magneto +usměrnovač a regulátor ?
Moderátor: Moderátoři
- suzukirdriver
- Příspěvky: 37
- Registrován: 08 úno 2008, 01:00
magneto +usměrnovač a regulátor ?
Zdarec mam motocykl Suzuki DR600 a podle dílenské příručky tam mám Magneto .údajně dáva 14V 180W .No ja mam s ním problém že mne nefunguje typuji to na usměrňovač v háji.. ten si vyrobím to není problém.. akorát mě trápí ten regulátor k magnetu je nějaký za potřebí? pokud jo dalo by se nějak použít ze škodovky? zde je chema DR600
- Přílohy
-
- schema k dr600-1.JPG
- toto je schéma zapojení motorky.
- (116.61 KiB) Staženo 301 x
-
- -023.JPG
- Takhle to vypadá dle katalogu ND
- (127.99 KiB) Staženo 81 x
Mě to podle schématu připadá jako normální 3f alternátor s usměrňovačem. Magneto snad dává zapalovací napětí přímo, ne? Myslím to, co je třeba v zahradních sekačkách nebo motorovýcbh pilách. Je tam taky vidět, že regulátor je nějak integrován do jednoho bloku s elektronickým zapalováním.
Na druhou stranu ten nákres vypadá skutečně jako magneto, není nikde vidět buzení. Budete si to muset ověřit.
Na druhou stranu ten nákres vypadá skutečně jako magneto, není nikde vidět buzení. Budete si to muset ověřit.
Když už máš tyto stránky, určitě následuje popis, jak to funguje, z toho by se dalo něco vyčíst.
Jestli je nemáš, kontakt najdeš na http://www.suzukiclub.cz/msgboard_posts ... 2&lang=cze
Jestli je nemáš, kontakt najdeš na http://www.suzukiclub.cz/msgboard_posts ... 2&lang=cze
Pokud to je alternátor, tak tam asi máš stávající regulátor. Tak stačí jen zjistit jestli je problém v něm nebo v usměrnění. Pokud je to magneto, tak tam regulátor být může a nemusí ale v žádném případě by nepasoval ze škodovky. U toho třífázového alternátoru by se po prostudování schématu eventuelně použít mohl.
Netřep se mnou!
- suzukirdriver
- Příspěvky: 37
- Registrován: 08 úno 2008, 01:00
ahá no tak přece je to jen 3f altík.Ptam se protože budu překopávat celou elektroinstalaci na novo stará je nějaká pošahaná.. Ono pokud je to 3F altik klasickej tak by se dam dal použít i ten regulátor ze škodovky..akurat si vyrobim usměrnovač pro 3F a je. zjistim jak je to cely zapojeni vykucham to a jdu na to.. dikes za odp
Nevím, jak jsi přišel na to, že je to alternátor. Podle dostupné dokumentace se jedná o magneto. Žádné budicí vinutí tam není, jen rotující magnet. Vinutí do hvězdy je vedeno do 3F usměrňovače s regulátorem. Další samostatné vinutí napájí jednotku CDI (kondenzátorové zapalování). Poslední vinutí je "čtecí" pro určení přesné doby zapálení jiskry.
Pro podrobnosti se mrkni semhle: http://www.fischertechniker.de/handbuch ... Anlage.pdf
Pro podrobnosti se mrkni semhle: http://www.fischertechniker.de/handbuch ... Anlage.pdf
- suzukirdriver
- Příspěvky: 37
- Registrován: 08 úno 2008, 01:00
- suzukirdriver
- Příspěvky: 37
- Registrován: 08 úno 2008, 01:00
masar: noo tak usměrňovač už bych měl to je lehký akorát mě trápi samotný regulátor.. jak jej navrhnout? znám jen regulátory pro ALternátory a Dynama a ne pro Magneta.. vím že na něčem podobným pracují i sady od VAPE to sou taky Magneta .Regulátor by měl udržovat stále palubní napětí zhruba od 13,5-14,4V pokud by to kleslo tak by zapojilo baterii a při vyšším napětí by ten regulátor zbylou energii proměnil na něco jiného.U toho Vape to je tuším na teplo u regulátoru.. Máš nebo víš o nějaké schéme zapojení takového regulátoru pokud ano tak kdybys my ho poslal na mail jefo250@azet.sk byl bych moooc vděčný ..
Vnitřní zapojení podobného usměrňovače/regulátoru je např. tady:
http://www.thegsresources.com/garage/gs_statorfacts.htm
http://www.thegsresources.com/garage/gs_statorfacts.htm
- suzukirdriver
- Příspěvky: 37
- Registrován: 08 úno 2008, 01:00
- suzukirdriver
- Příspěvky: 37
- Registrován: 08 úno 2008, 01:00