magneto +usměrnovač a regulátor ?

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
suzukirdriver
Příspěvky: 37
Registrován: 08 úno 2008, 01:00

magneto +usměrnovač a regulátor ?

#1 Příspěvek od suzukirdriver »

Zdarec mam motocykl Suzuki DR600 a podle dílenské příručky tam mám Magneto .údajně dáva 14V 180W .No ja mam s ním problém že mne nefunguje typuji to na usměrňovač v háji.. ten si vyrobím to není problém.. akorát mě trápí ten regulátor k magnetu je nějaký za potřebí? pokud jo dalo by se nějak použít ze škodovky? zde je chema DR600
Přílohy
schema k dr600-1.JPG
toto je schéma zapojení motorky.
(116.61 KiB) Staženo 301 x
-023.JPG
Takhle to vypadá dle katalogu ND
(127.99 KiB) Staženo 81 x

Uživatelský avatar
mtajovsky
Příspěvky: 3694
Registrován: 19 zář 2007, 02:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od mtajovsky »

Mě to podle schématu připadá jako normální 3f alternátor s usměrňovačem. Magneto snad dává zapalovací napětí přímo, ne? Myslím to, co je třeba v zahradních sekačkách nebo motorovýcbh pilách. Je tam taky vidět, že regulátor je nějak integrován do jednoho bloku s elektronickým zapalováním.

Na druhou stranu ten nákres vypadá skutečně jako magneto, není nikde vidět buzení. Budete si to muset ověřit.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#3 Příspěvek od Hill »

Když už máš tyto stránky, určitě následuje popis, jak to funguje, z toho by se dalo něco vyčíst.
Jestli je nemáš, kontakt najdeš na http://www.suzukiclub.cz/msgboard_posts ... 2&lang=cze

Uživatelský avatar
Chabra
Příspěvky: 44
Registrován: 08 pro 2004, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Chabra »

No vlastnil jsem DR600 kratší dobu a měla baterku, alternátor a polovodičový regulátor.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#5 Příspěvek od Hill »

Vždyť ten regulátor v tom schématu také nakreslený je (Regler/Gleichrichter), ale v manuálu musí být také uvedené projevy závad a postup při diagnostice, co jako vyzkoušet pro jejich definitivní nalezení a odstranění.

Uživatelský avatar
PLV
Příspěvky: 400
Registrován: 21 říj 2007, 02:00
Bydliště: Litovel

#6 Příspěvek od PLV »

Pokud to je alternátor, tak tam asi máš stávající regulátor. Tak stačí jen zjistit jestli je problém v něm nebo v usměrnění. Pokud je to magneto, tak tam regulátor být může a nemusí ale v žádném případě by nepasoval ze škodovky. U toho třífázového alternátoru by se po prostudování schématu eventuelně použít mohl.
Netřep se mnou!

Uživatelský avatar
suzukirdriver
Příspěvky: 37
Registrován: 08 úno 2008, 01:00

#7 Příspěvek od suzukirdriver »

ahá no tak přece je to jen 3f altík.Ptam se protože budu překopávat celou elektroinstalaci na novo stará je nějaká pošahaná.. Ono pokud je to 3F altik klasickej tak by se dam dal použít i ten regulátor ze škodovky..akurat si vyrobim usměrnovač pro 3F a je. zjistim jak je to cely zapojeni vykucham to a jdu na to.. dikes za odp

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#8 Příspěvek od masar »

Nevím, jak jsi přišel na to, že je to alternátor. Podle dostupné dokumentace se jedná o magneto. Žádné budicí vinutí tam není, jen rotující magnet. Vinutí do hvězdy je vedeno do 3F usměrňovače s regulátorem. Další samostatné vinutí napájí jednotku CDI (kondenzátorové zapalování). Poslední vinutí je "čtecí" pro určení přesné doby zapálení jiskry.
Pro podrobnosti se mrkni semhle: http://www.fischertechniker.de/handbuch ... Anlage.pdf
:wink:

Uživatelský avatar
suzukirdriver
Příspěvky: 37
Registrován: 08 úno 2008, 01:00

#9 Příspěvek od suzukirdriver »

masar: ja jsem říkal že je to magneto jen ostatní my tady tvrdily že se jedná o altík.. takže stačí koupit jenom 3f usměrňovač do 20A a vytvořit nějakej regulátor tak aby napětí palubní sítě nekleslo pod 13,5V(pokud klesne tak regulátor okamžitě zapojí baterii místo magneta) a nepřevýšilo 14,4V? :D

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#10 Příspěvek od masar »

Ano, tak nějak. Jde o konstrukci regulátoru. :wink:

Uživatelský avatar
suzukirdriver
Příspěvky: 37
Registrován: 08 úno 2008, 01:00

#11 Příspěvek od suzukirdriver »

masar: noo tak usměrňovač už bych měl to je lehký akorát mě trápi samotný regulátor.. jak jej navrhnout? znám jen regulátory pro ALternátory a Dynama a ne pro Magneta.. vím že na něčem podobným pracují i sady od VAPE to sou taky Magneta .Regulátor by měl udržovat stále palubní napětí zhruba od 13,5-14,4V pokud by to kleslo tak by zapojilo baterii a při vyšším napětí by ten regulátor zbylou energii proměnil na něco jiného.U toho Vape to je tuším na teplo u regulátoru.. Máš nebo víš o nějaké schéme zapojení takového regulátoru :idea: pokud ano tak kdybys my ho poslal na mail jefo250@azet.sk byl bych moooc vděčný ..

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#12 Příspěvek od masar »

Vnitřní zapojení podobného usměrňovače/regulátoru je např. tady:
http://www.thegsresources.com/garage/gs_statorfacts.htm
:wink:

Uživatelský avatar
suzukirdriver
Příspěvky: 37
Registrován: 08 úno 2008, 01:00

#13 Příspěvek od suzukirdriver »

8O že by to bylo tak jednoduchý..? jen usměrňovací část.. a pak ten regulátor jen jako tyristor a zenerka 12V dělana tak že přebytek napětí svádí na kostru ? :idea: pokud jo už jenom navrhnout tu zenerku a tyristor a hurá do toho :wink:

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#14 Příspěvek od masar »

Ono ta kvalita regulace nebude zase nijak závratná(reguluje se jen jedna fáze), nicméně svůj účel splní. :wink:

Uživatelský avatar
suzukirdriver
Příspěvky: 37
Registrován: 08 úno 2008, 01:00

#15 Příspěvek od suzukirdriver »

hm no tak by bylo dobré dat tu regulaci na každou fázi ne? protože kdyby se zkratovala jedna fáze tak by to šlapalo na zbylí 2 jenom by to mělo menší výkon.Nemáš nějakou představu jaké součástky tam mam dát? dle třeba katalogu GME

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“