Co je to za inkuranty?

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
msar
Příspěvky: 253
Registrován: 22 dub 2006, 02:00
Bydliště: Hradec Králové

Co je to za inkuranty?

#1 Příspěvek od msar »

Obracím se na Vás s otázkou, zda někdo neví z čeho pochází tyto přístroje:
1) elmag měřící přístroj, popsaný jako Ln 26996, na boku napsáno Schwingungsanzeiger (tedy ukazatel kmitání), při posvícení UV světlem se stupnice zeleně rozzáří takže by to mohlo být z letadla od Luftwaffe???
2)nějaké ukazovadlo, po přivedení napětí se pootočí bílý kříž uvnitř, z čeho to je???
3)získal jsem benzin. motor DKW Auto-Union Kl.M.C.100, 1,8PS, na štítku rok 1937, který podlé mého dědy sloužil v malé elektrocentrále Wehrmachtu, ale dynamo chybí a mě by zajímalo jaké napětí a jaký výkon mělo mít to dynamo, neví někdo??? Fotky motoru dodám později, jelikož jsem motor rozdělal, abych ho zprovoznil.
Díky za odpovědi
Přílohy
meric5.JPG
(49.53 KiB) Staženo 47 x
meric2.JPG
(21.22 KiB) Staženo 40 x
meric1.JPG
(70.69 KiB) Staženo 44 x

Uživatelský avatar
Radix
Příspěvky: 2633
Registrován: 14 lis 2006, 01:00

#2 Příspěvek od Radix »

To ukázovátko s křížem sloužilo jako kontrolka v různých zařízeních.
Budík může být z letadla, ale letecké přístroje měly většinou nápisy zhotovené radioaktivní barvou a svítily ve tmě bez přisvětlení.
Ten motor DKW měl spíš než dynamo magneto.

Uživatelský avatar
jankop
Příspěvky: 679
Registrován: 04 dub 2007, 02:00
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od jankop »

Ten tvůj děda toho ví nějak moc o Wermachtu :D
Ale zaujalo mě to jako problém z pohledu webu jako média. A taky proto, že můj příbuzný létal na všech možných trofejních letounech WII.
Tak jsem zadal Schwingungsanzeiger luftwaffe do Googlu a tohle byl první odkaz:
http://bp1.blogger.com/_6cCo5oLDQCc/Rzo ... 916588.JPG

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#4 Příspěvek od EKKAR »

Mám pocit, že msar se spíš než na zdroj pro zapalování samotného benziňáku chtěl zeptat na druh/typ generátoru, který ten spalováček poháněl a s nímž tvořil soustrojí = elektrocentrálu.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
honza_jan
Příspěvky: 425
Registrován: 22 lis 2007, 01:00
Bydliště: Doma

#5 Příspěvek od honza_jan »

Horní budík je z vojenské soupravy...
Naposledy upravil(a) honza_jan dne 22 lis 2009, 08:59, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
honza_jan
Příspěvky: 425
Registrován: 22 lis 2007, 01:00
Bydliště: Doma

#6 Příspěvek od honza_jan »

Na tu DKW jsem zapoměl.
Naposledy upravil(a) honza_jan dne 22 lis 2009, 09:00, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Radix
Příspěvky: 2633
Registrován: 14 lis 2006, 01:00

#7 Příspěvek od Radix »

Ta sestava se jmenovala FuG 10, zmíněný měřák je této skříni.
Přílohy
Antennenfernbedienger_t.JPG
(33.26 KiB) Staženo 51 x
Foto_alt.JPG
(35.93 KiB) Staženo 58 x

Uživatelský avatar
msar
Příspěvky: 253
Registrován: 22 dub 2006, 02:00
Bydliště: Hradec Králové

#8 Příspěvek od msar »

Děkuju za vyčerpávající odpověďi. Děda říkal, že motor s dynamem Němci používali na napájení vysílaček, takže dynamo mělo asi těch 12 nebo 24V.

Uživatelský avatar
Radix
Příspěvky: 2633
Registrován: 14 lis 2006, 01:00

#9 Příspěvek od Radix »

V tom případě to bylo 24 V.

Uživatelský avatar
Filda
Příspěvky: 703
Registrován: 20 dub 2006, 02:00

#10 Příspěvek od Filda »

Radix píše:To ukázovátko s křížem sloužilo jako kontrolka v různých zařízeních.
Budík může být z letadla, ale letecké přístroje měly většinou nápisy zhotovené radioaktivní barvou a svítily ve tmě bez přisvětlení.
Ten motor DKW měl spíš než dynamo magneto.
radix: radioaktivní barva? To jako svítila sama bes předešlého nasvícení? Nebo je to něco jako fosfor co se nasvítí a pak to nějakou dobu svítí samo? Někde jsem četl že hodně staré budíky mají radioaktivní ciferník (ten fosfor).

Uživatelský avatar
Radix
Příspěvky: 2633
Registrován: 14 lis 2006, 01:00

#11 Příspěvek od Radix »

Něco si o radioaktivních barvách např. na hodinkách přečti tady:

http://www.prim.cz/kolekce/historie-pilotnich-hodinek

http://forum.chronomag.cz/index.php?act ... =11&t=5738

Na střední škole jsme měli G-M počítač a vzpomínám si, že k demonstraci jeho funce se používal i nějaký "budík" z letadla.

Uživatelský avatar
msar
Příspěvky: 253
Registrován: 22 dub 2006, 02:00
Bydliště: Hradec Králové

#12 Příspěvek od msar »

Tento budík po nasvícení taky chvilku svítí, takže má asi fosforovou stupnici. :D
Dneska mi přišlo PE2/2008 koukám do rubriky RADIO HISTORIE a tam obrázek panelu FuG16Z a v popiscích jsem našel: anlogový měřicí přístroj anodového proudu SchA17 no a na mým budíku je SchA1poslední číslice nečitelná takže by mohl být i z FuG16Z

Uživatelský avatar
msar
Příspěvky: 253
Registrován: 22 dub 2006, 02:00
Bydliště: Hradec Králové

#13 Příspěvek od msar »

Přikládám fotku motoru. Pomohlo by mi kdyby někdo měl fotku celého agregátu (motor+dynamo+rám).
Přílohy
motor1.JPG
(68.37 KiB) Staženo 47 x

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#14 Příspěvek od EKKAR »

A je to jasný - z fotky motorku jasně vidno, že magneto pro zapalování u něj je, žádána je fotka nebo aspoň typ poháněného generátoru...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Poradna“