Drážky mezi lamelami komutátoru jsou vyčištěné a mají "předpisovou" hloubku. To co hoří na tom uhlíku, to je Křižíkova oblouková lampa, to není větší nebo menší jiskření typické pro každý komutátor. Životnost nového uhlíku s tím obloukem odhaduji tak na hodinu, pokud se dříve nezničí zcela komutátor. Tady neplatí žádná teorie pro měkký a tvrdý uhlík. Ten oblouk se táhne na povrchu kolektoru jako jasné světlo až téměř k protějšímu uhlíku. Druhý uhlík jiskří standardně. Podle mne je někde závitový zkrat, který bere velký proud, a přerušování toho proudu se projevuje tím obloukem. Nejraději bych vyzkoušel vyměnit samostatně rotor a pak stator abych poznal, kde ta závada vlastně byla. Pokud si však s Tatramáčkem plácnu na celém motoru, určitě ho tam šoupnu celý a nebudu se párat s rozebráním nového motoru, abych postupnou výměnou zjistil, co bylo na starém vadné (i když by mne to hodně zajímalo).Devo70 píše:Ešte skús prečistiť lamely komutátora (prerezať pílkou na železo) a potom obrúsiť komutátor jemným šmirgľom (vo vrtačke). Ak ani to nepomôže, tak neviem.
Vysavač ETA, hoří jeden uhlík
Moderátor: Moderátoři
- tatramacek
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 07 pro 2007, 01:00
- Bydliště: Kroměřížsko
Přesně tak. Proto se u nových kartáčů na jejich dosedací plochy při výrobě dělají takové jemné drážky. Pro zaběhání uhlíku. Vždy když skládám motor z vysavače,tak si nikdy polohu uhlíku neznačím. Vím,že motor je levotočivý a proto,jak nasazuji kartáče tak otáčím ručně kotvou a podle toho poznám,zda uhlíky neuskakují a drží stopu na komutátoru. Dát je tám obráceně tak dělají oblouk a opaluje se komutátor...Devo70 píše:U motorov takého výkonu stačí otočiť uhlík v drážke naopak (o 180°) a je z toho ohňostroj. Vždy si treba poznačiť kam patrí a tak isto orientáciu. Mal by si vidieť ako iskria nové motory, kým sa uhlíky nezabrúsia. Platí:
mäkký uhlík - rýchle zabrúsenie, krátka životnosť
tvrdý uhlík - dlhotrvajúce zabrúsenie, dlhá životnosť
- tatramacek
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 07 pro 2007, 01:00
- Bydliště: Kroměřížsko
No tak o tom pochybuji. Pokud by byla špatná kotva tak by jiskřili oba dva kartáče. Bude v háji statorová cívka motoru... Ta,od které vede přívod k tomu vyhořelému uhlíku...DELONG píše:Máš vadný rotor na 100 percent. Nepomôže ti iba výmena za nový rotor.
A pro Brozicek : Počítám s Tebou.... Jen nevím kde jej předat. Vlak,kterým jezdím ve Studénce nezastavuje
![Cry :cry:](./images/smilies/icon_crying.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
- tatramacek
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 07 pro 2007, 01:00
- Bydliště: Kroměřížsko
- tatramacek
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 07 pro 2007, 01:00
- Bydliště: Kroměřížsko
Motorem teče daleko větší proud než v normálním stavu. Kartáč který je na tom hůř jak mechanicky (menší napětí pružiny jiný sklon vůči komutátoru) tak elektricky (menší dosedací plocha - vadně zabroušený) tak jiskří víc než druhý. Jestli je zkrat v kotvě zkouším orientačně tak, že kartáče vyndám a konce statorů spojím a do statoru přivedu 24-48Vstř. Kotvou musí jít volně otáčet.
VyBiSu
Ak by bol skrat na kotve, tak by sa pri otáčaní na tom mieste zasekla? (myslím indukčne)vybihal píše:Motorem teče daleko větší proud než v normálním stavu. Kartáč který je na tom hůř jak mechanicky (menší napětí pružiny jiný sklon vůči komutátoru) tak elektricky (menší dosedací plocha - vadně zabroušený) tak jiskří víc než druhý. Jestli je zkrat v kotvě zkouším orientačně tak, že kartáče vyndám a konce statorů spojím a do statoru přivedu 24-48Vstř. Kotvou musí jít volně otáčet.
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)