pri dlhšej prevádzke vypla do prídavnej karty pripojená myška. Po pripojení do slotu MB šla normálne. Robilo mi to už dosť dávno, a veľmi zriedka. Riešil som to tak, že som do toho slotu vždy pri poruche strčil inú myš, dorobil prácu, a o týždeň keď som znovu zapol pc, pôvodná myš šla normálne. (spomínam to len preto, že sa teraz v inom vlákne preberala v súvislosti s nábehom zdroja myš)
Odkedy som vypol vypínač predlžovačky, po zapnutí sa vždy rozbehli ventilátory, vzápätí všetko vyplo, akoby vypínačom, no po krátkej asi 1-2 sek. odmlke počítač znovu nabehol a už šiel. Lenže som najprv musel ísť cez F1, medzitým sa vždy v strede obrazovky ukázalo akési zeleno/čierno, na bielom podmaze, Xtreme series spolu s vpravo dole MSI, až potom som mohol po F8 zvoliť želaný HDD.
Taktiež sa mi pri nábehu XP odvtedy ukazuje Other devices, Multimedia Audio Controller. Po vykrížkovaní PC, aj všetko spojené s ním, funguje normálne.
Taktiež bol odvtedy vždy zresetovaný čas, čo sa vyriešilo výmenou CR2032.
Ide o to, či to všetko môže byť prejavom týchto slabých kapacít, alebo bude potrebné rozobrať pred objednávaním aj zdroj: za účelom premerania ESR, do čoho sa mi, pre dosť zlé podmienky, veľmi nechce. Vizuálne elyty v ňom nafúknuté nie sú, pred nejakými piatimi? desiatimi? rokmi som ho celý poctivo zreparoval (Nichicon a pod.). PC bol však po celý čas pod napätím aj keď sporadicky zapínaný a vypínaný.
Bohužel, konkrétní projev je různý. Obecně to po čase vede k nestabilitě, po delším čase už to ani nechce nabootovat, zvlášť za studena. Ale může to vést i k odpravení regulátorů a následně třeba CPU, když máš tu smůlu a napětí pak stoupne.
U zdroje stačí proměřit výstup na napětí a zvlnění při zátěži. Jestli je v normě, budou i elyty OK. Zvlášť si zkontroluj 5V SB větev.
U zdroje stačí proměřit výstup na napětí a zvlnění při zátěži. Jestli je v normě, budou i elyty OK. Zvlášť si zkontroluj 5V SB větev.
Když by šlo o strategickou desku, která má běžet dlouhá léta (s možností opravit ji opakovaně), udělal bych to tak, jak je to na foto. Stačí k tomu běžné hřebínky (s roztečí 5.08mm). Při výměně kondenzátorů pak deska "netrpí".
Samozřejmě komu stačí oprava stylem jednou a dost, vypájí původní C bez přehnané šetrnosti, díry odsaje a zapájí C nové.
Samozřejmě komu stačí oprava stylem jednou a dost, vypájí původní C bez přehnané šetrnosti, díry odsaje a zapájí C nové.